اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رمزارزها بازارهای مالی خاورمیانه را به تسخیر خود در می‌آورند

نشریه‌ بلومبرگ در گزارش اخیر خود از گسترش بازار رمزارزها در منطقه‌ خاورمیانه و اشتیاق سرمایه‌گذاران ساکن در این منطقه برای حضور در بازار رمزارزها خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • تحولات اخیر بازار رمزارزها و حضور سرمایه‌گذاران حقوقی در این بازار نوظهور مالی موجب شده است تا دیگر سرمایه‌گذاران نیز با اطمینان بیشتری در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. در این میان، بازار رمزارزها در منطقه‌ خاورمیانه نیز همانند سایر نقاط جهان بطور بی‌سابقه‌ای گسترش یافته است. بلومبرگ در مقاله‌ اخیر خود اعلام کرد که «رمزارزها بازارهای مالی خاورمیانه را به تسخیر خود در می‌آورند.»

گسترش رمزارزها در منطقه‌ خاورمیانه

شرایط نزولی بازار رمزارزها در طول چند هفته‌ اخیر نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران را از تداوم چنین شرایطی در میان مدت و یا حتی بلند مدت به همراه داشته است. اما سرمایه‌گذاران حقوقی (شامل شرکت‌ها و موسسات) در چنین شرایطی مخالف سرمایه‌گذاران خُرد رفتار کرده‌اند و در حقیقت از سطوح کمینه‌ای که در نتیجه‌ی هیجان فروش سرمایه‌گذاران خُرد ایجاد شده، برای خرید رمزارز استفاده می‌کنند. در همین زمان، بازار رمزارزها در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان در حال گسترش است.

نشریه‌ بلومبرگ در روز بیست و هفتم ژوئن با انتشار مقاله «رمزارزها در حال تسخیر بازارهای مالی خاورمیانه هستند (Crypto Captures the Mideast Market)» گسترش بازار رمزارزها در این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین اخیراً در بورس نزدک دبی (Nasdaq Dubai) فهرست شده که جاری شدن ثروت شهروندان کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس به بازار بیت کوین را تسهیل می‌کند.

در همین زمان بانک مرکزی اسرائیل پس از بررسی رمزارزها نتیجه‌گیری کرده است که استفاده از ارز دیجیتالی می‌تواند تاثیرهای مثبتی بر اقتصاد این کشور داشته باشد. اسرائیل قصد دارد از شبکه‌ اتریوم برای آزمایش سیستم پرداخت ارز دیجیتالی شِکِل (Digital Shekel) استفاده کند.

بازار رمزارزها بالغ نشده است

با این وجود، منصور بن ابراهیم ال محمود (Mansoor Bin Ebrahim Al Mahmoud)؛ مدیر ارشد سرمایه‌گذاری کشور قطر معتقد است که هنوز زمان تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها فرا نرسیده است و پیش از اتخاذ چنین تصمیمی باید رمزارزها به بلوغ کافی برسند.

در حقیقت گسترش رمزارزها در طول ماه‌های گذشته که از ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به این بازار و دیگر عوامل بنیادین سرچشمه گرفته، ساختار بازار رمزارزها را نیز متحول ساخته و هم‌اکنون زیرساخت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری موسسات و شرکت‌ها در این حوزه فرآهم شده است. در همین زمان سرمایه‌گذاران ساکن در منطقه‌ خاورمیانه نیز به بازار مالی جدیدی دسترسی یافته‌اند که با پذیرش ریسک فعالیت در این حوزه پتانسیل کسب سود‌ چشمگیر را برای آن‌ها فرآهم می‌کند.

گسترش رمزارزها در ایران

در همین زمان، عوامل متعددی همانند شرایط نزولی بازار بورس و اوراق بهادار، گسترش پلتفرم‌های مبادلات بومی و غیره موجب هجوم سرمایه‌گذاران ایرانی به بازار رمزارزها شده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اواسط اردیبهشت حجم مبادلات رمزارز کشور را روزانه ۳-۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. همچنین یکی از اعضاء اتاق بازرگانی ایران تعداد فعالان ایرانی بازار رمزارزها را ۷-۸  میلیون نفر برآورد کرده است.

نظر شما نسبت به گزارش نشریه‌ بلومبرگ از گسترش رمزارزها در خاورمیانه چیست؟ آیا بازار رمزارزها در آینده نیز همچنان در منطقه‌ی خاورمیانه گسترش خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا