آموزش ترید

حد ضرر یا STOP LOSS

بیشتر تریدهای بازار با مشکل اساسی معامله گری یعنی مواقعی که بازار بر خلاف نظر تحلیل معامله گر پیش می‌رود و معامله با ضرر روبرو می شود، مواجه هستند. در بیشتر مواقع بعد از این که ضرر بسیار بزرگی به خود تحمیل کردند با این سوال مواجه می‌شوند که چرا با ضرر کم خارج نشده اند؟

چرا قبول اشتباه برای معامله گران اینقدر سخت است؟

حد ضرر یا STOP LOSS

حد ضرر یا STOP LOSS (به اختصار SL) یک کمربند ایمنی برای معامله گران است یه دوست خوب برای اینکه جلوی ضرر زیاد را بگیرید و به شما یادآوری کند که شما اشتباه می‌کنید

کاربرد حد ضرر 

هر شخصی برای خرید و فروش خود یک اساس و سبکی دارد. وقتی قصد معامله را دارید قبل انجام آن یک چارچوب ذهنی برای خود تعریف کرده اید که این قیمت برای خرید مناسب است و اگر در این قیمت خرید انجام شود به سود خواهد رسید. حد ضرر به شما این امکان را می‌دهد که اشتباه خود متوجه شوید و با کمترین خسارت ممکن سرمایه خود را حفظ کنید.

طریقه گذاشتن حد ضرر

حد ضرر گذاشتن در انواع تحلیل ها متفاوت است. کلیت و اصلیت حد ضرر جایی است که تحلیل گر اشتباه کرده است. پس با هر سبک تحلیل و معاملاتی که خرید و فروش می شود حد ضرر جایی قرار می گیرد که تحلیل اشتباه باشد.

بطور مثال: تحلیل‌گر با توجه به تحلیل تکنیکال فرض کرده است خرید بیت‌کوین در 9000 دلار منطقی است و انتظار دارد که تا 11000 دلار رشد کند. با خود می‌گوید اگر بیت کوین تا 8000 دلار سقوط کرد، پس انتظار برای صعود و تحلیل رشد اشتباه است. پس حد ضرر خود را در 8000 قرار می‌دهد.

 

چند نکته در حد ضرر

-قبل معامله حد ضرر خود را مشخص کنید و نزدیک ترین نقطه که ثابت کند تحلیل شما اشتباه بوده را در نظر بگیرید.

-به هیچ عنوان احساسی عمل نکنید و از جابجا کردن حد ضرر بپرهیزید.

-حد ضرر دوست معاملاتی شماست. به آن به دید باعث ضرر شدن معامله نگاه نکنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫2 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا