اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

زمان اجرای بروزرسانی بحث برانگیز اتریوم مشخص شد

پیشنهاد ای.آی.پی ۱۵۵۹(EIP-1559) همزمان با اجرای فورک لندن(London) در شبکه‌ی اتریوم اعمال خواهد شد و در حقیقت ماینرها تا چهار ماه دیگر از دریافت کارمزد ارسال تراکنش‌های اتریوم محروم خواهند شد

نکات برگزیده مطلب
  • افزایش سطح کارمزد ارسال تراکنش شبکه‌ی اتریوم در زمان شلوغی شبکه و تجربه‌ی پدیدیه‌ی انباشتگی تراکنش‌ها نارضایتی بسیاری از کاربران را موجب شده است. در همین راستا توسعه‌دهندگان روش‌های مختلفی را برای کمک به رفع این مشکل بررسی کرده‌اند. در همین راستا و با وجود مخالفت شدید بسیاری از ماینرها، پیشنهاد ای.آی.پی ۱۵۵۹(EIP-1559) که برای بهبود ساختار اخذ و توزیع کارمزد‌ ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم مطرح شده در ماه جولای اعمال خواهد شد.

اعمال پیشنهاد ای.آی.پی 1559 همزمان با اجرای بروزرسانی بعدی اتریوم

توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اتریوم قصد دارند پیشنهاد ای.آی.پی 1559(EIP-1559) را که با هدف ایجاد ثبات در نرخ کارمزد ارسال تراکنش شبکه‌ی اتریوم مطرح شده را در بروزرسانی بزرگ بعدی شبکه‌ی این پروژه‌ی رمزارزی اعمال کنند.

بر همین اساس توسعه‌دهندگان اتریوم قصد دارند تا پیشنهاد ای.آی.پی 1559(ای.آی.پی مخفف عبارت پیشنهاد بهبود شبکه‌ی اتریوم) را همزمان با اجرای هاردفورک لندن(London) اعمال کنند که در ماه جولای اجرا خواهد شد.

ای.آی.پی 1559 ساختار پرداخت کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم را تغییر می‌دهد. هم‌اکنون ماینرها پس از پردازش تراکنش‌ها، کارمزد ارسال تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم را نیز دریافت می‌کنند. هزینه‌ی ارسال تراکنش به شلوغی شبکه(حجم ارسال تراکنش‌ها) و ظرفیت شبکه برای پردازش تراکنش وابسته است. ماینرها در زمان تجربه‌ی قبلی پدیده‌ی انباشتگی اتریوم، ماینرها بیش از 20 دلار را به ازای هر تراکنش و به عنوان کارمزد دریافت کرده‌اند.

پیشنهاد ای.آی.پی 1559 ساختار استاندارد اخذ کارمزد ارسال تراکنش را که در بسیاری از شبکه‌های بلاکچینی مورد استفاده قرار می‌گیرد را تغییر خواهد داد. در این حالت کاربران در زمان شلوغی شبکه مجبور به ارسال کارمزد بالا هستند و در زمان کاهش حجم کل ارسال تراکنش‌ها به‌طور طبیعی کارمزد کمتری را پرداخت می‌کنند.

پس از اعمال بروزرسانی، کارمزد تراکنش‌ها به جای کاربران توسط شبکه تعیین می‌شود و دیگر ماینرها کارمزد ارسال تراکنش‌ها را دریافت نخواهند کرد(کارمزد‌های ارسالی سوزانده خواهد شد). در نتیجه، ماینرها یا دیگر بازیگران شبکه‌ی اتریوم قادر به دستکاری در نرخ کارمزد تراکنش‌ها نخواهند بود.

مخالفت ماینرها با اجرای پیشنهاد ای.آی.پی 1559

بر اساس گزارش کوینیت، تحلیلگران اعمال این بروزرسانی را عامل کاهش سطح عرضه و در نتیجه افزایش قیمت اتریوم ارزیابی می‌کنند. در حالی که مدیر ارشد اطلاعات شرکت آرکین اَسِتز(Arcane Assets) برآورد کرده بود که پیشنهاد حذف کارمزدهای شبکه‌ی اتریوم تا پایان سال جاری اجرایی گردد، اما با تعیین زمان اجرای آن مشخص شده است که کاربران شبکه‌ی اتریوم تنها چهار ماه با اجرای این بروزرسانی فاصله دارند.

در همین زمان، استخر‌های بزرگ شبکه‌ی اتریوم شامل اسپارک‌پول(Spark Pool) که 26 درصد از هش‌ریت شبکه‌ی اتریوم را در اختیار دارد و اترماین(Ethermine) که 21/8 درصد از هش‌ریت اتریوم را تولید می‌کند با اجرای این بروزرسانی مخالفت کرده‌اند. از طرفی استخر اف‌تو‌پول(F2Pool) که 11/4 درصد از هش‌ریت اتریوم را در اختیار دارد از پیشنهاد ای.آی.پی 1559 پشتیبانی کرده است.

نظر شما نسبت به اجرای پیشنهاد بروزرسانی ای.آی.پی 1559 و حذف کارمزد ارسال تراکنش‌ها از درآمد ماینرهای شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا این بروزرسانی مشکل انباشتگی تراکنش‌ها و افزایش کارمزد ارسال تراکنش در زمان شلوغی شبکه‌ی اتریوم را برطرف خواهد ساخت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا