اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

انویدیا برای تولید کارت گرافیکی مخصوص ماینینگ، منتظر سیگنال ماینرهاست

مدیر ارشد مالی شرکت انویدیا(Nvidia) اظهار داشت در صورت افزایش تقاضای ماینرها برای خرید کارت‌های گرافیکی شرکت انویدیا، این شرکت می‌تواند خط تولید کارتهای گرافیکی ماینینگ را مجدداً راه‌اندازی کند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که بازار صعودی رمزارزها و در نتیجه تقاضای ماینرها برای خرید محصولات جدید شرکت‌های تولید کننده‌ی کارتهای گرافیکی دلیل کاستی در موجودی این محصولات ارزیابی می‌شود، شرکت انویدیا(Nvidia) دلیل کمیابی محصولات سری ۳۰۰۰ آر.تی.اکس(RTX) را تقاضای بالای گیمرها و ماینرها برای خرید این دسته از کارت‌های گرافیکی عنوان کرده است. این شرکت همچنین ماینرها را عامل دسترسی محدود و افزایش قیمت کارتهای گرافیکی معرفی کرده است.

گیمرها دلیل کمیابی کارتهای گرافیکی سری 3000 انویدیا

کولت کرس(Colette Kress)؛ مدیر ارشد مالی شرکت انویدیا(Nvidia) اظهار داشت که این شرکت داده‌های شفافی از حجم تقاضای ماینرها برای کارت‌های گرافیکی این شرکت در اختیار ندارد اما وی معتقد است که ماینرها بخش بزرگی از تقاضا برای محصولات این شرکت را تشکیل نمی‌دهند. با این وجود وی اظهار داشت که در صورت افزایش تقاضا از سوی ماینرها این شرکت راه‌اندازی مجدد خط تولید کارت‌های گرافیکی ماینینگ را بررسی خواهد کرد.

در همین زمان، تعدادی از ماینرها ریگ‌های مختلفی را با استفاده از تعداد زیادی کارت گرافیکی RTX 3080 و RTX 3060 ایجاد می‌کنند که درآمد سالیانه‌ی این تجهیزات با توجه به قیمت اتریوم و تعداد کارت‌های گرافیکی به ده‌ها و یا صدها هزار دلار نیز می‌رسد.

مدیر ارشد مالی شرکت انویدیا اظهار داشت که در صورت افزایش تقاضای ماینرها برای خرید محصولات گرافیکی این شرکت ممکن است فرصت خوبی را برای از سرگیری فعالیت خط تولید کارت‌های گرافیکی ماینینگ(CMP) شرکت انویدیا فراهم کند. کارت‌های گرافیکی سری ماینینگ به محصولاتی اشاره دارد که تنها برای استخراج رمزارز طراحی شده‌اند و در حقیقت برای این محصولات خروجی تصویر تعبیه نشده است.

راه‌اندازی مجدد خط تولید کارت‌های گرافیکی ماینینگ شرکت انویدیا

کرس در نوزدهمین کنفرانس سالیانه‌ی تکنولوژی جی‌پی مورگان(J.P. Morgan Tech/Auto Forum) اظهار داشت که شرکت انویدیا برای تولید محصولات ماینینگ خود باید تقاضا از سوی ماینرها را زیرنظر بگیرد. وی اظهار داشت:

درصورتی که تقاضا برای محصولات این شرکت از سوی ماینرها افزایش یابد، ما می‌توانیم از این فرصت برای راه‌اندازی مجدد خط تولید محصولات ماینینگ خود استفاده کنیم. Colette Kress

وی معتقد است که همچنان گیمرها بخش بزرگی از حجم تقاضا برای محصولات کارت‌های گرافیکی این شرکت را تشکیل می‌دهند و افزود که تقاضای گیمرها به تنهایی از ظرفیت خط تولید این شرکت پیشی گرفته است.

کرس اظهار داشت که صنعت استخراج رمزارزها یکی از کاربرهای احتمالی کارت‌های گرافیکی شرکت انویدیا را تشکیل می‌دهد و این صنعت در گذشته به رشد بازار رمزارزها کمک کرده است:

رمزارزها شگفت‌انگیز هستند. همانطور که می‌دانید کارت‌های گرافیکی قابل برنامه‌ریزی هستند و در نتیجه امکان کاربرد این محصولات در زمینه‌های مختلف فراهم می‌گردد، همین موضوع موجب رشد بازار کارت‌های گرافیکی نیز شده است. استخراج رمزارزها یکی از کاربردهای این محصولات محسوب می‌گردد. Colette Kress

بر اساس اظهارات مدیر ارشد مالی شرکت انویدیا ظرفیت تولید شرکت انویدیا حداقل تا ابتدای سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در سطح پایین‌تری نسبت به تقاضا قرار خواهد داشت و در نتیجه درآمد این شرکت در سطح نسبتاً ثابتی قرار می‌گیرد.

نظر شما نسبت به اظهارات مدیر ارشد مالی شرکت انویدیا در رابطه با راه‌اندازی خط تولید کارت‌های ماینینگ چیست؟ آیا ماینرها بخش کوچکی از تقاضا برای کارت‌های گرافیکی را تشکیل می‌دهند؟ آیا کمبود کارتهای گرافیکی به دلیل افزایش تقاضا از سوی گیمرها ایجاد شده است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا