اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بر اساس مطالعات دانشگاه کمبریج، در سال ۲۰۲۰ رمزارزها با محبوبیت چشمگیری مواجه بوده‌اند

در تازه‌ترین گزارشات حوزه‌ی رمزارز دانشگاه کمبریج گفته شده که تنها در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰۱ میلیون نفر به پایگاه کاربری صنعت رمزارزها افزوده شده است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه کمبریج در رابطه با بررسی معیارهای جهانی صنعت رمزارزها، به نظر می‌رسد که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تقریباً ۳ برابر پایگاه کاربری صنعت رمزارزها هستیم. در این گزارشات گفته شده که در سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران صنعت رمزارزها تنها ۳۵ میلیون نفر بوده است، درحالیکه این رقم در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ به ۱۰۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

مطالعات دانشگاه کمبریج

 طبق آخرین نسخه از گزارش بررسی معیار جهانی دارایی‌های رمزارزی که توسط دانشگاه کمبریج و دانشکده‌ی مرکز مالی جایگزین منتشر شده است، پایگاه کاربری صنعت رمزارزها از سال ۲۰۱۸ تا کنون بیش از ۱۸۹ درصد رشد کرده است.

دانشگاه کمبریج مطالعات رمزارزی
دانشگاه کمبریج

مشاهدات نشان می‌دهد که در حال سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۰۱ میلیون نفر برای استفاده از بیت کوین و خدمات مرتبط با صنعت رمزارزها ثبت نام کرده‌اند. ارائه دهندگان خدمات رمزارزی به طور عمده عبارتند از پلت‌فرم‌های مبادله‌ی رمزارز و ارائه دهندگان خدمات کیف‌پول رمزارزی که مجموعاً ۱۹۱ میلیون کاربر فعال دارند. طبق گزارشات دانشگاه کمبریج:

در سال ۲۰۱۸ و هنگام انتشار دومین مطالعات مربوط به ارزیابی جهانی دارایی‌های رمزارزی، تعداد کاربران حوزه‌ی رمزارز که فرایند احراز هویت خود را کامل کرده بودند، حدود ۳۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شد. Cambridge Report

در این گزارشات توضیح داده شده نه تنها پایگاه کاربری صنعت رمزارزها، بلکه میزان دارایی رمزارزی موجود میان افراد جامعه نیز افزایش یافته است. طبق نظرسنجی اداره‌ی مالی انگلیس، دارایی رمزارز تحت مدیریت شهروندان اکنون نسبت با سال ۲۰۱۹ حدود ۷۹ درصد افزایش داشته است.

کاربران خرد بیشتر از سرمایه‌گذاران سازمانی

در گزارش دانشگاه کمبریج بیان شده که علی‌رغم توسعه‌ی زیرساخت‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزها، مشتریان خرد این صنعت بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاران و کاربران سازمانی آن هستند:

پایگاه کاربری ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی همچنان در اختیار کاربران خرد است؛ این نشان می‌دهد که با وجود رشد سطح علاقه‌ی سازمان‌ها و نهاد‌ها به استفاده از دارایی‌های رمزارز، نرخ تبدیل(از ابزار علاقه به سرمایه‌گذاری) همچنان محدود و پایین است. Cambridge Report

به گفته‌ی تیم تحقیقاتی دانشگاه کمبریج، مسائلی همچون دستکاری بازار و نوسان مداوم قیمت رمزارزها منجر به این شده که سرمایه‌گذاران سازمانی با وجود علاقه به صنعت رمزارزها، در رابطه با ورود به بازار و سرمایه‌گذاری در آن تردید داشته باشند.

دانشگاه کمبریج مطالعات رمزارزی
آمار تعداد کاربران صنعت رمزارز

البته نیمه‌ی پر لیوان این است که مطالعات فوق نشان می‌دهد که حدود یک سوم مشتریان ثبت شده در آمریکای شمالی و اروپا را «مشتریان تجاری و سازمانی» تشکیل می‌دهند. در مقابل این رقم برای سایر نقاط جهان چیزی کم‌تر از ۲۰ درصد می‌باشد.

در پایان تحقیقات صورت گرفته در رابطه با کاربران حوزه‌ی دارایی‌های رمزارزی گفته شده که اغلب کاربران پلت‌فرم‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات رمزارزی در منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه را ماینرهای بیت کوین و سایر رمزارزها تشکیل می‌دهند.

نظر شما در رابطه با مطالعات دانشگاه کمبریج چیست؟ چه چیز باعث شده علاوه بر وجود زیرساخت‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری سازمانی در صنعت رمزارزها، این دسته از کاربران علاقه‌ای برای ورود به بازار نداشته باشند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا