اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آیا به زودی شاهد یک فورک دیگر از شبکه‌ی بیت کوین‌کش خواهیم بود؟

به نظر می‌رسد که با افزایش مشکلات داخلی شبکه‌ی بیت کوین ABC(بیت کوین کش-BCH)، بخشی از توسعه‌دهندگان جامعه‌ی بیت کوین‌کش در نظر دارند تا در ماه نوامبر یک انشعاب جدید به نام «گره‌ی بیت کوین‌کش» ایجاد کرده و راه خود را جدا کنند

نکات برگزیده مطلب
  • با افزایش درگیری‌های داخلی شبکه‌ی بیت کوین‌کش(BCH) و ارائه‌ی یک بروزرسانی جنجالی برای شبکه‌ی Bitcoin ABC که در آن گفته شده ماینرها باید برای تامین هزینه‌ی روند توسعه‌ی شبکه ۸ درصد رمزارزهای بدست آمده از فرایند استخراج رمزارز را اهدا کنند، برخی به دنبال آن هستند که یک فورک جدید به نام «گره‌ی بیت کوین‌کش» یا «Bitcoin Cash Node» ایجاد کنند. طرفداران این شبکه‌ی جدید مدعی‌اند که نزدیک به ۶۰ درصد ماینرها از حامیان آن‌ها بوده و این شبکه می‌تواند آینده‌ی روشنی داشته باشد. این درحالیست که به گفته‌ی آموری اسچت(Amaury Sechet) توسعه‌دهنده‌ی اصلی شبکه‌ی Bitcoin ABC این شبکه منابع و سرمایه‌ی لازم برای آغاز فعالیت و ادامه کار را نداشته و سریعاً از بین خواهد رفت.

یک فورک جدید؟

یک بار دیگر درگیری‌های داخلی جامعه‌ی بیت کوین‌کش دوباره بالا گرفته و توسعه‌دهندگان فعال این جامعه قصد دارند یک فورک جدید ایجاد کنند.

حامیان این فورک جدید که «گره‌ی بیت کوین‌کش(Bitcoin Cash Node)» نامیده شده است، آخرین بروزرسانی شبکه‌ی بیت کوین ای‌بی‌سی(Bitcoin ABC) مخالفت‌کرده‌اند؛ در این بروزرسانی ذکر شده که از ابتدای ماه نوامبر تمامی ماینرهای شبکه باید ۸ درصد درآمد حاصل از استخراج و ماینینگ را برای تامین هزینه‌های توسعه‌ی شبکه اهدا کنند.

Fork bitcoin Cash بیت کوین‌کش فورک

یکی از کاربران پلت‌فرم رددیت آقای آموری اسچت(Amaury Sechet) توسعه‌دهنده‌ی اصلی شبکه‌ی Bitcoin ABC را متهم نموده که «او برای دریافت ۸ درصد درآمد ماینرها تصمیم به ساخت یک فورک جدید گرفته است».

آقای اسچت در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار نموده که شبکه‌ی تازه تاسیس گره‌ی بیت کوین‌کش(BCHN) منابع لازم برای حفظه زنجیره و فعالیت مستقل از شبکه‌ی Bitcoin ABC را ندارد. وی همچنین پیش‌بینی کرد که در صورت تلاش طرفداران BCHN برای جدایی و ایجاد یک فورک جدید در ماه نوامبر، آن‌ها خطر از بین رفتن را به جان خواهند خرید.

در این بین، یک کاربر با نام مستعار نیلاک دگریم(NilacTheGrim) که از طرفداران پروپاقرص BCHN بوده و خواستار استعفار آقای اسچت می‌باشد، در رابطه با آینده‌ی این فورک احتمالی و دیدگاه آن نسبت به شبکه‌ی بیت کوین‌کش اظهار نظر کرده است.

ایستادگی در برابر تغییرات

به گفته‌ی وی، نتیجه‌ی ایده‌آل برای بحث‌ها و جدل‌های مرتبط با شبکه‌ی بیت کوین‌کش این خواهد بود که «تمام اکوسیستم قاطعانه این تغییر در پاداش ماینینگ کوین‌بیس را رد کرده و در مقابل آن ایستادگی کند».

نیلاک در ادامه اظهار داشت که شبکه‌ی BCHN پشتیبانی استخرهای بزرگ چینی را در اختیار دارد. وی همچنین توضیح داد که نسبت به فورک شبکه‌ی بیت کوین‌کش در ماه نوامبر نیز مردد است:

کدهای ما بسیار سریع‌تر عمل می‌کنند، ما یک API استخراج رمزارز بسیار سریع‌تر در اختیار داریم. ماینرها پیش از آغاز این بحث و جدل‌ها نرم‌افزارهای ما را نصب می‌کردند. آن‌ها از گره‌ی ما خوششان می‌آید زیرا برای ارتباط با بخش‌های مختلف تاخیر کم‌تری در آن وجود دارد. این تاخیر کم‌تر باعث شده تا خطر ایجاد بلاک‌های یتیم در زمان استخراج رمزارز به حداقل ممکن برسد. NilacTheGrim

این کاربر در رابطه با مسئله‌ی تامین مالی روند توسعه و صحبت‌های آموری اسچت در رابطه با کمبود بودجه نیز توضیح داد که «شبکه‌ی BCHN به اندازه‌ی کافی اعتبار و سرمایه در اختیار دارد. این اکوسیستم بیش از ۷۰۰ هزار دلار سرمایه برای ما ایجاد کرده است، این درحالیست که تنها ۶ ماه از حضور آن می‌گذرد. برخی از همکاران ما نیز خودشان هزینه‌های لازم را به صورت مستقل تامین می‌کنند. ما برای این پروژه به اندازه‌ی کافی سرمایه داریم».

ماینرها کدام سمت را انتخاب می‌کنند!؟

در پلت‌فرم رددیت نیز هواداران این شبکه مدعی شده‌اند که نزدیک به ۶۰ درصد ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین‌کش از آن‌ها حمایت می‌کنند.

این درحالیست که به گفته‌ی آقای اسچت شانس بقاء و ادامه‌ی فعالیت شبکه‌ی BCHN به صورت مستقل بسیار پایین است. به گفته‌ی او «راه‌اندازی و آغاز فعالیت‌های یک شبکه از صفر، بسیار کار دشواری است». در ادامه آقای اسچت اظهار داشت که:

Amaury Sechet Fork bitcoin Cash بیت کوین‌کش فورک کالوین آیره میلیون‌ها دلار سرمایه برای شبکه‌ی BSV هزینه کرد و در نهایت این شبکه به سختی می‌تواند با مشکلات فعلی خود دست و پنجه نرم کرده و یا یک رقیب جدی برای شبکه‌ی بیت کوین‌کش باشد. شبکه‌ی BCHN‌ هم در موقعیت مشابهی قرار خواهد گرفت، درحالیکه سرمایه و منابع کالوین آیره را هم در اختیار نخواهد داشت. این یک وضعیت دشوار خواهد بود. Amaury Sechet

آموری اسچت پیش‌بینی می‌کند که شبکه‌ی BCHN به دلیل کمبود بودجه و منابع مالی لازم برای فعالیت با مشکلات «نگهداری و ادامه‌ی فعالیت» روبرو خواهد شد. به گفته‌ی وی «در حال حاضر آن‌ها برای اغلب کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری شبکه به تیم ما متکی هستند، اما در صورت که راه خودشان را بروند، این ظرفیت را از دست خواهند داد».

مشکلات داخلی یک سد بزرگ

وی در ادامه توضیح داد که «مشکلات و درگیری‌های داخلی که از زمان آغاز کار شبکه‌ی بیت کوین‌کش گریبانگیر این شبکه بوده، شبکه‌ی BCHN را هم درگیر می‌کند. این پروژه حتی یک نقشه‌ی راه هم ندارد و چشم‌انداز روشنی برای آینده‌ی آن پیش‌بینی نمی‌شود».

علی‌رغم چالش‌های پیش روی این شبکه‌، نیلاک ادعا می‌کند که BCHN توانسته «برجسته‌ترین توسعه‌دهندگان شبکه‌ی بیت کوین‌کش را به سمت خود جلب کند». وی در بخش‌های پایانی صحبت‌ها خود مدعی شده که «ما یک استارت‌آپ جدید و جالب هستیم که همه می‌خواهند برای آن کار کنند».

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی بیت کوین‌کش و احتمال عرضه‌ی یک فورک جدید در ماه نوامبر چیست؟ چه مسائلی باعث ایجاد درگیری داخلی در شبکه‌ی بیت کوین‌کش شده و آیا BCHN می‌تواند به یک رقیب برای آن تبدیل شود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا