اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ارزش بازار بیت کوین به ۵ تریلیون دلار خواهد رسید!

محققان شرکت مدیریت سرمایه‌ی آرک‌اینوست(ARK Invest) با انتشار گزارش مفصلی به پتانسیل بسیار بالای بیت کوین برای صعود طی یک دهه‌ی آینده پرداخته‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آرک‌اینوست(Ark Invest) اخیراً با انتشار یک گزارش بسیار طویل در رابطه با شبکه‌ی بیت کوین، به پتانسیل بسیار بالای این دارایی رمزارزی برای جهش ارزش و افزایش چشم‌گیر سرمایه‌ی در حال گردش آن پرداخته است. در بخش‌هایی از این گزارش گفته شده که بیت کوین توانایی آن را دارد که طی تنها یک دهه سرمایه‌ی در حال گردش خود را به رقم سرسام‌آور ۵ تریلیون دلار برساند. به گفته‌ی محققان این شرکت، تنها مسائلی همچون نقص‌های امنیتی و عدم اطمینان در زمینه‌ی قانون‌گذاری و نظارت به عنوان موانع مسیر رشد بیت کوین تا سطوح یاد شده، شناخته می‌شوند.

پتانسیل بالای بیت کوین

یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری که پیش از این صعودی چشم‌گیر سهام شرکت تسلا را پیش‌بینی کرده بود، اکنون نسبت به وضعیت آتی بیت کوین موضع‌ بسیار مثبت اتخاذ نموده و اعلام کرده است که مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این رمزارز می‌تواند حتی تا مرز ۵ تریلیون دلار نیز افزایش یابد.

شرکت سرمایه‌گذاری آرک‌اینوست(ARK Invest) که مقر اصلی آن در شهر نیویورک واقع شده است، در یک گزارش مفصل و جامع توضیح داده است که علی‌رغم روند صعودی چشم‌گیر بیت کوین که باعث شده سطح انتظارات بسیار بالا برود، این رمزارز طی چند سال آینده با رشد ناگهانی و گسترده روبرو خواهد شد.

در بخش‌هایی از گزارش جامع آرک‌اینوست آمده است که «تجزیه و تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که بیت کوین در ابتدای راه کسب درآمد و افزایش ارزش است، در حالیکه پتانسیل قابل توجهی برای جهش ارزش در آن وجود دارد. از دیدگاه ما، سرمایه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری بیت کوین(یا همان ارزش شبکه) قرار است در طول یک دهه‌ی آینده به چشم غیرقابل باوری افزایش یافته و به تریلیون‌ها دلار برسد».

آرک‌اینوست Ark Invest سرمایه‌گذاری بیت کوین BTC bitcoin
آرک‌اینوست

شرکت آرک‌اینوست در این گزارش به طور ویژه اشاره می‌کند که پذیرش بیت کوین به عنوان یک شبکه‌ی تسویه حساب جهانی، به عنوان یک پناهگاه امن ذخیره‌ی ارزش در برابر ضبط دارایی، به عنوان طلای دیجیتال و یا به عنوان یک کاتالیزور برای ایجاد پول در بازارهای نوظهور، همه و همه این امکان را دارند که باعث رشد بازارهای رمزارز و تقویت آن‌ها شوند.

مشکلاتی هم وجود دارد

همچنین توضیح داده شده است که با وجود ارزیابی‌های بسیار چشم‌گیر و صعودی برای این دارایی رمزارزی، چندین مسئله مهم وجود دارد که می‌توانند پتانسیل رشد بیت کوین را تهدید کنند.

به عنوان مثال آرک‌اینوست اعلام نموده که نقص‌های امنیتی و سوء مدیریت نهادهای بزرگ باعث شده تا سرمایه‌گذاران میلیون‌ها دلار ضرر مالی را متحمل شوند، درحالیکه هیچ راهکار قانونی برای جبران خسارت در دسترس نیست. از سوی دیگر، باید به عدم اطمینان نظارتی و «بیش از حد نهادینه شدن» بیت کوین هم اشاره کرد، موضوعی که به گفته‌ی این شرکت سرمایه‌گذاری موفق می‌تواند باعث انحصار در معاملات بیت کوین شده و «یک خطر جدی برای روند صعودی ارزش بیت کوین ایجاد کند».

آرک‌اینوست Ark Invest سرمایه‌گذاری بیت کوین BTC bitcoin
نمودار تغییرات ارزش بیت کوین طی ۱ سال گذشته تا به امروز

با وجود این مخاطرات احتمالی، شرکت آرک‌اینوست پتانسیل رمزارز بیت کوین برای رسیدن به ارقام سرمام‌آور طی یک دهه‌ی آتی را بسیار برجسته‌تر توصیف کرده است.

در قسمت‌هایی از گزارش آرک‌اینوست به پتانسیل بیت کوین پرداخته شده است:

رمزارز بیت کوین یکی از جذاب‌ترین پروفایل‌های پاداش ریسک‌پذیر در میان تمام دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری جهان را ارائه می‌کند، زیرا طبق تجزیه و تحلیل ما سرمایه‌ی این شبکه باید بتواند طی ۵ تا ده سال آینده از ۲۰۰ میلیارد دلار فعلی به رقمی حدود ۱ تا ۵ تریلیون دلار برسد. به نظر ما سرمایه‌گذاران بزرگ باید علاوه بر خطرهای احتمالی، فرصت سرمایه‌گذاری در بیت کوین به عنوان یک کلاس جدید دارایی که پتانسیل بسیار چشم‌گیری دارد، در نظر بگیرند. Ark Invest Report

نظر شما در رابطه با گزارش طویل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آرک‌اینوست چیست؟ آیا بیت کوین می‌تواند طی کم‌تر از یک دهه به سرمایه‌ی چشم‌گیر ۵ تریلیون دلاری برسد؟ چه موانعی در این مسیر پیش روی بیت کوین وجود دارد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا