اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

نگرانی قانونگذاران ژاپن نسبت به عرضه‌ی ارز دیجیتال چین

مقامات قانونی این کشور قصد دارند تا بررسی موضوع ارزهای دیجیتال و رمزارز بانکی را تسریع کرده و در دستور کار گروه جی۷ قرار دهند

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشات تازه منتشر شده حاکی از آن است که مقامات ژاپن نسبت به صدور یوان دیجیتال(رمزارز بانکی کشور چین) و پذیرش آن توسط اقتصادهای در حال ظهور نگران هستند و برای مبارزه با کاهش قدرت بین‌المللی دلار قصد دارند این موضوع را در دستور کار گروه جی‌هفت(G7) قرار دهند.

نگرانی نسبت به رمزارز بانکی چین

طبق گزارشاتی که روز ۷ام فوریه منتشر شده به نظر می‌رسد که ژاپن نسبت به فعالیت‌های اخیر چین در راستای صدور یوان دیجیتال نگران است؛ تاجاییکه قانونگذاران و تنظیم‌کنندگان ارشد این کشور از دولت خواسته‌اند موضوع ارزهای دیجیتال را در دستور کار گروه G7 قرار دهند.

G7 ژاپن جی‌هفت

آکیرا اماری(Akira Amari) وزیر اقتصاد پیشین ژاپن و عضو برجسته‌ی حزب حاکم دموکرات در جمع قانون‌گذاران در رابطه با این موضوع اعلام کرد «ژاپن باید با ایالات متحده همکاری نزدیک داشته باشد. به عنوان بخشی از این کار، ما باید از مقامات آمریکا بخواهیم تا ارزهای دیجیتال را در دستور کار گروه G7‌ قرار دهند.»

کارگروه جی‌هفت(G7) یک سازمان اقتصادی بین‌دولتی بین‌المللی می‌باشد که از هفت اقتصاد بزرگ صندوق بین‌المللی پول از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا تشکیل شده است. گردهمایی امسال(G7 2020) قرار است به ریاست ایالات متحده برگزار شود.

به گفته‌ی وی در صورت عرضه‌ی رمزارز بانکی(CBDC) از طرف چین، هژمونی دلار به چالش کشیده خواهد شد و این موضوع بر روی شبکه‌ی جهانی روابط اقتصادی و ژئوپلیتیکی که بر اساس دلار استوار شده، تاثیر چشم‌گیری خواهد داشت. وی ادامه داد:

ما در دنیایی با ثبات زندگی می‌کنیم که قرارداد‌های آن به وسیله‌ی دلار صورت می‌گیرد. اگر این بنیاد و زیرساخت‌ها نابود شده و تحرکات اخیر چین به مبارزه‌ای برای برتری ارز منجر شود، چگونه باید پاسخ دهیم؟Akira Amari

یک عضو ارشد قانونگذار در حزب حاکم شینزو آبه(Shinzo Abe نخست وزیر فعلی ژاپن) نیز اظهار نموده که در راستای مهار میزان نفوذ و افزایش قدرت رمزارز بانکی چین، ژاپن باید همکاری نزدیک با ایالات متحده داشته باشد.

ژاپن وابسته به دلار آمریکا

در ژاپن که قرارداد‌ها و تسویه‌حساب‌های برون‌مرزی شدیدا به دلار آمریکا وابسته است، سایر قانون‌گذاران سطح بالا هم نسبت به رمزارز بانکی چین ابراز نگرانی کرده‌اند، به ويژه اینکه یوان دیجیتال توسط برخی اقتصاد‌های نوظهور به شدت مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

همانطور که گفته شد، آکیرا اماری تنها کسی نیست که در رابطه با پروژه‌ی رمزارز بانکی کشور چین و تبدیل آن به یک «ابزار قدرتمند نرم» نگران می‌باشد. به تازگی یک خبرنگار آمریکایی نیز در رابطه با این موضوع اعلام نموده:

چین می‌تواند سایر کشورها را مجبور کند که به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند. این کشور می‌تواند مقرر کند که تراکنش‌ها و پرداخت‌های مربوط به نیروگاه‌ها و سایر زیرساخت‌های پیشرفته‌ی مهم که تحت طرح «کمربند و جاده» در کشورهای دیگر ساخته شده و مالکیت آن‌ها در اختیار چین است، باید از این پس با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت شوند. شرکت‌های بزرگی که در این کشور تجارت می‌کنند هم مجبور به اتخاذ رمزارز بانکی آن‌ها خواهند شد. U.S. journalist

نوهیرو آکایاما(Norihiro Nakayama) معاون وزیر امور خارجه ژاپن هم نسبت به همکاری بانک فدرال رزرو و شش بانک مرکزی دیگر از جمله بانک مرکزی ژاپن در تحقیقات مربوط به رمزارزهای بانکی، ابراز امیدواری کرده است.

گرچه دسترسی به دلار دیجیتال همچنان یک نظریه بوده و بسیار دور از ذهن می‌باشد، اما به تازگی یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی بانک فدرال رزرو اعلام نموده که این موسسه‌ی مالی بیش از پیش نسبت به ایده‌ی رمزارز بانکی روی گشاده نشان داده است.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های آکیرا اماری و نگرانی قانونگذاران ژاپنی نسبت به رمزارز بانکی کشور چین چیست؟ آیا یوان دیجیتال می‌تواند باعث کاهش قدرت دلار و جایگزینی آن شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا