آموزش ترید

آموزش خرید به روش مارتینگل(خرید پله ای)

امروز می‌خواهیم با یک روش کاربردی برای خرید کردن ارز دیجیتال یا سهام و…آشنا شویم. روش خرید پله ای یا روش مارتینگل روشی هست که تریدهای زیادی از آن استفاده می‌کنند. این روش مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که به آن می‌پردازیم.

روش مارتینگل یا خرید پله ای

مارتینگل اسم یک تریدر آمریکایی بود که اولین بار این روش را معرفی کرد. و به مرور معامله گران زیادی به بهبود یا تغییر آن دست زدند. دراین روش سرمایه به قسمت‌های مساوی یا نامساوی (از توان‌های عدد ۲) تقسیم می‌شود و خرید در مناطقی که احتمال برگشت قیمت زیاد است انجام می‌گردد. 

فرض کنید شما 1000 دلار سرمایه قصد خرید بیت کوین را دارید. فرض شما این است که بیت‌کوین در آینده قیمت آن بالا خواهد رفت. ولی شما نمی‌دانید که دقیقا تا کجا قیمت قرار است قیمت نزول کند. در روشن مارتینگل این 1000 دلار را مثلا در 4 ناحیه خرید پخش میکنید. 250 دلار سرمایه خود را در قیمت 10000 دلار قیمت بیت‌کوین خریداری می‌شود. 250 دلار را در قیمت 9000 دلار، 250 دلار را در قیمت 8000 دلار و در نهایت 250 دلار اخر سرمایه خود را در قیمت 7000 دلار بیت‌کوین خرید می‌شود.

مزایای روش مارتینگل

در خرید پله ای شما می‌توانید درصورت اشتباه مقداری از اشتباه خود را جبران کنید و در صورتی که قیمت مطابق نظر شما پیش نرفت و قیمت خرید شما نزول کرد باز می‌توانید در قیمت های پایینتر خرید کنید و اصطلاحاََ میانگین کم کنید و اگر قیمت برگشت و صعود کرد شما ضرر خود را جبران کنید. و شاید هم به سود برسید.

روش مارتینگل چاقوی دو لبه

این روش مشکلاتی هم دارد که تریدهای حرفه ای معمولا اعتقادی به این روش ندارند. زیرا مشخصا تریدر سرمایه بی نهایت ندارد که بخواهد تا پله های زیادی به ضرر خود ادامه دهد. فرض کنید در مثال قبل سرمایه شما تقسیم بندی و اخرین پله شما بیت‌کوین را در 7000 خرید کرده است و بیت‌کوین بازم نزول کرد و قیمت حال بازار 5000 دلار است. تریدر الان سرمایه ندارد که اضافه کند یا باید صبر کند که بازار برگردد یا با ضرر سنگین خارج شود.

روش‌های مختلف مارتینگل

همانطور که گفتیم تریدر های زیادی این روش را شخصی سازی با تغییر داده اند مثلا با این روش ریسک معامله را کمتر و خرید در پله های پایینتر را بیشتر کرده اند

فرض کنید شما 1000 دلار قصد خرید اتریوم را دارید. سرمایه خود را به 15 قسمت مساوی تقسیم می‌کنید. یک قسمت از سرمایه خود را در قیمت روز خرید می‌کنید. سپس دو قیمت بعدی را در پله بعد خرید می‌کنید. و پله بعدی را 4 قیمت و در نهایت اخرین پله را 8 قسمت از سرمایه خود خرید می‌نمایید. در این روش بهینه تر ریسک کمتر و بازده هی در صورت برگشت قیمتی بیشتر خواهد شد

نکات کلیدی در خرید روش مارتینگل

اگر قصد خرید ارز دیجیتال یا …را به روش مارتینگل را دارید قبل خرید از با ارزش بودن و رشد آن در بلند مدت  به درصد بالایی ازاطمینان برسید.

هیچ قانون صد در صدی در روش پله ای وجود ندارد هر تریدی می‌تواند بسته به نوع معاملات، مقدار سرمایه و شیوه ترید شخصیتی خود پله ها و سرمایه خود را تقسیم بندی کند.

این روش همیشه جوابگو نیست و طبق مثالی که زده شد می‌تواند باعث ضرر شما بشود.

حرف اخر…

درنهایت به جمله معروف به اندازه تریدهای دنیا روش برای ترید کردن هست می‌رسیم که شما می‌توانید با ارزیابی و تست این روش به نکات مطلوب به خود برسید و در سیستم معاملاتی خود اضافه کنید

نویسنده این مطلب توصیه ای به استفاده یا استفاده نکردن از این روش ندارد. بسیار خرسند می‌شویم که نظرات خود را با ما درمیان بگذارید تا از تجربیات یکدیگر بهره ببریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

‫3 دیدگاه ها

  1. این روش یه مساله دیگه هم داره که نباید ازش غفلت کنیم. فرض کنیم که پولمون رو ۴ قسمت میکنیم و در گام اول با یک چهارم پولمون وارد بازار میشیم. تصمیم میگیریم که مثلا اگر ۱۰ درصد افت داشته باشیم، با یک قسمت دیگه از پولمون هم وارد بازار بشیم. مساله اینجاست که قرار نیست همیشه بازار نزولی باشه که. پیش میاد که بازار صعودی میشه و ما در حسرت اینکه چرا فقط با یک چهارم از پولمون وارد بازار شدیم، خواهیم ماند. این روش ریسک رو میاره پایین ولی در ازاش سود رو هم میتونه بیاره پایین.

    1. بله، حرف شما درسته. همونطور که خودتون هم گفتد این روش بیشتر برای اجتناب از ضرر هست و زیاد به سود آنچنانی توجهی نمیشه.

دکمه بازگشت به بالا