اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

رئیس جدید دفتر نظارت بر ارز آمریکا رویکرد محتاطانه‌ای نسبت به صنعت رمزارزها دارد

مایکل هسو(Michael Hsu) رئیس جدید این نهاد نظارت و کنترل ارزی در تازه‌ترین صحبت‌ها خود اعلام نموده که قصد دارد تمامی دستورالعمل‌ها و مقررات تازه تصویب شده و در حال بررسی را مجدداً مورد بازبینی قرار دهد

نکات برگزیده مطلب
  • برایان بروکس(Brian Brooks) رئیس دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده(OCC) چندی قبل از سمت خود کناره‌گیری کرد و به عنوان رئیس شعبه‌ی آمریکا صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس مشغول به کار شد. حال مایکل هسو(Michael Hsu) قرار است به عنوان رئیس جدید این نهاد نظارتی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در اولین اقدام قصد دارد تمامی دستورالعمل‌ها و مقررات تازه تایید شده به ویژه موارد مرتبط با صنعت رمزارز را دوباره مورد بازبینی و بررسی قرار دهد.

بازبینی مجدد

رئیس جدید دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده(OCC) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود اعلام نموده که قصد دارد تمام دستورالعمل‌های منتشر شده در رابطه با صنعت رمزارز طی یک سال گذشته را دوباره بازبینی کند.

مایکل هسو(Michael Hsu) رئیس جدید این نهاد نظارت و کنترل در اظهارات اخیر خود گفت که او درخواست بازبینی تمام دستورالعمل‌ها و مقررات در حال بررسی، نامه‌های تفسیری و چهارچوب‌های تعیین شده‌ی مرتبط با دارایی‌های رمزارز و ارزهای دیجیتال را ارائه کرده است.

اغلب دستورالعمل‌های دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده تحت مدیریت سابق یعنی برایان بروکس(Brian Brooks) صادر شده است و در آن زمان وی با لحظات سرنوشت‌سازی برای پذیرش صنعت رمزارزها و بخش بانکی بوده است. شایان ذکر است که بریان بروکس اکنون مسئولیت شعبه‌ی آمریکا صرافی بایننس را برعهده دارد.

رمزارزهای پایدار آمریکا سیستم بانکی دولتی
دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده

مایکل هسو در بیانیه‌ی اخیر خود اظهار نموده که «در دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده اکنون تمرکز بر روی تشویق برای نوآوری مسئولانه است. به عنوان مثال ما یک دفتر تولید نوآوری، بروزرسانی چهارچوب ارائه‌ی حق امتیاز بانک‌های ملی و شرکت‌های حوزه‌ی اقتصادی را بروزرسانی کردیم و خدمات نگهداری رمزارز را به عنوان بخشی از تجارت بانکی تفسیر می‌کنیم. من از کارمندان خود خواسته‌ام که این اقدامات را بررسی و در نظر داشته باشند».

رویکرد مثبت همچنان پابرجاست

وی همچنین توضیح داد که قصد دارد رویکرد باز و مثبت نسبت به صنعت رمزارزها را همچنان حفظ کند اما در عین حال «متعهد» است که خدمات بانکی و بانکداری را برای مصرف‌کنندگان ایمن نگاه دارد.

به گفته‌ی آقای هسو:

نگرانی اصلی من این است که اینگونه اقدامات در گذشته با هماهنگی کامل با تمامی ذینفعان صورت نگرفته است؛ و همچنین به نظر نمی‌رسد که آن‌ها بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر مربوط به محیط نظارتی بوده باشند. من اعتماد دارم که رسیدگی به تمامی این موارد باید در اولویت قرار بگیرد. Michael Hsu

آقای مایکل هسو قرار است تاساعاتی دیگر در جلسه‌ی دادرسی که قرار است با حضور نماینده‌ی تمام قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان سیستم بانکی فدرال ایالات متحده برگزار شود، سوگند یاد کرده و کار خود را رسماً آغاز کند.

بازنگی مقررات رمزارزی

در بیانیه‌ی رئیس جدید دفتر OCC همچنین در مورد دارایی‌های دیجیتال و اقدامات مربوط به صنعت رمزارزها تحت رهبری آقای بروکس صحبت شده است. در بخش‌هایی از این بیانیه توضیح داده شده که:

فناوری به سرعت در حال تاثیرگذاری بر روی سیستم مالی می‌باشد، درحالیکه وام‌دهندگان آنلاین، پردازنده‌های خدمات پرداخت و سایر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مالی نیز به طور فزاینده‌ای در حال تصاحب سهم بازار هستند. در نتیجه، بسیاری از این شرکت‌ها به دنبال دستورالعمل‌های هستند که در ایالات مختلف قابل استناد بوده و بتواند به آن‌ها قدرت فعالیت در سطح بانک‌ها را بدهد؛ به ویژه درحالیکه سازمان‌های نظارتی همچون OCC و FDIC به شرکت‌ها اجازه می‌دهند در حالیکه تحت نظارت و مقررات کم‌تری فعالیت می‌کنند، به فعالیت بانکی بپردازند.

شرکت‌های فین‌تک همچنان هستند

با تمام این تفاسیر، درحالیکه مایکل هسو نسبت به برخی از این اقدامات محتاط به نظر می‌رسد، وی خاطر نشان کرد که قرار نیست شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری مالی کنار گذاشته شوند.

در سال جاری دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده به سه شرکت آنچوریج(Anchorage)، پروتیگو(Protego) و پکسوز(Paxos) منشور اعتماد اعطا کرد.

کریستین اسمیت(Kristin Smith)، مدیر اجرایی انجمن بلاک‌چین در بیانیه‌ای اظهار نموده که «اصلاً تعجب‌آور نیست که یک سرپرست جدید پس از منصوب شدن به جایگاه خود تمامی دستورالعمل‌ها و قوانین تازه تایید شده را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد. ما با مشاهده‌ی مسئولیت‌پذیری آقای هسو در رابطه با اهمیت نوآوری مالی انگیزه می‌گیریم».

اظهارات مایکل هسو تنها یک روز پس از آن اعلام شد که دفتر OCC از خداحافظی و جدا شدن جاناتان گولد(Jonathan Gould) مشاور ارشد این نهاد نظارتی خبر داد. بخش قابل توجهی از این دستورالعمل‌ها و مجموع قوانین توسط وی به تصویب رسیده است.

نظر شما در رابطه با رویکرد رئیس جدید دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده چیست؟ آیا وی به دنبال گسترش و پذیرش رمزارزهاست و یا قرار است موضع‌گیری سخت‌گیرانه نسبت به این بازار رو به رشد داشته باشد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا