اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پنج پیش‌بینی دنیای ارز‌های دیجیتال برای 2018

اتفاقاتی که احتمال وقوع آنها در سال 2018 زیاد است

اگر سال 2017 سال ICOها بود در عوض سال 2018 سال سقوط آن‌ها خواهد بود. همچنین سالی است که موسسات مالی بزرگ دارایی‌های دیجیتالی را جذب می‌کنند و تولد بلاکچین ترکیبی را جشن خواهند گرفت.

مرگ توکن‌های ICO
کلمه “ارزهای مجازی” در سال 2017 به یک کلمه کلیدی بزرگ بدل شده بود. ناگهان همه چشم‌ها متوجه پرش‌های بلند قیمت‌ها در بازار شد در نتیجه باعث ایجا مقرراتی برای آن‌ها گردید.
در واقع، در اوایل ماه دسامبر مجموع سرمایه بازارِ تمام ارزهای دیجیتال از سرمایه JPMorgan، بزرگترین بانک ایالات متحده فراتر رفت. ارائه سکه‌های اولیه (ICOs) نیز تکان خورد و صدها میلیون دلار تنها در طول چند ماه در سراسر جهان افزایش یافت.
در حالی که آن‌ها پر از شور و هیجان شده‌اند برای سال 2018 انتظار می‌رود که انبوهی از این ICO‌ها با شکست روبرو شوند.
علاوه بر این همچنین انتظار میرود که قانون‌گذاران و مقامات در سراسر جهان در سال جدید به سختی در برابر ICO‌های جعلی ایستادگی کنند. این رفتار به این دلیل است که بسیاری ICO‌ها برای افزایش سهمیه خود در بازار ارزهای دیجیتال مقررات موجود را دور می‌زدند ( بدون کسب و کار واقعی برای حمایت از پیشنهاداتی که ارائه می‌دهند). منابع مالی منتصب به برخی از این سرمایه گذاری‌ها از هم اکنون در حال ناپدید شدن هستند و تنظیم کننده‌های مقررات نظیر SEC (یک سازمان مستقل دولت فدرال ایالات متحده) اخیرا اعلام کرده‌اند که آمادگی خود برای مقابله با آنها را دارند.
در آینده‌ای نزدیک از دیدن اعمالی نظیر جریمه‌های سنگین، دادخواهی و حتی زندان برای کسانی که در سمت اشتباه ICO ایستاده‌اند، شگفت زده نخواهیم شد.
ما از ارزهای مختلف برای خرید لباس استفاده نمی‌کنیم و یا وام مسکن خود را با آجر و ملات پرداخت نمی‌کنیم که آنقدر بی‌اطلاع از همه چیز باشیم و صاحبان توکن‌های ICO متوجه خواهند شد که اقتصاد آنلاین از این موضوع متمایز نیست.

موسسات مالی دارایی‌های دیجیتالی را می‌پذیرند
اگر دلالان در سال گذشته وارد بازار دارایی دیجیتال شدند، سال 2018 سالی خواهد بود که بازیکنان اصلی مانند مدیران دارایی، صندوق‌های بازنشستگی و سایر موسسات مالی مانند ارائه دهندگان پرداخت، وارد این فضا دیجیتالی خواهند شد.
ما در حال حاضر شاهد افزایش بیش از حد مبادلات بدون واسظه (OTC) دارایی‌های دیجیتال، مانند بیت‌کوین در صندوق صرافی شیکاگو (CBOE) و غیره هستیم که این امر باعث کم شدن نقدینگی در بازار می‌شود. مسئله واقعی این است که چه زمانی ارزهای مجازی آینده‌ی فرعی به صرافی‌هایی که دارای پشتیبانی از این فرایند هستند، اضافه خواهد شد.(به نظر من این اتفاق در تابستان پیش رو خواهد افتاد).
برخی مسائل دولتی نیز همواره برای دارایی‌های دیجیتال وجود خواهد داشت. که باعث به وجود آمدن فورک مانند آن‌هایی که برای بیت‌کوین و بیت‌کوین هم اکنون وجود دارد، می‌شود. این بی ثباتی برای برخی از افرادی که می‌خواهند وارد بازار شوند، مشکل ساز خواهد بود، زیرا سوال‌هایی در مورد موجودی و همچنین میزان ریسک ارائه می‌دهد.
محیط نظارتی و مقرراتی نامطلوب در ایالات متحده، چین و دیگر نقاط می‌تواند توسعه بازار دارایی‌های دیجیتال را نیز تضعیف کند. در حالی که کشورهایی همانند ژاپن و فیلیپین دارایی‌های دیجیتالی را در اقتصاد و چارچوب قانونی خود پذیرفته‌اند، همچنین کشورهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که هیچ قانون یا سیاست واضحی را برای این دارایی‌های دیجیتال اتخاذ نکرده‌اند.
این چنین کشورهایی باید با انتخاب ژاپن و فیلیپین به عنوان الگویی برای خود در جهت ارائه سرویس‌های جدید، افزایش مشارکت مالی و حذف و کاهش موانع در جهت رشد اقتصادی، بکوشند.
به عنوان مثال، تنها تعداد انگشت شماری از موسسات مالی در ایالات متحده وجود دارد که کسب و کارهای بانکی را در فضای ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند. اگر همین چند موسسه نیز وجود نداشتند یا اگر مقرراتی وضع شود که در آن بازار دارایی‌های دیجیتال غیر قانونی ذکر شوند، باعث ایجاد عواقبی جدی و ناسازگار با افزایش خدمات و سرویس‌های در حال توسعه خواهد شد. بانک‌ها نیازمند دستورالعمل‌های مشخصی از سوی قانون گذاران درباره نحوه برخورد قانونی با کسانی هستند که کسب و کار آن‌ها در ارتباط با ارزهای دیجیتال است.

بلاکچین گسترش خواهد یافت
در سال 2017 سهم بیت‌کوین در بازار از 87 درصد به کمتر از 50 درصد رسیده بود. صدها کوین و توکن جدید راه‌اندازی شده و در حال حاضر مبادله می‌شوند.
با این حال، به منظور استفاده گسترده از دارایی‌های دیجیتال ما نیاز به شبکه‌های متعدد بلاکچین داریم که در حال حاضر برای همکاری موجود هستند. حقیقت این است که در آینده تنها یک شبکه مستقل از بلاکچین وجود نخواهد داشت، درست همانطور که امروزه غالب خاص اینترنت و یا تنها یک سرویس دهنده ایمیل در سراسر جهان وجود ندارد.
در حال حاضر ما می‌توانیم به همه خانواده ، دوستان و همکاران خود از طریق Gmail به یاهو به Outlook و دیگر سرویس دهندگان ایمیل سراسر دنیا، بطور یکپارچه و سریع ایمیل ارسال کنیم. چنین ارزش‌هایی باید برای تمام موارد اطرافمان به طور یکنواخت وجود داشته باشد( صرف نظر از شبکه بلاکچین، کیف پول پی‌پال یا حساب بانکی مرسوم).
در واقع ما در سال 2017 تلاش‌هایی را برای آدرس دهی و پاسخگویی به قابلیت همکاری بلاکچین دیده‌ایم.
Raiden، راه حل هماهنگی اتریوم برای توکن‌های ERC-20 در ماه سپتامبر راه‌اندازی شد، در حالی که پروتکل interledger برای اتصال به هفت دفترکل از جمله بیت‌کوین، اتریوم و XRP در ماه ژوئن استفاده شد.
اگر تمام شبکه‌ها پروتکل را فعال کنند، در نهایت مهم نیست که شما بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین یا XRP را ذخیره کرده‌اید. این پروتکل به شما اجازه می‌دهد تا عملیات پرداخت را به یک شخص تاجر که تنها بیت‌کوین قبول می‌کند را انجام دهید، برای مثال، با استفاده از XRP و فقط در عرض چند ثانیه.

تولد بلاکچین‌های ترکیبی
ما تا کنون شاهد گسترش هر دو بلاک‌چین عمومی ‌مانند بیتکوین و بلاک‌چین خصوصی مانند Hyperledger Fabric بوده‌ایم. در آینده به نظر می‌رسد ما شاهد بلاک‌چین‌های ترکیبی خواهیم بود که از هر دو نوع این بلاک‌چین‌ها تشکیل شده است.
یک بلاک‌چین ترکیبی بر روی اینترنت باز فعالیت می‌کند و مانند یک بلاک‌چین عمومی برای همه قابل دسترس است اما این تکنولوژی از مجموعه ای کوچکتر از اعتبار‌سنج‌ها استفاده می‌کند و بیشتر به موارد خاص استفاده مانند بلاک‌چین اختصاصی برنامه ریزی خواهد شد.
راه‌اندازی یک قرارداد اتریوم یا ایجاد یک توکن ERC-20 با راه‌اندازی بلاک‌چین کوچک خودتان جایگزین خواهد شد که می‌تواند برای نیازهای دقیق یک پروژه داده شده تنظیم شود.
آیا به غیر‌ متمرکز سازی بیشتری نیاز دارید؟ یا کمتر از این مقدار؟ نیاز به قابلیت‌های قدرتمند بیشتری دارید؟ آیا باید به طور مرتب به روز رسانی شود یا تنها ثابت باقی بماند؟ این نوع خاص و قدیمی دیگر پاسخگوی تمام این نیاز‌ها نیست و در سال آینده شما نهایتا قادر به انتخاب بین آن‌ها خواهید بود.
این بخشی از یک روند بزرگتر برای تخصصی شدن شبکه‌های بلاکچین خواهد بود. سیستم‌های فعلی سعی می‌کنند تا همه چیز را به همه بدهند. در آینده، ما می‌توانیم طراحی‌های هدفمندتری را برای موارد استفاده خاص خواهیم دید. بهترین روش برای توضیح این که چرا این مورد ضروری است می‌توان به مثال یاهو اشاره کرد یک غول تکنولوژی که خود را بیش از حد در بسیاری از محصولات و خدمات مختلف گسترش داد و نتوانست در همه آن‌ها موفق ظاهر شود.
به همان شیوه‌ای که شرکت گوگل بر روی داده‌ها و شرکت اپل بر روی طراحی تمرکز کرده‌اند. بلاک‌چین‌هایی که تنها بر روی یک محصول خاص تمرکز می‌کنند ( همانند BigchainDB که بر روی داده‌های خام تمرکز دارد) می‌توانند در این عرصه باقی بمانند و رشد کنند.

تخصصی شدن یا تعمیم یافتن؟ یک تناقض؟
در طول این مقاله، ما استدلال کرده ام که توکن‌های همه کاره بعد از مدتی جای خود را به توکن‌های تخصصی شده خواهند داد و همچنین گفتیم که بلاک‌چین‌های تخصصی شده نیز جای بلاک‌چین‌های عمومی را خواهند گرفت.
این موارد ممکن است در ابتدا یک تناقض و تضاد به نظر برسند، اما در حالی که بلاک‌چین‌ها سازگاری‌های بیشتری می‌یابند، بلاک‌چین و توکن‌های به سادگی دیگر با یکدیگر به کمتر ارتباط برقرار خواهند کرد. این انتقال دردسرهای بیشتری را در پی خواهد داشت در نتیجه سال 2018 سالی بسیار جذاب خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CoinDesk
دکمه بازگشت به بالا