اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تیم دریپر: شیوع بیماری کرونا در جهان یک نقطه عطف برای بیت کوین است

وی معتقد است که تبعات اقتصادی کووید۱۹ به این سادگی قابل جبران نیست و مردم رفته‌رفته به سمت استفاده از بیت کوین روی خواهند آورد

نکات برگزیده مطلب
  • درپر(Tim Draper) یکی از طرفداران بیت کوین و سرمایه‌گذار و کارآفرین برجسته، در مصاحبه‌‌ی روز ۶ام آوریل خود اعلام نموده که گسترش ناگهانی ویروس کرونا در جهان و تبعات اقتصادی پس از آن که باعث فروپاشی اقتصاد و وضعیت کنونی شده، می‌تواند نقش یک نقطه عطف برای بیت کوین و سایر فناوری‌های نوآورانه باشد. به گفته‌ی او چاپ نامحدود پول توسط دولت‌ها باعث بازگردانی وضعیت فعلی به حالت قبل نخواهد شد و مردم رفته‌رفته به سمت استفاده از بیت کوین حرکت خواهند کرد.

صحبت‌های تیم دریپر

گسترش ناگهانی ویروس کرونا در جهان نقش مهمی در سقوط چشم‌گیر بازار بورس در ابتدای سال ۲۰۲۰ داشت. میزان سرمایه‌ی لازم برای نجات اقتصادی جهان در حال حاضر حدود ۷ میلیارد دلار تخمین زده شده و این رقم روز به روز در حال افزایش است. تیم دریپر(Tim Draper) یکی از طرفداران بیت کوین معتقد است که این وضعیت می‌تواند نقطه عطفی برای بیت کوین باشد، زیرا مشکلات عدیده‌ی اقتصادی می‌توانند به نوآوری‌هایی همچون بیت کوین و قرارداد‌های هوشمند امکان شکوفایی دهند.

تیم درپر بیت کوین BTC

آقای درپر که به عنوان یک سرمایه‌گذار و کارآفرین برجسته نیز شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ای که روز ۶ام آوریل داشت، اعلام کرد که نسبت به طرح چاپ بدون محدودیت پول از طرف بانک‌های مرکزی بسیار نگران است و در رابطه با آن تردید دارد. به گفته‌ی وی، سال‌ها طول خواهد کشید تا این پول بتواند به اقتصاد جهانی «نفوذ» کرده و تاثیرگذار شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود توضیح داد که:

آن‌ها می‌خواهند حجم زیادی پول چاپ کنند تا اقتصاد را به حالت اولیه باز گردانند. این حجم از پول باعث طغیان و لبریز شدن سطح نقدینگی می‌شود، و افزایش سطح نقدینگی باعث کم‌ارزش شدن تدریجی پول خواهد شد. Tim Draper

حرکت مردم به سمت بیت کوین

آقای دریپر معتقد است که مردم به مرور زمان به سمت بیت کوین حرکت خواهند کرد زیرا این دارایی رمزارز ذخیره‌ی ثابتی دارد. این موضوع در تضاد با پول چاپ شده توسط دولت است که روز به روز بر حجم آن افزوده می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد «این زمان بسیار جالبی است، مردم با خودشان خواهند گفت که چرا از بیت کوین استفاده نکنم؟ من می‌دانم که تنها ۲۱ میلیون واحد رمزارز بیت کوین وجود دارد و دیگر لازم نیست به افزایش تعداد آن به دلیل چاپ بی‌رویه توسط دولت نگران باشیم. ما به راحتی می‌توانیم از یک ارز که نسبت به آن توافق داریم، استفاده کنیم. این ارزش اکنون بخشی از اقتصاد جهان است، و بدون هرگونه اصطحکاک، باز، شفاف و جهانی عمل می‌کند».

پایان جهانی‌سازی؟‌خیر

گرچه بحث بر سر اینکه شیوع کرونا منجر به پایان روند جهانی سازی طی ۲۵  سال گذشته خواهد شد یا خیر همچنان ادامه دارد، اما آقای دریپر معتقد است که نوآوری‌های دیجیتالی همچون بیت کوین، قرارداد‌های هوشمند و هوش مصنوعی باعث می‌شوند که دولت‌ها برای ایجاد خدمات بهتر و هزینه‌ی کمتر «بین خودشان» به رقابت بپردازند.

این روند باعث توزیع قدرت در بین مردم شده و مردم سراسر جهان می‌توانند در دنیایی «دوست داشتنی‌تر» و «زیبا‌تر» زندگی کنند. وی در ادامه افزود:

اصلا مهم نیست که شما شهروندان کدام کشور هستید، آمریکا، چین، روسیه، هند و یا حتی اروپا؛ ما یک دنیای آزاد هستیم و مرزهای جغرافیایی روز به روز کم رنگ‌تر خواهد شد. Tim Draper

صحبت‌های تیم دریپر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که رمزارزها جایگزین ارزهای فیات دولتی خواهند شد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا