اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بازار رمزارزها برای همیشه صعودی باقی نخواهد ماند!

مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل در توییتی به فعالان بازار رمزارزها توصیه کرد که در جهت رعایت اصول مدیریت سرمایه به فروش رمزارزهایشان در بازار صعودی نیز فکر کنند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که بازار صعودی رمزارزها موجب شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران بازدهی مطلوبی را تجربه کنند، دیوید شوارتز(David Schwartz)؛ مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل لبز(Ripple) اخیراً توصیه‌ی ناخوش‌آیند اما نسبتاً منطقی خود را به فعالان بازار رمزارزها ارائه کرد. وی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد تا در این شرایط به فروش رمزارزهایشان نیز فکر کنند.

توصیه‌ی مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل برای سرمایه‌گذاران رمزارزها

دیوید شوارتز(David Schwartz)؛ مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل لبز(Ripple Labs) در شرایط کنونی بازار رمزارزها توصیه‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کرد. وی اظهار داشت: «اگر شما به اندازه‌ای رمزارز در اختیار دارید که زندگی شما را تغییر می‌دهد، برای کاهش ریسک بخشی از آن را به فروش برسانید.» وی افزود: «توصیه‌ی ارائه شده(تنها بر اساس اصول مدیریت سرمایه ارائه شده) و مبتنی بر پیش‌بینی جهت حرکت بازار نیست.»

دیوید شوارتز
این توییت احتمالاً برای فعالان بازار رمزارزها خوش‌آیند نخواهد بود اما: اگر مقداری رمزارز در اختیار دارید که این دارایی زندگی شما را تغییر خواهد داد، لطفاً کمی زمان صرف کنید تا برای کاهش ریسک حضور در بازار رمزارزها به‌طور جدی فروش بخشی از دارایی‌هایتان را بررسی کنید. این پیشنهاد بر اساس پیش‌بینی جهت حرکت بازار ارائه نشده است.

در نتیجه‌ی بازار صعودی رمزارزها در طول یکسال گذشته ارزش بیت کوین با افزایش 790 درصدی به محدوده‌ی 63 هزار دلاری رسیده است و در همین زمان بازدهی رمزارز شرکت ریپل یعنی ایکس.آر.پی(XRP) 850 درصد محاسبه شده است.

مدیر ارشد فناوری ریپل در گذشته نیز توصیه‌های خود را به فعالان بازار رمزارزها ارائه کرده بود. وی در سال 2019 میلادی اعتراف کرد که پیش از دستیابی اتریوم به بیشینه‌ی قبلی خود در پایان سال 2017 میلادی به ارزش 40 هزار دلار از این رمزارز را به فروش رسانده است. با این وجود در یک پست دیگر از این اقدام ابراز پشتیمانی کرده و اظهارداشت: «من فکر می‌کردم سقوط قیمت اتریوم ادامه یابد و می‌توانم مجدداً در سطوح قیمتی پایین‌تری آن را خریداری کنم اما این اتفاق نیفتاد. در حقیقت ممکن است از اجرای مدیریت ریسک پشیمان شوید.»

رعایت اصول مدیریت سرمایه را جدی بگیرید

با این وجود، بدون درنظر گرفتن عملکرد و جهت حرکت رمزارزها توصیه‌ی شوارتز کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسند. زمانی که ثبات یک دارایی به دلیل افزایش قیمت آن در بازار صعودی کاهش می‌یابد بهترین رویکرد تبدیل دارایی به کلاس‌های دارایی پایدارتر منطقی به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل صندوق‌های بازنشستگی که ریسک پذیری کمتری در سرمایه‌گذاری دارند، هر ساله اوراق قرضه‌ی بیشتری را نسبت به سهام خریداری می‌کنند.

با وجود افزایش ارزش رمزارز شرکت ریپل به همراه دیگر دارایی‌های رمزارزی، این شرکت هم‌اکنون در میانه‌ی نبرد حقوقی با قانون‌گذاران قرار دارد و حکم نهایی دادگاه سرنوشت شرکت ریپل و پروژه‌ی رمزارزی این شرکت را تعیین می‌کند. بر اساس گزارش کوینیت، شوارتز در ماه ژانویه اعلام کرد که قانون‌گذاران آمریکایی قوانین را به‌طور مبهم اجراء می‌کنند و فعالیت آن‌ها تنها در راستای پرونده‌سازی و طرح اتهام قرار دارد.

در حالی که رمزارز ایکس.آر.پی اخیراً بیشینه‌ی جدیدی را در محدوده‌ی 1/96 دلار ثبت کرده، شوارتز به جای تمرکز برای رمزارز شرکت ریپل توصیه‌ی خود را به‌طور کلی و برای تمامی رمزارزهای بازار ارائه کرد.

نظر شما نسبت به توصیه‌ی اخیر مدیر ارشد فناوری شرکت ریپل برای فروش دارایی‌های رمزارزی در چنین سطوح قیمتی چیست؟ آیا بازار صعودی رمزارزها درآینده نیز ادامه خواهد یافت و فروشندگان این دارایی‌ها پشیمان خواهند شد و یا فروش رمزارزها در این مقطع زمان منطقی بنظر می‌رسد و مدیریت ریسک از اهمیت بالاتری برخوردار است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا