اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

بانک‌های دولتی آمریکا از این پس می‌توانند ذخایر ارزی «صادرکنندگان رمزارز پایدار» را نگهداری کنند

دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده(OCC) با انتشار نامه‌ای از دستورالعمل جدید سیستم بانکداری آمریکا و امکان دریافت و نگهداری ذخایر مالی صادرکنندگان رمزارز پایدار خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده(OCC) که وظیفه‌ی تعیین دستورالعمل‌های مرتبط به فعالیت بانک‌های دولتی در زمینه‌ی انواع ارز را بر عهده دارد، روز دوشنبه اعلام کرد که از این پس تمامی بانک‌های فدرال آمریکا و همچنین موسسات و انجمن‌های پس‌انداز دولتی می‌توانند سرمایه و اندوخته‌ی مالی صادرکنندگان رمزارز پایدار را دریافت و نگهداری کنند. این بدان معناست که شرکت‌های صادرکننده‌ی رمزارز پایدار همچون تتر(Tether) می‌توانند بدون هیچ مشکلی ذخایر مالی خود را به حساب‌های سپرده‌گذاری بانک‌های دولتی آمریکا انتقال دهند. تا پیش از این به دلیل قوانین متفاوت در هر ایالت، شرکت‌های صادرکننده‌ی رمزارز در آمریکا مجبور بودند تا اندوخته‌ی ارزی مورد نیاز جهت پشتیبانی از رمزارز پایدار خود را در بانک‌های خارجی و یا بانک‌ها خصوصی نگهداری کنند.

دستورالعمل‌های جدید

دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده(OCC) روز دوشنبه با انتشار نامه‌ای توضیح داد که بانک‌های ملی آمریکا و انجمن‌های پس انداز فدرال از این پس می‌توانند ذخیره‌ی مالی صادرکنندگان رمزارز پایدار در کشور را دریافت و از طرف آن‌ها نگهداری کنند.

طبق نامه‌ی تفسیری منتشر شده توسط دفتر نظارت بر ارز آمریکا، از این پس صادرکنندگان رمزارز پایدا و نگهدارندگان این نوع رمزارز می‌توانند به سپرده‌گذاری در حساب‌های ذخیره‌ای اقدام کنند.

رمزارزهای پایدار آمریکا سیستم بانکی دولتی
دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده

این آژانس دولتی تاکید کرد که بانک‌ها می‌توانند به شرط اینکه «صادر کننده‌ی رمزارز دارایی کافی برای پشتیبانی از رمزارزهای پایدار خود داشته باشند»، می‌توانند چنین اندوخته‌ای را از طرف صادرکننده دریافت و نگهداری کنند. در این نامه همچنین به برخی سوالات رایج مربوط به کاربرد فعالیت‌های بانکی مرتبط با رمزارزهای پایدار نیز پاسخ داده شده است:

  همانطور که دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده تاکید کرده است، بانک‌های ملی آمریکا می‌توانند به تمام کسب و کار قانونی خدمات بانکی مجاز ارائه کنند، از جمله کسب و کارهای مرتبط با صنعت رمزارز؛ البته به شرط آنکه این کسب و کارهای بتوانند به طور موثر خطرات و ریسک‌های مربوطه را مدیریت کرده و با قوانین فعلی مطابقت و سازگاری کامل داشته باشند، از جمله قوانین مرتبط با پولشویی(قانون رازداری بانکی). Office of the Comptroller of the Currency

تعریف رمزارزهای پایدار از دید یک آژانس دولتی

در این نامه رمزارزهای پایدار اینگونه تعریف شده‌اند «نوع خاصی از رمزارز که معمولاً قیمت پایدار داشته و به واسطه‌ی دارایی‌های دیگری مانند کالا یا ارزهای فیات مثل دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. این رمزارزها برای به حداقل رساندن تاثیر نوسان قیمت در بازار رمزارزها طراحی شده‌اند».

آقای برایان بروکس(Brian Brooks)، سرپرست آژانس نظارت بر ارز با انتشار بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که بانک‌های دارای مجوز فدرال در خاک آمریکا «هم اکنون درگیر فعالیت‌های مربوط به رمزارزهای پایدار هستند، فعالیت‌هایی که روزانه میلیاردها دلار تراکنش مالی را به ثبت می‌رسانند».

وی در ادامه توضیح داد که:

این چهارچوب مقرراتی جدید می‌تواند منجر به افزایش اطمینان نظارتی بانک‌ها به سیستم بانکداری فدرال شود، تا آن‌ها بتوانند خدمات و سرویس‌های خود را بدون هرگونه مشکل قانونی و به شکلی ایمن به مشتریان ارائه کنند. Brian Brooks

نظر یک صادرکننده‌ی رمزارز پایدار

آقای جرمی آلریر(Jeremy Allaire) مدیر ارشد شرکت سیرکل(شرکت Circle صادر کننده‌ی رمزارز پایدار USDC) در رابطه با این بیانیه‌ی دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده اعلام نموده که «دستورالعمل‌های جدید دفتر OCC نشان دهنده‌ی پیشرفت قابل توجه در زمینه‌ی رمزارزهای پایدار و همچنین ترقی دلار دیجیتال در سیستم مالی آمریکا است».

رمزارزهای پایدار آمریکا سیستم بانکی دولتی USDCoin
رمزارز پایدار USDC

به گفته‌ی آقای آلریر، با این دستورالعمل جدید که باعث افزایش چشم‌گیر سطح شفافیت فعالیت‌های بانکی مرتبط با رمزارزهای پایدار می‌شود، شرکت‌های فعال حوزه‌ی فناوری مالی و بانک‌های آمریکا می‌توانند در راستای ایجاد نوآوری با اطمینان خاطر بیشتری قدم بردارند، ضمن اینکه اطمینان حاصل می‌شود که مدیریت ریسک مورد انتظار از سیستم بانکداری آمریکا را به نحو احسن در این دوره‌ی ظهور و گسترش پول‌ اینترنتی اعمال کرد.

شایان ذکر است که چندی قبل دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده به بانک‌های فدرال آمریکا اجازه داده بود تا فرایند ذخیره‌سازی و نگهداری دارایی‌های رمزارز را هم به لیست خدمات خود اضافه کنند.

نظر شما در رابطه با دستورالعمل جدید دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده و امکان پذیرش و نگهداری ارز مورد نیاز جهت صدور رمزارزهای پایدار چیست؟ آیا دولت آمریکا به دنبال تطابق بیشتر با صنعت رمزارزها جهت توسعه‌ی یک رمزارز پایدار بانکی و عرضه‌ی آن به عنوان «دلار دیجیتال» می‌باشد؟ دیدگاه خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا