اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

موفقیت شبکه‌ی آزمایشی یک تیم توسعه‌دهنده‌، افزایش ظرفیت شبکه‌ی اتریوم را نوید می‌دهد

شبکه‌ی آزمایشی تیم توسعه‌دهنده‌ی متیک در آزمایش تنش به‌طور موفق ۷,۲۰۰ تراکنش در هر ثانیه را پردازش کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • تیم توسعه‌دهنده‌ی متیک پردازش ۷,۲۰۰ تراکنش در هر ثانیه را در زمان آزمایش تنش شبکه‌ی آزمایشی ارائه شده توسط این تیم تایید کرده است. این تیم توسعه دهنده اعلام کرده است که امکان استفاده از این دستاورد برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اصلی اتریوم وجود دارد.

موفقیت تیم توسعه‌دهنده‌ی متیک برای افزایش پردازش تراکنش‌ها

تیم توسعه‌دهنده‌ی متیک(Matic) اخیراً در یک گزارش اعلام کرد که نتیجه‌ی فعالیت این تیم اجرای سریع‌تر تراکنش‌ها با هزینه‌ی اندک را برای اکوسیستم برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز فعال در شبکه‌ی اتریوم فراهم می‌کند.

آزمایش تنش بر روی شبکه‌ی آزمایشی متیک با عنوان «کانتر استیک(Counter Stake CS-2008)» عملکرد 7,200 تراکنش بر ثانیه را مشخص کرده است. در طول این آزمایش تا زمانی که کارایی شبکه دچار اختلال نگردد، شبکه در حداکثر ظرفیت خود قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان شبکه‌ی آزمایشی را با نرخ افزایشی از تراکنش‌ها(TPS) بارگزاری کرده‌‌اند تا ظرفیت عملکرد این شبکه مشخص گردد.

نمایی از برنامه‌ی تحلیلی Grafana
نمایی از برنامه‌ی تحلیلی گرافانا(Grafana) در زمان آزمایش تنش شبکه‌ی آزمایشی کانتر استریک

شبکه‌ی آزمایشی متیک با موفقیت عملکرد قابل اطمینانی را ارائه کرده است. توسعه‌دهندگان ادعا کرده‌اند که خروجی این شبکه را می‌توان به شبکه‌ی اصلی متیک منتقل کرد زیرا شبکه‌ی اصلی از معماری مشابهی بهره می‌گیرد.

تلاش برای بهینه‌تر ساختن شبکه

بیش از 122 تایید کننده‌ی فعال در فرایند تایید تراکنش‌ها و راه‌اندازی گره مشارکت داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که شبکه به‌طور کاملا غیرمتمرکز اجرا شده است و نتایج به‌طور قابل اطمینان حاصل شده است.با این وجود افزایش ظرفیت پردازش این شبکه را می‌توان در آینده انتظار داشت. تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد:

این نتایج تنها در آغاز فرآیند توسعه حاصل شده است و ما برای دستیابی به عملکرد بهتر شبکه را بهینه‌تر خواهیم ساخت. Matic Blog

متیک اعلام کرده است که آزمایش برای مدت دو ماه استمرار داشته است و شبکه در طی این مدت زمان به «سطح حیرت آوری از عملکرد» دست یافته است.

این تیم توسعه‌دهنده اعلام کرده است که «عملکرد شبکه‌ی آزمایشی امکان استفاده از این دستاورد در اکوسیستم اتریوم را نشان می‌دهد.»

عملکرد ضعیف، محدودیت‌های موجود در سطح پروتکل و مشکلات انباشتگی به اعتبار شبکه‌ی کنونی اتریوم خدشه وارد کرده است. در نتیجه بسیاری از فعالان صنعت رمزارزها معتقدند که ضعف‌های اشاره شده از توسعه‌ی برنامه‌های غیرمتمرکز کاربردی جلوگیری می‌کند.

تیم متیک جزء معدود توسعه‌دهندگانی محسوب می‌گردند که برای افزایش ظرفیت شبکه‌ی اتریوم تلاش می‌کنند. این فعالیت برای موفقیت چهارچوب غیرمتمرکز اتریوم در بلند مدت مهم  و ضروری است.

تلاش برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری در شبکه‌ی اتریوم

فعالان صنعت رمزارزها امیدوارند که راه‌اندازی پروژه‌ی اتریوم 2 در آینده مشکلات اشاره شده را مرتفع خواهد ساخت. برخی از کاربران امیدوارند که در نتیجه‌ی به‌کارگیری شاردینگ در این بروزرسانی ظرفیت شبکه‌ی اتریوم به 1 میلیون تراکنش در هر ثانیه افزایش یابد.

مشکل انباشتگی در شبکه‌ی اتریوم در سال 2018 و پس از رونمایی از بازی کلکسیونی کریپتو‌کیتیز(CryptoKitties) در شبکه‌ی اتریوم تجربه شده است. محبوبیت کریپتو‌کیتیز موجب افزایش تعداد تراکنش‌ها و در نتیجه ‌هزینه‌ی ارسال تراکنش‌ها(به سطح 50 دلار) در شبکه‌ی اتریوم شده است.

با این وجود، چنین سطحی از انباشتگی در شبکه‌ی اتریوم تکرار نشده است و در حقیقت بخشی از هیجان فعالان کاهش یافته است.

در همین زمان، استارک وار(Starkware)؛ تیم توسعه‌دهنده‌ای که از سوی شرکت کانسنسیس پشتیبانی می‌گردد، در ماه گذشته رکورد 9,000 تراکنش در هر ثانیه را ثبت کرده است. این تیم در پروتکل مبادلاتی از یک روش افزایش مقیاس در لایه‌ی دوم با نام DeversiFi استفاده می‌کند و در نتیجه ظرفیت تراکنش‌ها به بیش از 9,000 تراکنش در هر ثانیه افزایش یافته است.

روش ارائه شده توسط استارک وار، مقیاس‌پذیری گسترده‌ای را برای تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم(که با هدف نگه‌داری از توکن‌های اتر اجرا نمی‌گردد) فراهم می‌کند. این گروه از فن‌آوری اثبات دانش صفر(Zero Knowledge Proof) استفاده می‌کند. این فن‌آوری امکان پردازش تراکنش‌ها در دسته‌های کوچکتر و تایید هر دسته به‌طور مجزا را فراهم می‌کند.

توسعه‌دهندگان مختلفی به اتکا بر فن‌آوری‌های متفاوت برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم با یکدیگر رقابت می‌کنند و تیم پیروز این رقابت در آینده مشخص خواهد شد.

نظر شما نسبت به موفقیت تیم توسعه‌دهنده‌ی متیک و به‌کارگیری روش ارائه شده برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم چیست؟ آیا با توجه به فعالیت گسترده برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم در آینده ارائه‌ی روش‌های کارآمد‌تری را شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا