اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

توسعه‌دهنگان به سوالات رایج پیرامون عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم پاسخ دادند

به گفته‌ی ترنتون ون‌ایپ، مدیر انجمن پلت‌فرم Whiteblock Web3 در زمان عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریو‌م، هر دو زنجیره‌ی Eth1 و Eth2 برای مدتی در کنار یکدگیر فعالیت خواهند داشت

نکات برگزیده مطلب
  • با اینکه ما روز به روز در حال نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم(ETH 2.0) هستیم، بسیاری از کاربران این شبکه‌ی اتریوم همچنان در رابطه با آن سوالاتی داشته و سردرگم هستند. در همین راستا، توسعه‌دهندگان اتریوم با کمک ترنتون ون‌ایپ(Trenton Van Epps) مدیر انجمن پلت‌فرم Whiteblock Web3 به تازگی یک مقاله‌ی طولانی منتشر کرده‌اند که به تمام سوالات احتمالی و سردرگمی‌های موجود پیرامون نسخه‌ی دوم اتریوم پاسخ داده است.

اطلاعاتی پیرامون عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم

ترنتون ون‌ایپ(Trenton Van Epps) مدیر انجمن پلت‌فرم Whiteblock Web3 با همکاری سرپرست تیم توسعه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم آقای دنی رایان(Danny Ryan) و تعدادی از سایر توسعه‌دهندگان اتریوم، به تازگی یک مقاله‌ی طولانی در رابطه با رایج‌ترین اشتباهات موجود در رابطه با نسخه‌ی دوم اتریوم(ETH 2.0) منتشر کرده است.

اتریوم نسخه‌ی دوم Ethereum

آقای ون‌ایپ در ابتدای این مقاله به صراحت توضیح داده است که شایعات مربوط به عدم عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم در سال ۲۰۲۰ کاملا اشتباه هستند. وی شدیدا تاکید دارد که پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریو‌م در میانه‌ی سال جاری محتمل‌ترین چهارچوب زمانی هستند، زیرا در حال حاضر چندین شبکه‌ی آزمایشی(Testnet) توسط واحد‌های توسعه‌ی جداگانه تحت بررسی و آزمایش قرار گرفته‌اند.

زنجیره‌ی اول سریعاً جایگزین نخواهد شد

وی در ادامه توضیح می‌دهد که نسخه‌ی دوم اتریوم قرار نیست Eth 1.0 را سریعاً به یک زنجیره‌ی مستهلک و از کار افتاده تبدیل کند. به گفته‌ی او این دو زنجیره حداقل برای مدت محدودی در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت. در مقاله‌ی مذکور گفته شده که تنها پس از پیشرفت مراحل مختلف شبکه‌ی اتریو‌م، به نقطه‌ای می‌رسیم که اتریو‌م 1 در نسخه‌ی دوم ادغام خواهد شد.

آقای ون‌ایپ همچنین توضیح داد که وجود هر دو زنجیره باعث نخواهد شد تا کاربران با دو توکن جداگانه با نام ETH1 و ETH2 روبرو شوند، زیرا بنیاد اتریو‌م هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی یک فورک خاص منتسب به ETH1 یا ETH2 ندارد. در بخشی از این مقاله آمده است:

حرکت از ETH1 به سمت نسخه‌ی دوم اتریوم باعث ایجاد هیچ شکاف یا دو راهی  نخواهد شد، زیرا پروتکل اثبات سهام و شاردینگ(Sharding) از ابتدای این مسیر پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده بودند. Trenton Van Epps

غیرمتمرکزسازی به جای جادو

ترنتون ون‌ایپ تصریح کرد که تمام راه‌حل‌های ارائه شده در نسخه‌ی دوم اتریو‌م توسط آقای ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin یکی از بنیانگذار اتریوم) ارائه نشده است. به گفته‌ی او، ویتالیک بوترین تنها یکی از محققان فعال در پروژه‌ی اتریو‌م۲ و بخشی از یک حرکت رو به جلو بوده است. در حال حاضر بیش از ۷۵ توسعه‌دهنده‌ی فعال به صورت تمام وقت در حال کار بر روی نسخه‌ی دوم اتریوم هستند.

با تمام این تفاسیر، عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریو‌م قرار نیست تمام مشکلات و چالش‌های شبکه‌ی مدرن اتریوم را حل کند. به گفته‌ی ون‌ایپ مسائل مربوط به ساخت جامعه‌ اتریوم و تجربه‌ی توسعه‌دهنده(DX) چه در هسته‌ی سیستم و چه در نرم‌افزارهای غیرمتمرکز(dApp) همچنان وجود خواهند داشت.

نظر شما در رابطه با مقاله‌ی توسعه‌دهندگان اتریوم و پاسخ به سوالات رایج کاربران چیست؟ عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
U.today

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا