اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بزرگترین بانک روسیه قصد انتشار یک رمزارز پایدار را دارد

سبربنک(Sberbank) روسیه تنها چند روز پس از تایید قانون «دارایی‌های مالی دیجیتالی روسیه» از برنامه‌ی این موسسه‌ی مالی برای یک رمزارز پایدار بر پایه‌ی روبل رونمایی کرد

نکات برگزیده مطلب
  • درحالی که تنها چند روز از تایید قانون رمزارزی کشور روسیه توسط ولادیمیر پوتین(Vladimir Putin)؛ رئیس جمهور این کشور سپری شده است، بزرگترین بانک روسیه اعلام کرد که قصد دارد رمزارز پایدار راه‌اندازی کند. این ارز دیجیتالی به نسبت یک به یک توسط روبل روسیه پشتیبانی خواهد شد.

بزرگترین بانک روسیه قصد دارد رمزارز پایدار خودش را منتشر کند

مدیران اصلی بانک دولتی سبربنک(Sberbank) روسیه که بزرگترین بانک این کشور نیز محسوب می‌گردد، اعلام کرده‌اند که این موسسه‌ی مالی احتمالا در آینده رمزارز پایدار خودش را منتشر خواهد کرد.

سبربنک روسیه

بر اساس گزارش خبرگزاری کُمِرسَنت(Kommersant) روسیه؛ سرگی پوپوف(Sergey Popov)؛ مدیر معاملات تجاری سبربنک اعلام کرد که این غول بانکی قصد دارد رمزارز پایداری را منتشر کند که به نسبت یک به یک توسط روبل روسیه پشتیبانی می‌گردد.

بر اساس گزارش کوینیت، ولادیمیر پوتین در گذشته اعلام کرده بود که رمزارزها ابزار جهانی مبادلات هستند و ایجاد رمزارز ملی را بی‌فایده ارزیابی کرده است.

رمزارزپایدار سبربنک با قانون اخیر رمزارزی روسیه سازگار است

این رمزارز را می‌توان برای تسویه‌ی مبادلات که مبادلات دیگر دارایی‌های دیجیتالی را نیز شامل می‌گردد، مورد استفاده قرار داد. پوپوف تاکید کرد؛ بر اساس قانون جدید رمزارزی روسیه که «قانون دارایی‌های مالی دیجیتالی(Digital Financial Assets)» نامیده می‌شود، سبربنک قادر خواهد بود توکن خودش را منتشر کند. وی اظهار داشت:

ما احتمالا رمزارز پایدار خودمان را به‌طور سازگار با قوانین جدید روسیه منتشر خواهیم کرد. از آنجایی که می‌توانیم از رمزارزهای منتشر شده توسط روبل روسیه پشتیبانی کنیم، ممکن است توکن‌های منتشر شده به ابزاری برای تسویه‌ی مبادلات تبدیل شود که دیگر دارایی‌های دیجیتالی را نیز شامل می‌گردد. Sergey Popov

رئیس جمهور روسیه قانون دارایی‌های مالی دیجیتالی را امضاء کرد

خبر انتشار رمزارز پایدار توسط سبربانک در حالی منتشر شده است که ولادیمیر پوتین در سی و یکم جولای قانون دارایی‌های مالی دیجیتالی را امضاء کرده است. این قانون که از یکم ژوئن سال 2021 میلادی اجرایی خواهد شد، شهروندان روسی را از به‌کارگیری رمزارزها به عنوان یک ابزار پرداخت امن و مستقل منع می‌کند. با این وجود، قانون جدیدی روسیه مبادلات رمزارزها در صرافی‌ها، خرید و فروش و همچنین دریافت وام با استفاده از رمزارزها را قانونی اعلام کرده است.

سبربنک از سال 2018 تاکنون تصویب قانون رمزارزی روسیه را انتظار کشیده است

سبربنک روسیه به دلیل ارائه‌ی نوآوری در حوزه‌ی رمزارزها شناخته شده است. این موسسه‌ی مالی درماه می سال جاری بیش از 100 میلیون دلار برای خرید 5 هزار دستگاه خود‌پرداز رمزارزها(Crypto ATM’s) هزینه کرده است که قادر به استخراج رمزارز نیز هستند. سبربنک در سال 2019 روشی را برای ایجاد توافق بازخرید بر پایه‌ی تکنولوژی بلاکچین(Repo) ایجاد کرده است.

نظر شما نسبت به قصد بزرگترین بانک روسیه برای انتشار رمزارز پایدار چیست؟ آیا روسیه نیز در رقابت با سایر کشور‌های جهان رمزارز ملی خودش را منتشر خواهد کرد؟ در این صورت تاثیرات این پدیده بر جایگاه دلار آمریکا را به عنوان ارز اصلی مورد استفاده در مبادلات جهانی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا