اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شرکت‌های بزرگی از جمله آی‌بی‌ام و مایکرسافت در حال خرید اتریوم هستند!

بررسی آدرس‌های منتصب به شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که این شرکت‌ها اخیراً با استفاده از شرایط سقوط بازار به جمع‌آوری اتر پرداخته‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • به وضوح مشخص است که سرمایه‌گذاران خُرد با وجود سقوط بازار در روز دوازدهم مارس سال جاری میلادی و در طول چند هفته‌ی گذشته بیت کوین، اتریوم و دیگر رمزارزها را جمع‌آوری ‌کرده‌اند. اما موسسات مالی و شرکت‌های بزرگ همانند مایکروسافت و آی‌بی‌ام نیز در این مقطع زمانی بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. گزارش منتشر شده توسط آدام کوکران(Adam Cochran) نشان می‌دهد که دارایی موجود در آدرس‌های اتریوم این شرکت‌ها اخیرا افزایش یافته است.

تغییرات دارایی آدرس‌های شبکه‌ی اتریوم پس از سقوط بازار رمزارزها

براساس گزارش کوینیت، پس از سقوط بازار رمزارزها در اواسط ماه مارس تعداد آدرس‌هایی که از حداقل 0.1 تا 100 اتریوم و یا 0.01 تا 1 بیت کوین نگه‌داری می‌کنند(آدرس‌های مرتبط با سرمایه‌گذاران خُرد) در طول دو ماه گذشته به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. در همین راستا علاوه بر سرمایه‌گذاران حقیقی، شرکت‌های بزرگ موجود در  فهرست فورچون 500 نیز همانند آی‌بی‌ام و مایکرسافت بر روی اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

فورچون 500

این روند نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خُرد در زمان سقوط بازار رمزارزها اقدام به خرید کرده‌اند و در نتیجه‌ی افزایش حجم خرید در صرافی‌های کوین‌بیس(Coinbase)، بایننس(Binance) و دیگر صرافی‌ها قیمت بیت کوین در روز پس از این اتفاق 20 درصد افزایش یافت.

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخی از شرکت‌ها و موسسات بزرگ که در میان آن‌ها نام‌های شناخته شده‌ای همانند آی‌بی‌ام بلاکچین(IBM Blockchain)، مایکروسافت(Microsoft) مشاهده می‌گردد نیز به جمع‌آوری رمزارزها پرداخته‌اند. در این میان جمع‌آوری اتریوم توسط این شرکت‌ها غیرمنتظره ارزیابی می‌شود.

سرمایه‌گذاری آی‌بی‌ام و مایکرسافت بر روی رمزارز اتریوم

آدام کوکران(Adam Cochran)؛ شریک شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر متاکارترل ونچرز(Metacartel Ventures) و استاد کالج کونستوگا در کانادا اخیرا تحلیل گسترده‌ای را در رابطه با آدرس‌های متعلق به نهنگ‌های شبکه‌ی اتریوم (10,000 آدرس برتر شبکه‌ی اتریوم) منتشر کرده است.

در حالی که گزارش کوکران یافته‌های جالبی را در رابطه با دومین رمزارز برتر بازار منتشر کرده است، وی مدعی شده است که تیم وی کیف‌پول‌های مرتبط با بازیگران بزرگی همانند جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase)، ردیت(Reddit)، آی‌بی‌ام(IBM)، مایکروسافت(Microsoft)، آمازون(Amazon) و وال‌مارت(Walmart) را شناسایی کرده‌اند.

اگرچه جزئیات اندکی در این رابطه منتشر شده است اما ادعا شده است که تمامی آدرس‌ها به جمع‌آوری اتر پرداخته‌اند. اگرچه مقدار دارایی جمع‌آوری شده توسط آدرس‌ها هنوز مشخص نشده است اما با توجه به این‌که در میان 10,000 آدرس برتر شبکه‌ی اتریوم در نظر گرفته شده‌اند، احتمالا این شرکت‌ها به ارزش میلیون‌ها دلار دارایی را در اختیار دارند.

تفاوت در نحوه‌ی عملکرد بیت کوین ایجاد ارتباط میان آدرس و هویت مالک آن را دشوار می‌سازد و در نتیجه هم‌اکنون هیچ راهی برای بررسی جمع‌آوری بیت کوین توسط این شرکت‌ها وجود ندارد.

اما با توجه به این‌که مایکروسافت و دیگر شرکت‌های موجود در فهرست فورچون 500(Fortune 500) تمایل اندکی به استفاده از بیت کوین در کاربرد‌های تجاری نشان می‌دهند، احتمالا در زمینه‌ی بیت کوین نیز شرایط مشابهی وجود دارد.

موسسات مالی رمزارزها را جمع‌آوری می‌کنند

داده‌ها نشان می‌دهد که موسسات مالی و دیگر بازیگران بزرگ بازار رمزارزها اخیرا در حال جمع‌آوری رمزارزها هستند. بر اساس گزارش کوینیت، گری‌اسکیل اتریوم تراست(Grayscale Ethereum Trust) در سال 2020 به میزان 756,540 اتر را خریداری کرده است که تقریبا نیمی از اتر‌های استخراج شده در همین مدت زمان را شامل می‌گردد.

گری‌اسکیل در واکنش به افزایش حجم خرید اوراق منتشر شده برای اتریوم(ETHE) به جمع‌آوری اتریوم پرداخته است. این محصول در سه‌ماهه‌ی اول سال 2020 با افزایش گسترده‌ی تقاضا مواجه شده است، با این وجود موسسات 88 درصد از متقاضیان را تشکیل داده‌اند. اسپنسر نون(Spencer Noon)؛ رئیس شرکت سرمایه‌گذاری دی‌تی‌سی کپیتال(DTCCapital) در این رابطه توضیح داد:

سرمایه‌گذاران حقوقی در حال خریداری اتریوم هستند. اما اسرار به‌طور رسمی آشکار شده است. آخرین گزارش گری‌اسکیل نشان می‌دهد که 110 میلیون دلار در سه‌ماهه‌ی اول سال 2020  برای خریداری اوراق اتریوم تراست هزینه شده است. این حجم از سرمایه از مجموع سرمایه‌ی ارائه شده در طول دو سال گذشته(به ارزش 95.8 میلیون دلار) برای خرید این اوراق بیشتر است. Spencer Noon

سو ژو(Su Zhu)؛ مدیرعامل صندوق دارایی تری اروز کپیتال(Three Arrows Capital) در روز دهم آوریل خریداری 250,000 اتر در محدوده‌ی قیمت 159-162 دلار و به ارزش 40 میلیون دلار را گزارش کرده است.

دلیل افزایش تقاضا برای خریداری اتر چیست؟

به نظر می‌رسد که برنامه‌ی تغییر الگوریتم اتریوم و راه‌اندازی اتریوم 2.0 دلیل اصلی افزایش تقاضای برای خریداری رمزارزهای اتر را تشکیل می‌دهد.

توسعه‌دهندگان اتریوم ارائه‌ی ویژگی‌های فنی مختلفی را در اتریوم 2.0 نوید داده‌اند. اعمال این تغییرات مُدل پولی اتریوم را تغییر خواهد داد و در نتیجه موجب افزایش نوسانات اتر خواهد شد. کوکران انتظار دارد که اعمال این تغییرات تغییرات گسترده‌ای را در جامعه‌ی کاربران اتریوم موجب شود.

در همین زمان، تغییراتی در شرایط اقتصادی به عنوان اصول بنیادی موجب تغییر ارزش رمزارزها شده‌ است. انتشار گسترده‌ی ارزهای فیات توسط بانک مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا شکنندگی و ضعف سیستم‌های اقتصادی متمرکز را نشان می‌دهد. در این زمان احتمالا بیت کوین و دیگر رمزارزها به عنوان یک دارایی امن برای حفاظت از دارایی‌ها در برابر سقوط اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما نسبت به دلیل سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ همانند مایکروسافت و آی‌بی‌ام بر روی اتریوم و احتمالا دیگر رمزارزها چیست؟ آیا درآغاز مسیر ورود موسسات به بازار رمزارزها قرار داریم؟ آیا شرکت‌های بزرگ این مقطع زمانی را به صورت یک زمان مناسب برای جمع‌آوری رمزارزها ارزیابی می‌کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا