اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

مدیر ارشد ریپل: قوانین حوزه‌ی رمزارز در ایالات متحده مبهم است

دیوید شوارتز اخیراً مدعی شده که قانون‌گذاران آمریکا بدون وضع قوانین مشخص تنها به دنبال پرونده‌سازی و اتهام هستند

نکات برگزیده مطلب
  • دیوید شوارتز(David Schwartz) مدیر ارشد بخش فناوری شرکت ریپل(Ripple) در واکنش به پرونده‌سازی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) علیه شرکت ریپل و چند تن از مقامات آن، اعلام نموده که «قوانین ایالات متحده بد نیستند، بلکه مبهم هستند». وی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود توضیح داد که ریپل تنها از پروتکل‌های موجود تبعیت کرده و هیچ فعالیت غیرقانونی نداشته است.

مدیر ارشد ریپل

آقای دیوید شوارتز(David Schwartz) مدیر ارشد بخش فناوری شرکت ریپل(Ripple) و معمار اصلی ریپل لجر(XRP Ledger) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که قوانین نظارتی ایالات متحده در رابطه با دارایی‌های رمزارزی بسیار «مبهم» است.

این صحبت‌های وی در پی شکایت و تنظیم پرونده‌ی قضائی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) علیه شرکت ریپل و چند تن از مقامات آن صورت گرفته است. کمیسیون مذکور مدعی شده که شرکت ریپل و مقامات آن از طریق یک برنامه‌ی پیشنهاد اوراق بهادار ثبت نشده و غیرقانونی توانسته‌اند بالغ بر ۱/۳ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کنند.

با این حال آقای شوارتز هرگونه فعالیت غیرقانونی از طرف ریپل و یا مقامات آن را رد کرده است. در عوض، وی اعلام نموده که این شرکت تنها در مسیر «پارامترهای موجود» قدم برداشته است.

دیوید شوارتز در ادامه‌ی صحبت‌های خود در رابطه با موضوع پیش آمده توضیح داد که:

اینطور نیست که قوانین بد باشند، بلکه مبهم هستند. همانطور که قبلاً گفته‌ام، به نظر می‌رسد که ایالات متحده یکی از معدود کشورهایی است که قانون‌گذاران آن بدون وضع قوانین مشخص به شما می‌گویند که «آه، شما باید می‌فهمیدید که کاری که می‌کردید غیرقانونی بوده است». David Schwartz

ایده‌آل گرایی ممنوع

وی در ادامه اظهار داشت که یک ماکسیمالیست یا ایده‌آل گرا نیست، بلکه از نظر وی فناوری زیرساختی بسیاری از پروژه‌های رمزارزی «همچنان نابالغ می‌باشد». به گفته‌ی آقای شوارتز:

یکی از مواردی که باعث نگرانی من می‌شود، خصوصاً در مورد افراد ایده‌آل گرا، این است که آن‌ها به نوعی سعی در عبور از بیت کوین و بستن درب‌های پشت سر خود هستند، و یا تمایل دارند ابتدا پروژه‌ی اتریوم را مغلوب کرده و سپس تمامی پل‌های پشت سر خود را خراب کنند. David Schwartz

وی همچنین خاطر نشان کرد که به حداقل‌گرایی در صنعت رمزارز هم علاقه‌ای ندارد؛ رویکردی که اعلام می‌کند یک پروژه‌ی رمزارزی می‌تواند به تنهایی تمامی این اکوسیستم را به دوش بکشد. با این حال، دیوید شوارتز معتقد است که اقتصاد رمزارزی می‌تواند پروژه‌های بهتر و بزرگ‌تری را داشته باشد که به واسطه‌ی XRP بهبود می‌یابند.

آقای شوارتز علاوه بر رمزارز ریپل، اوایل ماه دسامبر نظر خودش در رابطه با اتریوم و بیت کوین را هم مطرح کرد. طبق صحبت‌های وی، اتریوم یک جامعه‌ی توسعه‌دهنده‌ی فوق‌العاده قوی در اختیار دارد و بهترین اکوسیستم حوزه‌ی اقتصاد غیرمتمرکز(DeFi) است. از سوی دیگر، وی اعلام نموده که فناوری زیرساختی بیت کوین هم برای جلوگیری از منسوخ شدن به پیشرفت نیاز دارد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیرعامل بخش فناوری ریپل چیست؟ آیا قوانین حوزه‌ی رمزارز در آمریکا مبهم بوده و باید شفاف شوند؟ نظر شما در رابطه با پرونده‌ی تشکیل شده علیه ریپل چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا