اخبار داخلیاخبار و مقالات

اکتشافات جدید نیروی انتظامی: ۱۵۸۳ عدد دستگاه استخراج رمزارز توسط ماموران نیروی انتظامی توقیف شد

حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی اعلام کرد که ۴ فارم غیرمجاز استخراج رمزارز در این استان شناسایی و توقیف شده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که تنها چند روز از شناسایی و توقیف یکی از بزرگترین مزارع استخراج رمزارز در استان مرکزی سپری شده است، فرمانده انتظامی این استان از کشف ۴ فارم ماینینگ در طی دو هفته‌ی گذشته خبر داده است.

کشف 1538 دستگاه تجهیزات استخراج رمزارز در استان مرکزی

سردار حسن مفخمی شهرستانی؛ فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 1583 تجهیزات استخراج رمزارز به ارزش 35 میلیارد و 580 میلیون ریال در طی دو هفته‌ی گذشته خبر داده است.

وی اظهار داشت که در بازرسی ماموران نیروی انتظامی از واحد‌های صنعتی طی چهار عملیات جداگانه 1583 دستگاه تجهیزات استخراج رمزارزها کشف و ضبط شده است و در همین راستا 4 ماینر بازداشت و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از مردم درخواست کرد تا درصورت برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز ماینینگ این قبیل از تخلفات را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.

به‌نظر می‌رسد که مقابله با فعالیت ماینر‌هایی که برای این نوع فعالیت مجوزی را دریافت نکرده‌اند همچنان ادامه دارد. چند روز گذشته شرکت توزیع برق استان مرکزی از کشف یکی از بزرگترین مزارع استخراج رمزارزها در این منطقه خبر داده بود. همچنین تعداد تجهیزات مستقر در این فارم 700 دستگاه و ظرفیت فارم بیش از 2 مگاوات گزارش شده است.

رویکرد شرکت برق در مقابل ماینر‌ها

همزمان با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف انرژی الکتریکی شرکت توزیع برق شناسایی ماینر‌ها را هدف قرار داده است. بر اساس گزارش کوینیت، مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان اصفهان از شناسایی ماینر‌ها به کمک روش داده کاوی خبر داده است.

توقف استخراج رمزارز

در همین راستا مدیر عامل شرکت توانیر برای گزارش فعالیت ماینر‌ها به شرکت برق جایزه تعیین کرده است. سخنگوی شرکت برق نیز از تشدید میزان جریمه‌ی ماینر‌های غیرمجاز و اخذ آسیب وارد شده به شبکه‌ی برق خبر داده است.

در همین زمان، ماینر‌هایی که مجوز فعالیت را اخذ کرده‌اند، با توجه به تعیین تعرفه‌ی برق صادراتی(960 تومان یا 4.3 سنت به ازای هر کیلووات ساعت) قادر به رقابت با سایر ماینر‌های کشور جهان(با تعرفه‌ی کمتر از 1 سنت-3 سنت به ازای هر کیلووات ساعت) نیستند. با این وجود و بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی بیت‌تودا(Bitooda) ایران همچنان در میان بزرگترین کشور‌های فعال در صنعت استخراج رمزارزها قرار دارد.

نظر شما نسبت به شرایط فعالیت ماینر‌ها در کشور چیست؟ آیا به جای اتخاذ رویکرد مقابله با ماینر‌ها می‌توان با ایجاد شرایط مناسب و اعمال مشوق برای فعالیت قانونی ماینر‌ها آن‌ها را به سوی فعالیت مجاز سوق خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا