اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تنظیم مجدد سختی استخراج بیت کوین‌ در روز پنج‌شنبه، تغییرات جالبی به همراه خواهد داشت

تحلیلگران معتقداند که رویداد تنظیم مجدد سختی شبکه‌ی بیت کوین باعث بازگشت ماینرهای «سرسپرده» و بهبود وضعیت شبکه‌ی بیت کوین خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • به نظر می‌رسد که پس از رویداد هالوینگ ماه می که منجر به نصف شدن پاداش بلاک‌های شبکه‌ی بیت کوین شده است، بسیاری از ماینرهای این شبکه‌ی رمزارزی با مشکلات مالی روبرو شده و برای تامین هزینه‌های جاری مجبور به فروش و تبدیل بخشی از دارایی‌های رمزارزی خود به نقدینگی شده‌اند. این روند که در آن ماینرهای یک شبکه‌ی رمزارزی برای تامین مخارج خود مجبور به فروش دارایی‌های تحت مدیریت خود باشند را «سرسپردگی ماینرها» می‌گویند. با این حال تحلیلگران معتقد‌اند که پس از رویداد تنظیم مجدد سختی شبکه‌ی بیت کوین در روز پنج‌شنبه این وضعیت بهتر خواهد شد و ماینرهای سرسپرده که اکنون به دلیل ضررمالی شبکه‌ی بیت کوین را رها کرده‌اند، به این شبکه باز می‌گردند.

سرسپردگی ماینرها

از زمان نصف شدن پاداش شبکه‌ی بیت کوین در تاریخ ۱۱ ماه می، سرمایه‌گذاران نسبت به «سرسپردگی گسترده‌ی ماینرها» هراس داشته و ابزار نگرانی کرده‌اند.

سرسپردگی ماینرها در یک شبکه‌ی رمزارزی زمانی رخ می‌دهد که شبکه‌ی مورد نظر دیگر سودآوری نداشته و باعث شود که فعالیت ماینینگ در آن عملاً ضرر مالی به همراه داشته باشد. این رویه اغلب به سه دلیل رخ می‌دهد، یا اصلاح قیمت ناگهانی که باعث افت ارزش رمزارز می‌شود، یا تنظیم مجدد سختی شبکه و یا نصف شدن پاداش یا رویداد هالوینگ.

با رسیدن به عدم سودآوری در شبکه‌ی بیت کوین، ماینرها باید برای پرداخت هزینه‌های جاری از جمله پول برق و نگهداری و غیره، بخش از دارایی‌های استخراج شده‌ی خود را به نقدینگی تبدیل کنند. این روند باعث می‌شود که بازار به سمت یک روند نزولی قدرمند به حرکت درآید.

اگرچه افزایش سطح فروش طی هفته‌های گذشته تاثیر قابل توجه و مملوسی بر شبکه‌ی بیت کوین نداشته، اما داده‌های منتشر شده در رابطه با این شبکه‌ی محبوب حاکی از آن است که فرایند «سرسپردگی ماینرها» هم اکنون آغاز شده است. نکته اینجاست که بازار رمزارزها با تمام قدرت در برابر سقوط ارزش از خود مقاومت نشان داده است.

عدم تاثیر سرسپردگی بر قیمت‌ها

آقای کانر براون(Conner Brown) یکی از سرمایه‌گذاران و مفسران برجسته‌ی بیت کوین در روز ۳۱ ام می، داده‌های زیر را به عنوان مدرکی دال بر آغاز فرایند سرسپردگی ماینرها، به اشتراک گذاشت.

این داده‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته‌ی گذشته، آدرس‌هایی که گمان می‌رود متعلق به ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین باشند، حدود ۶۷۳ واحد رمزارز بیشتر از آنچه استخراج کرده‌اند به فروش رسانده و یا خرج کرده‌اند. به عبارتی درآمد ماینرها کاهش یافته و اکنون آن‌ها به ضرردهی مالی وارد شده است.

طبق داده‌های ذیل، تنها طی یک روز گذشته حدود ۲۷۹ واحد رمزارز مازاد بر تولید به فروش رسیده است، روندی که نشان می‌دهد ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین سعی دارند با فروش دارایی‌های ذخیره شده همچنان در رقابت باقی مانده و فعالیت‌های استخراج رمزارز خود را ادامه دهند.

کانر براون در رابطه با این موضوع اعلام نموده که:

طی یک هفته‌ی گذشته ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین ۶۷۳ واحد BTC بیشتر از آنچه تولید کرده‌اند به فروش رسانده‌اند. ما شاهد آغاز سرسپردگی ماینرهای کم‌ درآمد شبکه‌ی بیت کوین هستیم، اما با این وجود قیمت‌ها دست نخورده باقی مانده است. فکر می‌کنید زمانی که ماینرها دیگر توان پرداخت هزینه‌های جاری را نداشته باشند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ Conner Brown

سرسپردگی یک سیگنال مثبت یا منفی؟

بسیاری از تحلیلگران و کاربران صنعت رمزارزها ممکن است فرایند «سرسپردگی» را به عنوان یک سیگنال مثبت توصیف کنند، اما این نقطه نظر مثبت تنها به این دلیل وجود دارد که با وجود افزایش سطح فروش، مشکلات ایجاد شده برای ماینرها و همچنین این سطح از عدم قطعیت نسبت به بازار، قیمت بیت کوین هیچ تغییری نداشته است.

پرستون پایش(Preston Pysh) تحلیلگر حوزه‌ی مالی و نویسنده‌ی فعال حوزه رمزارزها در رابطه با این موضوع گفت که «قیمت‌های فعلی بیش از آنچه پیش‌بینی کرده بودن خوب عمل کرده و مستحکم ایستادگی کرده‌اند»، مانند نرخ هش شبکه‌ی بیت کوین(پس از رویداد هالوینگ).

داده‌های منتشر شده در رابطه با فعالیت دارایی رمزارزی ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته(همانطور که مشاهده می‌کنید تعداد بیت کوین‌های بفروش رسیده بسیار بیشتر از بیت کوین‌های ماین شده می‌باشد)

قدرت و استحکام ارزش بیت کوین در کنار عوامل دیگری همچون هش‌ریت حاکی از آن است که خریداران و سایر ماینرها برای پر کردن شکاف ایجاد شده به واسطه‌ی سرسپردگی، اکنون در حال ورود به شبکه‌ی بیت کوین هستند.

پرستون پایش معتقد است که پس از تنظیم مجدد سختی شبکه در روز پنج‌شنبه که باعث خواهد شد تا این ماینرهای سرسپرده بازهم به زمین بازی بازگردند، شاهد اتفاقات جالبی در شبکه‌ی بیت کوین خواهیم بود.

سایر عوامل مثبت

موارد گفته شده تنها عوامل موجود نیستند که باعث افزایش رویکرد مثبت و پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در رابطه با شبکه‌ی بیت کوین شده‌اند.

  • پرستون پایش هفته‌ی گذشته با ارسال یک سری پست‌های توییتری مرتبط به هم، عوامل دیگری که باعث چنین خوش‌بینی در رابطه با شبکه‌ی بیت کوین شده‌اند را نام برد و مختصراً توضیح داد:
  • پس از رویداد هالوینگ موسسات بزرگ از طریق شرکت گری‌اسکیل(Grayscale) و قرارداد‌های آتی توانسته‌اند حجم عظیمی بالایی رمزارز بیت کوین خریداری کنند. شرکت گری‌اسکیل به تنهایی توانسته بیش از ۱۵۰ درصد بیت کوین‌های ماین شده را خریداری کند.
  • در پاسخ به افزایش تنش‌های بین چین و آمریکا، و همچنین مشکلات مربوط به هنگ‌کنگ، ارز یوان چین با افت ارزش در مقابل دلار ایالات متحده روبرو شده است.
  • دلار آمریکا به نقطه‌ای رسیده که تنها یک جرقه برای آغاز روند سقوط آن لازم است، فرایندی که پس از آغاز آن یک سیستم جایگزین وارد عرصه‌ی جهانی خواهد شد.

نظر شما در رابطه با سرسپردگی ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین و تاثیر رویداد تنظیم مجدد سختی بر روی این فرایند چیست؟ آیا پس از تنظیم مجدد سختی شبکه شاهد بازگشت ماینرها و بهبود وضعیت در شبکه‌ی بیت کوین خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا