اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

مقداری از ذخایر موجود اتر در شبکه‌ی اتریوم «سوزانده» خواهد شد!

یکی از توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم امروز اعلام نموده که «به واسطه‌ی اجرای پیشنهاد EIP-1559 به زودی حجم قابل توجهی رمزارز ETH سوزانده خواهد شد»

نکات برگزیده مطلب
  • امروز صبح یکی از توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم به نام اریک کانر(Eric Conner) با انتشار چندین پست توییتری اعلام کرد که به زودی پیشنهاد بهبود شبکه‌ی شماره‌ی ۱۵۵۹ در شبکه‌ی اتریوم اجرایی خواهد شد. به گفته‌ی وی، پس از اعمال این پیشنهاد بهبود شبکه(EIP) کاربران شاهد بهبود تجربه‌ی کاربری، افزایش سطح ویژگی‌های امنیتی و بلاک‌های بزرگ‌تر برای تراکنش‌ها خواهند بود. با این حال، جالب‌ترین بخش این پیشنهاد بهبود شبکه اضافه شدن ویژگی «سوزاندن توکن ETH» است که پس از هر تراکنش بخشی از هزینه‌ی گس(Gas) را در راستای کاهش سطح عرضه و ذخیره‌ی کل شبکه(که در حال حاضر مشخص نیست) می‌سوزاند.

صحبت‌های یک توسعه‌دهنده

اریک کانر(Eric Conner) یکی از توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم امروز با انتشار چندین پست توییتری اعلام کرد که «پیشنهاد بهبود شبکه‌ی اتریوم شماره‌ی ۱۵۵۹(EIP-1559) به زودی اجرایی خواهد شد و در نتیجه‌ی آن حجم قابل توجهی رمزارز ETH سوزانده می‌شود».

وی در ادامه‌ی سری پست‌های توییتری خود افزود «این پیشنهاد بهبود شبکه مقدار زیادی رمزارز اتر را خواهد سوزاند، و این کار باعث خواهد شد صدور توکن‌های ETH جدید از صفر به رقمی منفی برسد».

به گفته وی پس از اجرایی شدن پیشنهاد بهبود شبکه‌ی اتریوم شماره‌ی ۱۵۵۹، کاربران شاهد بهبود تجربه‌ی کاربری، افزایش سطح ویژگی‌های امنیتی، بلاک‌های بزرگ‌تر برای تراکنش‌ها(در صورت لزوم)، و سوزاندن ETH پس از هر تراکنش پردازش شده توسط بلاک‌چین اتریوم خواهند بود؛ «روندی که برخلاف سازوکار فعلی است».

پیشنهاد بهبود شبکه‌ی اتریوم ETH Ethereum EIP
پیشنهاد بهبود شبکه‌ی ۱۵۵۹

در حالت فعلی، کاربران شبکه‌ی اتریوم می‌توانند به صورت دستی میزان گس(Gas توکن پرداخت شده به عنوان کارمزد پرداختی به ماینرها، که در صورت بالا بودن باعث می‌شود ماینر این تراکنش‌ را سریعاً پردازش کن) خود را تعیین کنند. در چنین سازوکاری، کاربران فرصت‌طلب و ثروتمند می‌توانند با پرداخت گس بیشتر دو مشکل اساسی ایجاد کنند: افزایش ازدحام در شبکه و همچنین افزایش پله‌کانی هزینه‌ و کارمزد تراکنش‌ها.

محدود شدن یک شبکه‌ی بزرگ

چنین مسئله‌ای می‌تواند روند پذیرش و رشد یک شبکه‌ی رمزارز را بسیار محدود کند. با این حال، پیشنهاد EIP-1559 یک تغییر اساسی ایجاد می‌کند. پس از اجرایی شدن این پیشنهاد بهبود، شبکه به صورت خودکار یک «کارمزد پایه» پیشنهاد می‌دهد که متناسب با میزان فعالیت شبکه خواهد بود. این کارمزد پایه یک نرخ مشخص برای تمام تراکنش‌ها اعلام می‌کند و همین کار از مسدود شدن کل تراکنش‌ها و ازدحام صف «در انتظار تایید» جلوگیری به عمل خواهد آورد.

پیشنهاد بهبود شبکه‌ی اتریوم ETH Ethereum EIP
پست توییتری اریک کانر

این پیشنهاد بهبود شبکه همچنین یک «عنصر تورم» نیز معرفی می‌کند. همانطور که مقداری گس برای هر تراکنش مصرف می‌شود، بخشی از این کارمزد سوزانده خواهد شد(فرآیند که باعث کاهش سطح ذخیره‌ و عرضه خواهد شد).  این حرکت همچنین یکی از مورد انتقادترین مسائل پیرامون شبکه‌ی اتریوم را هم حل می‌کند، یعنی عدم اعلام سقف عرضه(که در حال حاضر مشخص نیست).

یک مکانیزم قابل قبول

مکانیزم کاهش ذخایر که در پیشنهاد EIP-1559 مطرح شده است، بدون شک یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های معرفی شده برای سرمایه‌گذاران است. آقای آری پائول(Ari Paul) افسر ارشد فناوری اطلاعات شرکت سرمایه‌گذاری بلاک‌تاور کپیتال(BlockTower Capital) اوایل سال جاری در این باره اعلام کرده بود که «کاهش سطح عرضه به عنوان تابعی از کاربرد، روایتی ساده و قانع کننده است که نشان می‌دهد تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در این پلت‌فرم در بلند مدت به نفع سرمایه‌گذاران در لایه‌ی اول[بلاک‌چین] خواهد بود».

درحالیکه چه چشم‌انداز و نگاه کلی به این پیشنهاد بهبود شبکه عالی به نظر می‌رسد، باید توضیح داد که در نهایت تمام توکن‌های ETH سوزانده نخواهند شد. پیشنهاد EIP-1559 قرار است در طرح فعلی شبکه‌ی اتریوم(که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند) گنجانده شود، درحالیکه خود شبکه قرار است به الگوریتم اثبات سهام(PoS) کوچ کند. این تغییر چند مرحله‌ای باعث می‌شود «ماینرها» به نفع «سرمایه‌گذاران» حذف شوند، سرمایه‌گذارانی که گره‌های شخصی خود را در راستای اعتبار سنجی تراکنش‌ها در شبکه راه‌اندازی کرده‌اند.

نظر شما در رابطه با پیشنهاد EIP-1559 چیست؟ آیا برای ارائه‌ی چنین ویژگی در شبکه‌ی اتریوم کمی دیر نشده و با وجود آغاز مهاجرت به اتریوم۲، باز هم EIP-1559 می‌تواند بر روی وضعیت شبکه اثرگذار باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا