اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

چینالیسیس: ثبات نسبی قیمت بیت کوین، آینده‌ی بازار همچنان نامشخص است

تحلیل‌گران شرکت چینالیسیس معتقد‌اند که اکنون بازار رمزارزها به یک ثبات نسبی رسیده، اما نمی‌توان در رابطه با وضعیت آن در آینده‌ی نزدیک پیش‌بینی درستی ارائه کرد

نکات برگزیده مطلب
  • طبق آخرین گزارشات منتشر شده توسط تحلیل‌گران شرکت چینالیسیس(Chainalysis) که در زمینه‌ی داده‌کاوی اطلاعات مرتبط با فناوری بلاک‌چین و بازار رمزارزها فعالیت دارد، وضعیت بازار رمزارزها در حال حاضر تثبیت شده و قیمت‌ها نیز به یک ثبات نسبی رسیده‌اند. براساس آنچه در این گزارش آمده، طی روزهای گذشته حجم ورودی صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز به شدت افزایش یافته است. به هرحال تحلیل‌گران این شرکت معتقد‌اند که آینده‌ی بازار رمزارزها نامشخص بوده و نمی‌توان پیش‌بینی درستی در رابطه با آن ارائه کرد.

افزایش ۹ برابری حجم فروش

شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی چینالیسیس(Chainalysis) به تازگی گزارشی در رابطه با بازار بیت کوین در ماه مارس ۲۰۲۰ منتشر کرده است. طبق آمار منتشر شده توسط این شرکت، صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز از روز ۹ام مارس به بعد یک جریان ورودی عظیم بیت کوین را شاهد بوده‌اند و تنها در روز ۱۳ام مارس نزدیک به ۳۱۹ هزار واحد رمزارز مختلف را دریافت کرده‌اند.

Chainalysis

با این حال، بین روزهای ۱۲ام تا ۱۳ مارس، نزدیک به ۹ برابر حجم معمول، بیت کوین به صرافی‌های رمزارزی منتقل شد تا در دفاتر فروش به ثبت برسند. این روند باعث افزایش عرضه در بازار و همچنین سقوط قیمت رمزارز بیت کوین تا سطوح ۳ هزار دلاری شد. سقوط لحظه‌ای ارزش بیت کوین هم یک کورد جدید به ثبت رساند که طی هفت سال گذشته بی‌سابقه است.

آیا به ثبات رسیده‌ایم

گرچه حجم ورودی صرافی‌های رمزارزی بسیار بالا است و سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از کاهش هرچه بیشتر ارزش دارایی‌های تحت مالکیت خود برای فروش آن‌ها اقدام کرده‌اند(دوبرابر متوسط روزانه)، اما طبق داده‌های منتشر شده توسط چینالیسیس قیمت رمزارز بیت کوین در حال حاضر به تثبیت نسبی رسیده است. در بخشی از گزارش ماه مارس ۲۰۲۰ چینالیسیس آمده است:

بخش زیادی از بیت کوین‌های وارد شده به صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز اکنون به فروش رسیده است و در حال حاضر به نظر می‌رسد که از وضعیت عرضه‌ی اضافی(Oversupply که باعث برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا می‌شود) عبور کرده‌ایم. Chainalysis

شرکت چینالیسیس در رابطه با دلایل احتمالی این تغییرات ناگهانی در تراز قیمت بیت کو‌ین هم توضیحاتی ارائه کرده است. به گفته‌ی آن‌ها حدود ۷۰ درصد ورودی صرافی‌های رمزارزی طی هفته‌های گذشته مربوط به تراکنش‌هایی بوده است که بین ۱۰ تا یک هزار واحد رمزارز BTC ارزش داشته‌اند. در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

بخش زیادی از بیت کوین قابل دسترس در صرافی‌های مبادلاتی به فروش نرفته است، بنابراین حجم زیادی بیت کوین همچنان پابرجاست. با ورود ۷۱۲ هزار واحد بیت کوین به بازار، به نظر می‌رسد که طی ۸ روز گذشته حجم ورودی صرافی‌ها بی‌سابقه بوده است. اما به یاد داشته باشید که این ۷۱۲ هزار واحد بیت کو‌ین اضافه در بازار تنها ۵ درصد از بیت کوین‌های ماین شده را تشکیل می‌دهد. Chainalysis

اختلال بیشتر در بازار رمزارزها

با تعطیلی بیشتر کسب و کارهای فعال در آمریکا و شرکت‌هایی که به کارمندان خود دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را در خانه ادامه دهند، به نظر می‌رسد که آینده‌ی تمام بازارهای مالی جهان در حال حاضر نامشخص است. محدودیت‌ سفرهای بین‌المللی برای مقابله با شیوع کرونا نیز باعث شده تا این وضعیت بغرنج‌تر شده و از سوی دیگر منجر به لغو و یا تاخیر بر رویداد‌های مرتبط با صنعت رمزارزها گشته است.

علی‌رغم این حجم از عدم قطعیت نسبت به اقتصاد جهان و بازار رمزارزها، چینالیسیس همچنان قصد دارد از شاخص‌های سنتی برای نظارت بر بیت کو‌ین استفاده کند:

پیش‌بینی وضعیت بعدی بازار بیت کوین به شدت سخت است. با این حال، افزایش شدید حجم ورودی صرافی‌های رمزارزی یک نشانگر خوب برای افزایش نوسان است، بنابراین توصیه می‌کنیم که حجم ورودی صرافی‌های مبادلاتی را زیر نظر داشته باشید. ما همچنین انتظار داریم که برخلاف کاربران خرد و سطح پایین، مبادله‌گران حرفه‌ای باعث افزایش هرچه بیشتر این رویه شوند، زیرا آن‌ها مسئولیت مبادلات حجیم و بزرگ‌تر را برعهده دارند. Chainalysis

نظر شما در رابطه با گزارش چینالیسیس چیست؟ آیا بازار رمزارزها اکنون به یک ثبات نسبی رسیده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا