اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

لایحه‌ی ممنوعیت رمزارزها توسط رئیس جمهور روسیه امضاء شد

ولادیمیر پوتین روز گذشته لایحه‌ی جدیدی را تصویب کرد که در آن ممنوعیت استفاده از رمزارزها به عنوان نوعی روش پرداخت اعلام شده است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که روز گذشته در خبرگزاری‌های داخلی روسیه منتشر شده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور روز جمعه یک لایحه‌ی مرتبط با رمزارزها را امضاء و تصویب کرده است. در این لایحه استفاده از رمزارزها به عنوان نوعی روش پرداخت «کاملاً غیرقانونی» توصیف شده است.

ممنوعیت رمزارزها

طبق گزارشاتی که امروز توسط خبرگزاری‌های داخلی روسیه منتشر شده است، ولادیمیر پوتین(Vladimir Putin) رئیس جمهور این کشور به تازگی لایحه‌ای را امضاء و تصویب کرده است که به واسطه‌ی آن استفاده از رمزارزها به عنوان نوعی روش پرداخت منع شده و غیرقانونی محسوب می‌شود.

ولادیمیر پوتین روسیه رمزارزها ممنوعیت

این تحولات پس از آن صورت گرفته است که تعدادی از قانون‌گذاران روسیه یک نسخه از این قانون را به صورت پیش‌نویس ارائه کردند. در این پیش نویس ذکر شده که هرگونه استفاده و تجارت با استفاده از رمزارزها کاملاً غیرقانونی است. به نظر می‌رسد که این لایحه‌ی جدید که توسط ولادیمیر پوتین در روز جمعه امضاء شده است، به نوعی یک نسخه‌ی ملایم‌تر از پیش‌نویس قانون منع استفاده از رمزارزهاست.

رمزارزها یک دارایی هستند

طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، گرچه در این لایحه‌ی جدید رمزارزها به عنوان نوعی دارایی تحت قوانین مالیاتی کشور قرار می‌گیرند، اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان نوعی روش پرداخت جهت تسویه حساب هزینه‌ی کالا و خدمات استفاده کرد.

این لایحه همچنین دارای یک بند است که در آن گفته شده شرکت‌های بزرگ می‌توانند از طریق بلاک‌چین اوراق بهادار دیجیتالی خود را صادر کنند، به شرط آنکه پیش از آغاز فرایند فروش از بانک مرکزی کشور روسیه مجوز و تاییدیه‌ی لازم را دریافت نمایند. این قانون جدید از ژانویه‌ی ۲۰۲۱ به اجرا در خواهد آمد.

همچنین گفته شده که اشخاص حقیق و حقوقی تنها در صورتی قادر خواهند بود که تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را در دادگاه به چالش بکشند که شاکی توانایی اثبات تراکنش و دارایی‌های تحت مدیریت یکی از طرفین را داشته باشد.

آناتولی آکساکوف(Anatoly Aksakov) یکی از قانونگذاران روسیه به خبرگزاری‌های داخلی این کشور اعلام نموده که در حال حاضر یک لایحه‌ی دیگر تحت بررسی است که بیشتر به جنبه‌های خاص ارزهای دیجیتال تمرکز داشته و به نوعی مکمل لایحه‌ی روز جمعه می‌باشد. به گفته‌ی وی احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد تصویب و امضاء این لایحه‌ی تکمیلی خواهیم بود.

نظر شما در رابطه لایحه‌ی جدید روسیه جهت ممنوعیت رمزارزها به عنوان روش پرداخت چیست؟ چه چیز باعث شده که این لایحه توسط قانون‌گذاران روسیه اجرایی شود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا