اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

در حالی که همه حواسشان به بیت کوین بود، یکی از توکن‌های عجیب DeFi رکوردی بی‌سابقه ثبت کرده است

در حالی که خالق توکن یرن فایننس(Yearn Finance) آن را بدون ارزش توصیف کرده بود، این توکن در طول یک هفته بازدهی ۳۵ هزار درصدی را نصیب سرمایه‌گذارانش کرده است!

نکات برگزیده مطلب
  • صنعت رمزارزها برخلاف سیستم‌های مالی سنتی کاملا پویا است. فعالان این حوزه هر روزه حوادث و اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کنند که در سیستم‌های اقتصادی متمرکز مشاهده نمی‌شود. در همین راستا توکن یرن فایننس(Yearn Finance) که خالق آن این توکن را فاقد ارزش توصیف کرده بود، بازدهی گسترده‌ای را در طول یک هفته تجربه کرده است.

توکن یرن فایننس ارزش اولیه‌ای ندارد

یقیناً هم اکنون توجه بسیاری از فعالان حوزه‌ی رمزارزها به سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(Defi) منعطف شده است. ارزش دارایی‌هایی که در پروتکل‌های ارائه‌ی وام قفل شده است به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد و هیچ نشانه‌ای از کُند شدن و یا توقف این روند مشاهده نمی‌شود.

توکن یرن فایننس

فعالان حوزه‌ی رمزارزها تقریبا هر روزه با اتفاقات عجیب و سرگرم کننده‌ای مواجه هستند. در همین راستا، یکی از توکن‌هایی که اخیراً در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز راه‌اندازی شده است، در روز بیست و ششم جولای بازدهی 35,000 درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران اولیه‌ی خود کرده است. جالب است بدانید که خالق توکن در ابتدا هیچ ارزش خاصی برای این توکن متصور نبوده است.

آندره کرونژ(Andre Cronje) در روز هفدهم جولای از انتشار توکن سیستم اقتصادی غیرمتمرکز یرن(yearn.finance) با عنوان یرن فایننس(YFI) خبر داده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده ارزش دارایی‌های تحت مدیریت سیستم اقتصادی غیرمتمرکز یرن 8 میلیون دلار و همچنین بازدهی سالیانه‌ی این پلتفرم از زمان راه‌اندازی تاکنون 10.58 درصد عنوان شده است.

بازدهی گسترده‌ی توکن یرن فایننس

کرونژ همچنین در پایان اطلاعیه ویژگی‌های این توکن را به‌طور متفاوت با دیگر پروژه‌ها اعلام کرده است:

ما توکن کاملا بی‌ارزش YFI را منتشر کرده‌ایم. در همین راستا تاکید می‌کنیم که این توکن هیچ ارزش خاصی ندارد. هیچ بخشی از این توکن‌ها از قبل استخراج نشده است، این توکن به فروش نمی‌رسد، شما نمی‌توانید این توکن را خریداری کنید، در پلتفرم یونی سواپ(Uniswap) منتشر نمی‌شود، این توکن‌ها به حراج گذاشته نخواهد شد و ما هیچ بخشی از این توکن‌ها را در اختیار نداریم. Andre Cronje

با این وجود نه‌تنها توکن یرن فایننس در پلتفرم یونی سواپ فهرست گردید، بلکه بازدهی 35,000 درصدی را تنها در طول یک هفته نصیب سرمایه‌گذاران اولیه کرده است. این توکن هم‌اکنون در پلتفرم یونی‌سواپ در سطح 3,125 دلار مبادله می‌گردد.

اگر بازدهی این توکن چشمگیر به‌نظر نمی‌رسد باید توجه داشته باشید که بر اساس داده‌های دی‌بنک(DeBank) ارزش دارایی‌های قفل شده در استخر نقدینگی این پروتکل 289 میلیون دلار گزارش شده است. به عبارت دیگر، ارزش دارایی‌هایی که در این پروتکل قفل شده است در طول یک هفته 3,583 درصد افزایش یافته است.

پلتفرم‌های غیرمتمرکز ارائه‌ی وام در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز هم‌اکنون به بستری برای کسب درآمد منفعل تبدیل شده اند و بازدهی توکن یرن فایننس پتانسیل موجود در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز را به خوبی نشان می‌دهد. بر اساس گزارش کوینیت، ارزش دارایی‌های موجود در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز از سال گذشته‌ی میلادی تاکنون به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

نظر شما نسبت به افزایش خارق العاده‌ی ارزش توکن یرن فایننس چیست؟ آیا این موضوع پتانسیل نهفته در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز را نشان می‌دهد؟ آیا این پدیده تنها در نتیجه‌ی پامپ قدرتمند و هیجان کاربران ایجاد شده است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا