اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رمزارز بومی کشور چین به زودی عرضه خواهد شد

بانک مرکزی چین(PBoc) اعلام نموده است که اکنون می‌توان این ارز دیجیتال را آماده‌ی عرضه عنوان کرد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک مرکزی کشور چین(PBoC) به تازگی اعلام نموده که پس از پنج سال تلاش مداوم، حال رمزارز بومی این کشور را می‌توان «آماده‌ی عرضه» اعلام کرد. مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که رمزارز مذکور به طور کلی به فناوری بلاک‌چین متکی نیست و از ساختار‌های پیچیده‌تری بهره می‌برد.

رمزارز بومی چین

به همان اندازه که چین نسبت به رمزارزها و صنعت رمزارزی سخت‌گیری می‌کند، خوشحال است که می‌تواند رمزارز بومی خود را به زودی معرفی کند. بانک مرکزی این کشور که «بانک مردم چین» یا «PBoC» نامیده می‌شود، به تازگی اعلام نموده که پس از پنج سال کار و تلاش مداوم حال باید «ارز دیجیتال چین را آماده‌ی عرضه عنوان کرد».

چین PBoC

نمایندگان این بانک روز گذشته طی یک جلسه‌ی طولانی مدت پشت درب‌های بسته در رابطه با شتاب هرچه بیشتر روند پیشرفت ارز دیجیتال بومی صحبت کردند.

با توجه به گفته‌های مو چانگچون(Mu Changchun) معاون بخش پرداخت و تسویه حساب‌های ارزی بانک PBoC، این ارز دیجیتال جدید از رمزارزها موجود در بازار تقلید نکرده است، بلکه از ساختار‌های بسیار پیچیده‌تر استفاده می‌کند. وی همچنین اعلام کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی کشور(CBCD) به زودی آماده‌ی عرضه خواهد شد.

آقای چانگچون در ادامه‌ی صحبت‌های خود اظهار داشت که گروه تحقیقات پول‌های دیجیتال چین معماری بلاک‌چین را به صورت کامل بررسی کرده و مزایای آن را در این رمزارز بومی که از سال ۲۰۱۴ روند تحقیق و توسعه‌ی آن‌ آغاز شده، پیاده‌سازی کرده است.

 

یک رمزارز پیچیده

ظاهرا این رمزارز بومی به یک لایه‌ی دو قسمی متکی خواهد بود، که بانک PBoC در لایه‌ی بالایی و بانک‌های تجاری دیگر در لایه‌ی زیرین آن قرار می‌گیرند تا به اقتصاد و جمعیت چین کمک کند.

علاوه بر این، گفته شده که این ارز دیجیتال به طور کلی به فناوری بلاک‌چین(که ستون اصلی صنعت رمزارزی را تشکیل می‌دهد) متکی نیست. چانگچون اعلام نموده که این فناوری توان پاسخدهی به نیاز خرده‌فروشی‌ها را نداشته است.

در رابطه با چهارچوب زمانی عرضه و یا تاریخ دقیق رونمایی از این رمزارز هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

البته چین قصد دارد تا یک قالب پولی پیش از موعد پیاده‌سازی کند. بنابر گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که رمزارزها باعث ایجاد اختلال و بی‌نظمی در سیستم مالی می‌شود، زیرا دلالان و مبادله‌گران اقدام به فروش ارزهای عادی و خرید ارزهای مجازی می‌کنند. به گفته‌ی مسئولین این رویکرد جدید می‌تواند باعث ایجاد ثبات شود.

جای تعجب ندارد که دولت چین به دنبال یک سیستم ارز دیجیتال است که بتواند بر آن کنترل کامل داشته باشد. مقامات این کشور سالهاست که در تلاش‌اند استقلال چین در رابطه با فناوری‌های خارجی را افزایش دهند، در همین راستا می‌توان گفت که تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات بعدی آن‌ها کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

نظر شما در رابطه با رمزارز ملی کشور چین چیست؟ عرضه‌ی این رمزارز جدید چه تاثیری بر اقتصاد چین و  بازار رمزارزی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

منبع
Engadget

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا