اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

انویدیا دست ماینرها را از کارت‌های گرافیکی گیمینگ کوتاه کرد

یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده‌ی تراشه‌های گرافیکی اعلام کرد که توان پردازشی(هش‌ریت) محصولات گیمینگ خود را برای استخراج رمزارز محدود کرده و قصد دارد محصولات جداگانه‌ای را در اختیار ماینرها قرار دهد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که استخراج بیت کوین به صنعت کاملاً تخصصی تبدیل شده است و دیگر امکان استفاده از پردازنده و یا کارت‌های گرافیکی برای استخراج این رمزارز وجود ندارد، گروهی از ماینرها با استفاده از کارت‌های گرافیکی فعالیت خود را بر روی الگوریتم‌های مقاوم در برابر ایسک‌ها متمرکز کرده‌اند. اما تجربه‌ی کمبود کارت‌های گرافیکی شرکت انویدیا را مجبور کرده است تا به‌طور عمدی هش‌ریت کارت‌های آر.تی.ایکس(RTX) را محدود سازد و برای ماینرها محصولات جداگانه‌ای را طراحی کند.

محدود کردن هش‌ریت کارت‌های گرافیکی آر.تی.ایکس انویدیا

انویدیا(Nvidia)؛ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه‌های گرافیکی جهان قصد دارد اطمینان حاصل کند که ماینرها از کارت‌های گرافیکی گیمینگ این شرکت همانند آر.تی.ایکس 3060(GeForce RTX 3060) برای استخراج رمزارز استفاده نخواهند کرد. این شرکت در روز پنجشنبه اعلام کرد که برای دست‌یابی به این هدف هش‌ریت کارت‌های گرافیکی جی‌فورس(GeForce) خود را محدود خواهد کرد. در نتیجه ماینرها اشتیاقی به استفاده از این محصولات در صنعت استخراج رمزارز نخواهند داشت.

انویدیا اعلام کرد که درایور‌های نرم‌افزاری کارت‌های گرافیکی RTX 3060 طوری طراحی شده است تا فعالیت استخراج اتریوم را تشخیص داده و هش‌ریت این محصولات را تقریباً 50 درصد کاهش دهد. این شرکت معتقد است از آنجایی که «کارت‌های گرافیکی جی‌فورس آر.تی.اکس برای برآورده ساختن نیاز گیمرها طراحی شده‌اند و نه ماینرها» اتخاذ چنین رویکردی منطقی به‌نظر می‌رسد.

در حقیقت انویدیا گیمرها را مشتری ثابت و پایدار کارت‌های گرافیکی این شرکت در نظر می‌گیرد و با اتخاذ چنین تصمیم تلاش کرده است تا رضایت آن‌ها را جلب کند. با این وجود، اعلام کرد که ماینرها نیز بزودی قادر خواهند بود تا تجهیزات سخت‌افزاری خاص خود را خریداری کنند. انویدیا توضیح داد:

ما برای پاسخگویی به نیاز‌های خاص ماینرهای شبکه‌ی اتریوم، پردازنده‌ی ماینینگ رمزارزها یا به اختصار انویدیا سی.ام.پی(NVIDIA CMP) را برای ماینرهای حرفه‌ای معرفی می‌کنیم. Nvidia

طراحی کارت‌های گرافیکی سی.پی.ام برای ماینرها

محصولات سی.پی.ام برای نیاز ماینرها طراحی شده است و در نتیجه دسترسی گیمر‌ها به کارت‌های گرافیکی گیمینگ ساخت این شرکت را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

امروزه سطح تقاضا برای کارت‌های گرافیکی شرکت انویدیا به شدت افزایش یافته و حجم قابل عرضه‌ی این محصولات پاسخگوی نیاز مشتریان این شرکت نیست. در حقیقت، تنها تقاضای گیمرها برای خرید کارت‌های گرافیکی ساخت این شرکت بالاتر از ظرفیت شرکت انویدیا برآورد شده است و هجوم ماینرها به بازار این محصولات، شرایط را بدتر کرده است.

انویدیا در ابتدای سال 2021 میلادی پیش‌بینی کرد که کمبود کارت‌های گرافیکی در طول سه‌ماهه‌ی نخست سال 2021 میلادی ادامه خواهد یافت. بر اساس گزارش کوینیت، کولت کرس(Colette Kress)؛ مدیر ارشد مالی شرکت انویدیا در ماه ژانویه اعلام کرد که درصورت افزایش تقاضای ماینرها برای خرید کارت‌های گرافیکی ساخت این شرکت، خط تولید کارتهای گرافیکی ماینینگ را مجدداً راه‌اندازی خواهد کرد.

وی در واکنش به کمبود کارت‌های گرافیکی اظهار داشت: «ظرفیت انویدیا برای تولید کارت‌های گرافیکی قادر به برآورده ساختن حجم تقاضا برای خرید محصولات این شرکت نیست.»

بر اساس گزارش کوینیت، محصولات سری 30 انویدیا توان پردازشی(هش‌ریت) مناسبی را بر روی الگوریتم اتهش(Ethash) ارائه می‌کنند و در نتیجه به دلیل تجربه‌ی بازار صعودی رمزارزها، محصولات جدید این شرکت با استقبال گسترده از سوی ماینرها مواجه شده است.

نظر شما نسبت به رویکرد اخیر شرکت انویدیا برای محدود کردن ماینرها برای استفاده از کارت‌های گرافیکی گیمینگ این شرکت چیست؟ از آنجایی که احتمالاً امکان استفاده از کارت‌های گرافیکی ماینینگ در حوزه‌ی گیمینگ و بلعکس وجود نخواهد داشت، آیا انویدیا انعطاف‌پذیری این محصولات را از بین خواهد برد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا