اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

هالوینگ بیت کوین‌کش در رابطه با هالوینگ پیش روی بیت کوین چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

هالوینگ شبکه‌ی بیت‌کوین‌کش با موفقیت انجام شد، اما تغییر چندانی در قیمت BCH رخ نداد و مهاجرت ماینرها آغاز شد؛ این روند باعث شده تا پرسش‌های متعددی در رابطه با هالوینگ پیش روی بیت‌کوین در ماه می به وجود آید

نکات برگزیده مطلب
  • پروژه‌ی بیت کوین‌کش روز گذشته توانست با موفقیت اولین رویداد هالوینگ(Halving) خود را پس از جدا شدن از بیت کوین در سال ۲۰۱۷، به ثبت برساند. با این حال، علائم و نمودارهای اولیه‌ی مربوط این شبکه پس از هالوینگ، حاکی از آن است که احتمالاً این شبکه‌ی رمزارزی در روزهای آتی با مشکل کاهش ناگهانی سرعت فرایند ماینینگ روبرو خواهد شد. وضعیت فعلی شبکه‌ی بیت کوین‌کش پس از هالوینگ چه سیگنالی در رابطه با شبکه‌ی بیت کوین و هالوینگ پیش رو به ما می‌دهد؟ آیا این تغییرات می‌تواند بر روی شبکه‌ی بیت کوین و رویداد هالوینگ ماه می هم تاثیرگذار باشد؟

هالوینگ موفقیت‌آمیز اما…

براساس داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم بیت‌کوین‌کش‌هاف(Bitcoincashhalf) که پیگیری رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین‌کش را برعهده دارد، به نظر می‌رسد که پاداش شبکه‌ی BCH از بلاک ۶۳۰۰۰۰ به بعد نصف شده است. پاداش بلاک‌های بیت کو‌ین‌کش اکنون از ۱۲/۵ واحد BCH(حدود ۳۲۹۰ دلار با قیمت فعلی) به ۶/۲۵ واحد BHC کاهش یافته است.

بیت کوین‌کش BCH BTC

رویداد هالوینگ باعث شد تا این پروژه‌ی رمزارز با صعود به نقطه قیمت ۲۷۰ دلار، تقریباً به بالاترین سطح قیمت یک ماهه‌ی گذشته خود برسد. درحالیکه که برخی تحلیلگران معتقداند کاهش نرخ عرضه در شبکه‌ی بیت کوین‌کش می‌تواند یک عامل محرک برای افزایش قیمت آن باشد، اما جفت مبادلاتی بیت کوین‌کش به دلار(BCH/USD) پس از رویداد هالوینگ همچنان دست نخورده باقی مانده و تغییر محسوسی در قیمت بیت کوین‌کش دیده نمی‌شود. رکود و عدم افزایش ارزش رمزارز BCH باعث ایجاد پرسش‌هایی در رابطه با تاثیر کلی هالوینگ بر روی شبکه‌ی بیت کوین‌کش به وجود آورده است.

زک رسنیک(Zach Resnick) شریک مدیریتی شرکت آنبوند کپیتال(Unbound Capital) اعلام نموده که عدم تاثیر رویداد هالوینگ بر روی قیمت رمزارز بیت کو‌ین‌کش احتمالاً به دلیل تعطیل شدن فعالیت ماینرها و خاموشی دستگاه‌های استخراج رمزارزها آن‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان است. وی در ادامه توضیح داد:

با در نظر گرفتن شرایط فعلی بازار، به نظر می‌رسد که اینبار شاهد آغاز یک روند صعودی قوی برای خنثی‌سازی نصف شدن پاداش بلاک‌های شبکه‌ی بیت کو‌ین‌کش نخواهیم بود. از این رو، درآمد ماینرها واقعاً نصف شده است، روندی که باعث می‌شود بسیاری از ماینرها سوددهی و درآمد کافی نداشته و در نهایت مجبور به ترک این شبکه شوند. Zach Resnick

آیا استخراج بیت کوین‌کش ادامه می‌یابد

با در نظر گرفتن سرعت فعلی استخراج بلاک در بیت کوین‌کش، به نظر می‌رسد که روند مهاجرت ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین‌کش آغاز شده و تعداد زیادی از آن‌ها یا دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند و یا بر روی استخراج رمزارز در شبکه‌های دیگر متمرکز شده‌اند.

یک کاربر به نام رایان واتکینز در توییتر نوشت:

بیت کوین‌کش به تازگی توانسته اولین رویداد هالوینگ خود را پشت سر بگذارد. با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی می‌توان گفت که درآمد روزانه‌ی ماینرها از ۴۷۱ هزار دلار به ۲۳۵ هزار دلار کاهش یافته و نصف شده است. طبق داده‌های پلت‌فرم فورک مانیتور، با گذشت دو ساعت از رویداد هالوینگ تنها یک بلاک BCH استخراج شد، این نشان می‌دهد که ماینرها روند خروج از این شبکه را آغاز کرده‌اند. Twitter User

کاهش چشم‌گیر فعالیت

از زمانی که رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کو‌ین‌کش در سال ۱۲ به وقت UTC رخ داد، ماینرهای این شبکه‌ی رمزارز تنها ۱۷ بلاک استخراج کرده‌اند، این درحالیست که نیمی از این تعداد طی یک ساعت گذشته استخراج شده است. با در نظر گرفتن این وضعیت به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین‌کش دستگاه‌های خود را خاموش کرده و یا تجهیزات خود را برای استخراج بیت کوین آماده کرده‌اند، زیرا شبکه‌ی بیت کوین در حال حاضر بسیار سودآورتر از بیت کو‌ین‌کش است.

بیت کوین‌کش BCH BTC

با توجه به اینکه هم بیت کوین و هم بیت کو‌ین‌کش از الگوریتم SHA-236 استفاده می‌کنند، مهاجرت از BCH به بیت کوین امکان‌پذیر است، اما این روند باعث پله‌کانی افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین و افت بسیار شدید قدرت استخراج رمزارز شبکه‌ی بیت کوین‌کش می‌شود. البته باید یادآور شد که ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین‌کش چند هفته پیش از رویداد هالوینگ روند مهاجرت خود را آغاز کرده‌اند، زیرا نرخ هش شبکه‌ی BCH در ابتدای ماه ماس به طور ناگهانی از ۴/۹ اگزا هش(Eh/s) به ۳/۴ اگزا هش سقوط کرد.

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی بیت کو‌ین‌کش و مهاجرت ماینرها به دلیل عدم سوددهی این شبکه‌ی رمزارزی چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا