اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بازار رمزارزها اکنون از سیستم بانکداری آمریکا ارزشمند‌تر است!

روند صعودی اخیر در بازار رمزارزها باعث شده که مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این صنعت رو به رشد اکنون بالغ بر ۲ تریلیون دلار تخمین زده شود

نکات برگزیده مطلب
  • تنها یک سال قبل مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارزها(Total Market Cap) سعی داشت به ارزش بانک‌های بزرگ آمریکا از جمله بانک جی پی مورگان(JPMorgan Chase) نزدیک شده و خود را یک رقیب جدی برای سیستم بانکداری نشان دهد. حال با گذشت این مدت زمان کم، به نظر می‌رسد بازار رمزارز نه تنها به این هدف دست یافته بلکه توانسته در این زمینه قدرت نمایی کند. طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با سرمایه‌ی بازار رمزارزها، اکنون مجموع سرمایه‌ی در حال گردش صنعت رمزارز به نقطه‌ی ۲ تریلیون دلاری رسیده و توانسته مجموع ارزش بانک آمریکا(BoA)، جی پی مورگان(JPMorgan Chase)، و بانک بزرگ ولز فارگو(Wells Fargo) را پشت سر بگذارد.

رشد ادامه دارد

صنعت رمزارزها بالاخره به هدف مورد علاقه‌ی خود یعنی پشت سر گذاشتن بانک‌ها رسیده است.

طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با وضعیت بازار رمزارزها، مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارز اکنون از شاخص سهام S&P Composite 1500(شاخص مهم سیستم بانکی در آمریکا) که عملکرد موسسات بانکی در ایالات متحده را ردیابی می‌کند، پیشی گرفته است.

بیت کوین BTC Bitcoin

با نگاهی به وب‌سایت‌های ارائه دهنده‌ی آمار رمزارزی می‌توان مشاهده کرد که در حال حاضر مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارز برای اولین بار در تاریخچه‌ی این صنعت رو به رشد از نقطه‌ی ۲ تریلیون دلار عبور کرده است.

تحلیلگران بر این باوراند که دلیل اصلی این رشد ناگهانی بازار رمزارزهای ثانویه می‌باشد، بازاری که اکنون به نزدیکی بالاترین رکورد ارزش طی ۲ سال گذشته نزدیک شده است. این درحالیست که به گفته‌ی تحلیلگران علی‌رغم ثبت ارقام چشم‌گیر و سودآوری محسوس، روند صعودی همچنان ادامه داشته و فضا برای رشد هرچه بیشتر آماده است.

سیستم بانکی پشت سر گذاشته شد

در بخشی از گزارشات منتشر شده در رابطه با وضعیت فعلی بازار رمزارز آمده است:

رمزارزهای ثانویه توانستند در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۷۰ درصد سهم بازار را از آن خود کنند(عمدتاً اتریوم). سپس ما شاهد ترکیدن حباب بازار رمزارز و سقوط قیمت‌ها بودیم. آمار ارقام فعلی نشان می‌دهد که بازار رمزارزهای ثانویه در مقابل بیت کوین اکنون در وضعیت مناسبی قرار داشته و مانند سال‌های قبل بر بازار بیت کوین چیره نشده است. به عبارتی بازار اتریوم و اقتصاد غیرمتمرکز(DeFi) در این شبکه همچنان فضای کافی برای تداوم رشد دارد. Researchers

علی‌رغم کاهش تسلط، ارزش بازار بیت کوین اکنون به تنهایی بیشتر از مجموع ارزش بانک آمریکا(BoA)، جی پی مورگان(JPMorgan Chase)، و بانک بزرگ ولز فارگو(Wells Fargo) می‌باشد.

این درحالیست تنها یک سال قبل تمام بازار رمزارز ارزشی کم‌تر از بانک جی‌ پی مورگان داشت.

نظر شما در رابطه با روند صعودی فعلی در بازار رمزارزها و رشد چشم‌گیر این صنعت چیست؟ آیا این روند همچنان ادامه یافته و دارایی‌های رمزارزی تمام اقتصاد جهان را تحت سلطه خود می‌گیرند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا