اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بزرگترین صندوق دولتی در نروژ مالکیت حجم زیادی از بیت کوین را در اختیار دارد

موسسه‌ی تحقیقاتی آرکان ریسرچ(Arcane Research) در گزارش اخیر خود اعلام کرد که صندوق ثروت ملی نروژ هم‌اکنون به‌طور غیرمستقیم مالک ۶۰۰ بیت کوین محسوب می‌گردد

نکات برگزیده مطلب
  • همزمان با بلوغ بازار رمزارزها برخی از تحلیلگران و فعالان بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری موسسات مالی و شرکت‌ها را بر روی بیت کوین و دیگر رمزارزها انتظار دارند. با این وجود، تحولات اخیر نشان می‌دهد که احتمالا روند ورود موسسات مالی، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار رمزارزها آغاز شده است. گزارش اخیر موسسه‌ی تحقیقاتی آرکان ریسرچ نشان می‌دهد که صندوق بازنشستگی دولت نروژ هم‌اکنون به‌طور غیرمستقیم مالکیت بیت کوین را در اختیار دارد.

صندوق ثروت ملی نروژ مالکیت بیت کوین را در اختیار دارد

صندوق بازنشستگی دولت نروژ(Norwegian Government Pension Fund) که با نام صندوق نفت(Oil Fund) نیز شناخته می‌شود، بیش از 1 تریلیون دلار دارایی را در اختیار دارد که 1.4 درصد از کل بازار سهام جهان را شامل می‌گردد. این صندوق بزرگترین صندوق حاکمیتی ثروت ملی جهان محسوب می‌گردد. بر اساس گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی آرکان ریسرچ(Arcane Research) که در روز نوزدهم سپتامبر منتشر شده است، این صندوق مالکیت 600 بیت کوین را نیز در اختیار دارد.

آرکان ریسرچ

داده‌های موسسه‌ی تحقیقاتی آرکان ریسرچ نشان می‌دهد که صندوق نفتی نروژ از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت تجاری میکرواستراتژی(MicroStrategy) مالکیت 577.6 بیت کوین را در اختیار دارد. در همین راستا ارزش بیت کوین‌های موجود در سبد این شرکت 6.3 میلیون دلار ارزیابی شده است. صندوق حاکمیتی دولت نروژ 1.51 درصد سهام شرکت میکرواستراتژی را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش کوینیت، میکائیل سیلور(Michael Saylor)؛ بنیان‌گذاری میکرواستراتژی در توییت اخیر خود اعلام کرد که این شرکت مالکیت 38,250 بیت کوین را در اختیار دارد.

سرمایه‌گذاران حقوقی از بیت کوین استقبال می‌کنند

بعلاوه، بلک راک فاند ادویزورز(BlackRock Fund Advisors) و گروه ونگارد(Vanguard Group) دو شرکت بزرگ مشاور سرمایه‌گذاری به ترتیب 15.24 درصد از سهام میکرواستراتژی(معادل 5829.30 بیت کوین) و 11.72 درصد(معادل 4482.90 بیت کوین) را در اختیار دارند.

مالکیت بیت کوین سهام‌داران میکرواستراتژی
مقدار مالکیت بیت کوین سهام‌داران میکرواستراتژی

گروه ونگارد یک شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آمریکایی است که ارزش دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت در سی و یکم ژانویه 2020 میلادی 6.2 تریلیون دلار گزارش شده است. این شرکت بزرگترین ارائه دهنده‌ی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و دومین شرکت بزرگ ارائه دهنده‌ی صندوق‌های قابل معامله در بورس(ETF) پس از بلک راک محسوب می‌گردد. از طرف دیگر دارایی‌های تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری بلک راک 7.3 تریلیون دلار گزارش شده است.

شرکت میکرواستراتژی با اعلام برنامه‌ی جسورانه‌ی سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین در طول هفته‌ی گذشته به تیتر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است. بر اساس گزارش کوینیت، این شرکت تاکنون طی دو مرحله بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است این شرکت در نخستین مرحله 21,454 بیت کوین را در ازای 250 میلیون دلار خریداری کرده است و در دومین مرحله 16,796 بیت کوین را در ازای 175 میلیون دلار خریداری کرده است.

کوینیت در مقاله‌ای تاثیر سرمایه‌گذاری صندوق‌های بزرگ جهان همانند صندوق بازنشستگی دولت ژاپن بر روی بیت کوین را بررسی کرده است. بر همین اساس این سرمایه‌گذاری در نهایت برای این صندوق‌ها نیز مزایای گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.

نظر شما نسبت به در اختیار گرفتن مالکیت غیرمستقیم بیت کوین توسط بزرگترین صندوق ثروت ملی جهان چیست؟ آیا بزودی صندوق‌های ملی دیگر کشور‌ها بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا