اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مزرعه‌ی خورشیدی برای تامین برق استخراج رمزارز

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی طرح ساخت مزرعه‌ی خورشیدی 20 مگاواتی اعلام شده است. این مزرعه‌ی خورشیدی به منظور تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز ماینینگ کریپتوها و دیتاسنتری که در منطقه کالی در غرب استرالیا واقع شده است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ساخت مزرعه‌ی خورشیدی 20 مگاواتی به منظور تامین انرژی استخراج ارزهای کریپتو در غرب استرالیا
به­ کار­گیری مزرعه‌ی‌ خورشیدی، توسط شرکت استرالیایی Hadouken Pty  که بن تن مالک آن است، صورت خواهد گرفت. آقای تن، در گذشته شرکت بین المللی ویوپاور که در حوزه‌­ی انرژی خورشیدی فعالیت دارد را تاسیس کرده است که در بورس آمریکایی نزدک نیز نام این شرکت دیده می­‌شود. این مزرعه‌ی خورشیدی قرار است به منظور تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های استخراج ارزهای کریپتو به­ همراه یک دیتاسنتر مورد استفاده قرار بگیرد.

سایت  این مزرعه‌ی خورشیدی که در شمال کالی واقع شده است، حدود 2 کیلومتر وسعت دارد (تقریبا 1.25 مایل) – یک روستا که در 213 کیلومتری جنوب پِرث (پایتخت یکی از ایالت ­های استرالیا) واقع شده است. کالی خانه‌ی بزرگترین نیروگاه برق غرب استرالیا، یعنی “موجا” است. این نیروگاه باذغال سنگ کار کرده و قادر به تولید 854 مگاوات الکتریسیته است.

برنامه‌ی Hadouken نشان می­‌دهد که این شرکت قصد دارد یک سیستم ذخیره‌سازی با استفاده از باطری­‌ها را در آینده مورد استفاده قرار دهد که حجمی معادل 10 کانتینر دارد. این تجهیزات خورشیدی طی سه تا شش ماه در سایتی به وسعت هجده هکتار نصب خواهند شد.

استخراج کریپتوها با انرژی خورشید، کاهش مصرف ذغال سنگ را نتیجه می­‌دهد
برای مدت 60 سال، دو معدن ذغال سنگ کالی، ذغال سنگ مورد نیاز برای تولید 60 درصد برق غرب استرالیا را تامین می­‌کردند. در سال­های اخیر آینده‌ی شهر در ابهام قرار گرفته است، چرا که مسئولان محلی در رسانه‌ها اعلام کردند که “هزینه‌ی تولید زغال سنگ بیشتر از مقدار ارزش آن است، درنتیجه مشکلی بنیادی داریم”

تایید برنامه‌ی مزرعه خورشیدی، اشتیاق به آن را نشان می‌­دهد. گفته شده”تصویب و اجرای این طرح، حرکتی مثبت در جهت به­ کارگیری سهم بیشتری از انرژی تجدید پذیر در منطقه‌ی کالی است.”

Hadouken انتظار دارد تا ظرف مدت سه تا شش ماه، این طرح را به اتمام برساند. پیش‌بینی می­‌شود ساخت این تجهیزات موج استخدام 40-80 نفر شود و در آینده بعد از بهره‌برداری کارکنان در سه شیف کاری تعمیر و نگهداری آن را انجام دهند. عل رغم آشکار بودن مزایای اقتصادی این پروژه برای همگان، رسانه‌ها گزارش داده‌­اند که برخی از مردم محلی نگرانی خود را از این­که پروژه‌ی مذکور ممکن است موجب دردسر آن­ها شود، ابراز داشته‌اند.

آقای تن اعلام کرد شرکت او بیت‌کوین و ارزهای دیگر را استخراج خواهد نمود، رسانه‌ها سخن آقای تن را نقل‌قول کردند که در آن کالی را “یک مکان عالی برای احداث مزرعه‌ی خورشیدی” توصیف کرده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فکر می­‌کنید استرالیا در آینده‌ی نزدیک میزبان مزارع ماینینگ در مقیاس وسیع باشد؟ لطفا نظر خودتان را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید

 

مترجم: آقای بهنام حاجی قربانی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
news.bitcoin

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا