اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ماه‌های پایانی سال جاری برای صنعت رمزارزها بسیار هیجان‌انگیر خواهد بود!

تحلیلگران بر این باورند که رویدادهای پی‌در‌پی ماه‌های آتی باعث ایجاد تغییرات چشم‌گیر در صنعت رمزارزها شده و احتمالاً شاهد جهش قیمت‌ها خواهیم بود

نکات برگزیده مطلب
  • با نگاهی به تاریخچه‌ی تغییرات قیمت بیت کوین و وضعیت فعلی بازار رمزارزها می‌توان گفت که این صنعت طی ماه‌های اخیر نسبتاً آرام بوده و تغییرات چشم‌گیری در آن رخ نداده است. با این حال برخی تحلیلگران بر این باورند که سه‌ماهه‌ی سوم و سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری این چنین نخواهد بود. آن‌ها معتقد‌اند که رویدادهای مهمی همچون عرضه‌ی فاز اول ETH2.0 باعث شروع یک روند صعودی باورنکردنی در بازار خواهد شد.

تغییرات مهم در صنعت رمزارزها

با صرف نظر از چند خبر شگفت‌انگیز همچون پیشرفت‌های چشم‌گیر در برخی پروژه‌های رمزارزی همچون کاردانو(Cardano) و چین‌لینک(Chainlink) در کنار شایعات مربوط به پذیرش رمزارز بیت کوین توسط شرکت پی‌پل(PayPal)، می‌توان گفت که صنعت رمزارزها طی ماه‌های اخیر نسبتاً بی‌سروصدا و آرام بوده است.

حتی نمودار تغییرات ارزش بیت کوین هم نشان دهنده‌ی همین موضوع است، زیرا طی ۲ تا ۳ ماه گذشته نوسان ارزش بیت کوین به پایین‌ترین حد رسیده و این رمزارز غالباً حول سطح ۹ هزار دلاری در نوسان بوده است.

صنعت رمزارزها Bitcoin بیت کوین

اما همانطور که آقای کریس برنیسکه(Chris Burniske) شریک سرمایه‌گذاری یک صندوق فعال در حوزه‌ی رمزارز به نام پلیس‌هولدر کپیتال(Placeholder Capital) اخیراً با انتشار یک پست توییتری به فالوورهای خود توضیح داده است «صنعت بلاک‌چین و رمزارزها به احتمال زیاد برای سه‌ماهه‌ی سوم و سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری دچار تغییرات اساسی و دیوانه‌وار خواهند شد».

وی در پست‌های توییتری خود به رویدادهای مهمی اشاره کرد که قرار است تا پایان سال جاری رخ داده و باعث ایجاد تحول در صنعت رمزارزها شوند. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین موارد خواهیم پرداخت.

رویدادهای مهم ماه‌های آتی

  • بیت کوین «فشار پس از هالوینگ را آغاز می‌کند»: پس از رویداد هالوینگ و نصف شدن پاداش بیت کوین در سال ۲۰۱۶، تقریباً شش ماه زمان لازم بود تا بیت کوین بتواند روند صعودی پایدار و قدرتمند خود را آغاز کند.
  • احتمال راه‌اندازی مرحله‌ی اول(فاز صفر) نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم: علی‌رغم مشاجرات پیش آمده بین محققان برتر شبکه‌ی اتریوم، اغلب آن‌ها انتظار دارند که مرحله‌ی اول بروزرسانی بلاک‌چین این شبکه‌ی رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۰ اجرایی شود. تحلیلگران معتقد‌اند که راه‌اندازی ETH 2.0 تاثیر چشم‌گیر بر بازار رمزارزها خواهد داشت.
  • پولکادات(Polkadot) که یک پروتکل ایجاد قابلیت همکاری است، احتمالاً به صورت کامل راه‌اندازی و قابل بهره‌برداری خواهد بود.
  • پروژه‌ی رمزارزی لیبرا(Libra) که با مدیریت شرکت فیس‌بوک معرفی شد، قرار است با یک ساختار جدید عرضه شود، یک ساختار تازه که با قوانین و مقررات فعلی همخوانی کامل دارد.
  • شبکه‌ی زی‌کش(ZCash) شاهد یک رویداد هالوینگ و نصف شدن پاداش شبکه خواهد بود، رویدادی که احتمالاً باعث آغاز یک روند صعودی پس از چندین سال روند نزولی خواهد شد.
  • احتمالاً ارزش ذخیره شده در قرارداد‌های مالی غیرمتمرکز از مرز ۵ میلیارد دلار عبور خواهد کرد. از آغاز سال جاری تا به امروز، این رقم از ۷۰۰ میلیون دلار به ۲/۵ میلیارد دلار افزایش یافته و احتمالاً تا پایان سال جاری نیز دو برابر رقم فعلی می‌شود.
  • انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بین آقای بایدن و دونالد ترامپ. هنوز مشخص نیست که این رویداد دقیقاً چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت، با این حال ترامپ چندین مرتبه اعلام نموده که شدیداً بر ضد رمزارزهاست.

سایر روادید

از مواردی که آقای برنیسکه به آن‌ها اشاره نکرده و کاربران توییتر به عنوان پاسخ به صحبت‌های او ارائه کرده‌اند، می‌توان به راه‌اندازی فناوری رول‌آپ(Rollup) در شبکه‌ی اتریوم، راه‌اندازی نرم‌افزار دارایی‌های دیجیتال پلت‌فرم بکت(Bakkt) برای دسترسی عمومی و احتمال عرضه‌ی عمومی سهام کوین‌بیس(Coinbase) اشاره کرد.

گرچه ممکن است چندین ماه با این رویدادها فاصله داشته باشیم، اما سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزها باید از همین امروز انتظار نوسان شدید قیمت بیت کوین و سایر رمزارزهای ثانویه را داشته باشند.

همانطور که آقای جاش اولسزویچ(Josh Olszewicz) اشاره کرده است، شاخص باند بولینگ(یک شاخص مهم که اغلب در تجزیه و تحلیل نوسانات بازارهای مالی استفاده می‌شود) از نوامبر سال ۲۰۱۸ به شدت تحت فشار است.

نمودار ماکرو بیت کوین و باند بولینگر

این صحبت‌ها توسط آقای جاش راجر(Josh Rager) یکی از تحلیلگران محبوب و شناخته‌شده‌ی صنعت رمزارزها نیز تایید شده است. وی در رابطه با موضوع فوق توضیح داد که شاخص نوسانات تاریخی نیز به سطح مهم و بسیار حائز اهمیت ۴۰ رسیده است. طبق صحبت‌ها وی، هر زمان که شاخص فوق‌الذکر به این سطح می‌رسد، یک روند صعودی قدرتمند ۳۰ درصدی(یا حتی بیشتر) پس از آن نمایان خواهد شد.

با تمام این تفاسیر، طبق استاندارد‌های تاریخی صنعت رمزارزها به زودی شاهد یک سقوط یا جهش ناگهانی ارزش برای بیت کوین خواهیم بود، یک تغییر ناگهانی که عملکرد صنعت رمزارزها طی ماه‌های آتی را تعیین خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با وضعیت بازار رمزارزها طی ماه‌های آتی چیست و چه عواملی باعث آغاز روند صعودی بعدی خواهد شد؟ به نظر شما موارد توضیح داده شده در این مقاله برای آغاز جهش بعدی قیمت‌ها در بازار کافی است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا