اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

نسخه‌ی دوم نقشه‌ی راه پروژه‌ی رمزارزی فیسبوک(لیبرا) منتشر شد

این نقشه‌ی راه جدید، فعالیت‌های پیش‌رو برای راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی، تعیین معیار‌های راه‌اندازی و همچنین آموزش جامعه برای مشارکت در این پروژه را شامل می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • با وجود رویکرد نامشخص قانون‌گذاران، توسعه‌دهندگان رمزارز فیسبوک(لیبرا) به فعالیت خود ادامه می‌دهند. تیم توسعه‌دهنده‌ی لیبرا اخیراً دومین نقشه‌ی راه خود را منتشر کرده است که در آن به آماده سازی برای راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی اشاره شده است. نقشه‌ی راه جدید(Roadmap 2) بر ارائه‌ی ویژگی‌های جدید، تعریف معیار‌های راه‌اندازی و پیشبرد شبکه‌ی آزمایشی به شبکه‌ی اصلی و آموزش اعضای جامعه‌ی لیبرا با هدف مشارکت آن‌ها در این پروژه‌ تمرکز کرده است.

نقشه‌ی راه دوم لیبرا

در حالی که هنوز تاریخ مشخصی برای راه‌اندازی واقعی لیبرا وجود ندارد، اما ساخت و توسعه‌ی جامعه‌ی این رمزارز همچنان ادامه دارد. مطلب جدیدی که توسط توسعه‌دهندگان لیبرا در وبلاگ رسمی این پروژه منتشر شده است، نشان می‌دهد که این پروژه در مرحله‌ی عملیاتی قرار دارد و تکنولوژی استفاده شده برای ساخت آن توسط اعضای انجمن لیبرا آزمایش شده است.

نقشه‌ی راه دوم لیبرا، فعالیت‌های پیش‌رو برای راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی، تعیین معیار‌های راه‌اندازی و همچنین آموزش جامعه برای مشارکت در پروژه را شامل می‌شود. تیم توسعه‌دهنده در وبلاگ خود اعلام کرد:

ما مرحله‌ی طراحی را به پایان رسانده‌ایم و یک برنامه‌ی زمان‌بندی کامل برای تمامی ویژگی‌ها را تدوین کردیم. هم‌اکنون بر روی ایجاد مجموعه‌ی کاملی از اسناد معماری پروتکل لیبرا و نهایی کردن رابط برنامه‌نویسی کاربردی(API) هستیم. همانطور که رو به جلو حرکت می‌کنیم، شناسایی اقدامات لازم به منظور جذب افراد به مجموعه‌ی جامعه‌ی کاربران را آغاز کرده‌ایم. تیم توسعه‌دهنده‌ی لیبرا

هدف‌گذاری یکصد تایید کننده در شبکه‌ی لیبرا

طبق آخرین بروزرسانی‌های انجام شده شبکه‌ی آزمایشی لیبرا به همراه هشت گره‌ی تایید کننده راه‌اندازی شده و آزمایش مکانیزم اجماع در این شبکه و همچنین بررسی نقص‌های احتمالی در حال انجام است. تیم توسعه دهنده برای ایجاد گره‌های تایید کننده برای اعضای غیر فنی تلاش می‌کند. این اعضا ممکن است از تیم‌های خارج از مجموعه‌ی خود برای پشتیبانی از گره‌ استفاده کنند.

در حالی که فرآیند توسعه همچنان ادامه دارد، ممکن است اعضای بیشتری به انجمن لیبرا دعوت شوند. مجموعه‌ی بالقوه از تایید کننده‌ها(Validators) برای تبدیل شدن به تولید کننده‌ی بلاک(Block Producer) باید مشارکت قابل توجهی در شبکه داشته باشند. لیست دقیق تایید کننده‌ها همچنان نامشخص است، اگرچه بر اساس گزارش کوینیت، انجمن لیبرا اغلب اعضای خود از حوزه‌ی ارائه‌‌ی خدمات پرداخت(همانند پی‌پل(PayPal) و مسترکارت(MasterCard)) را از دست داده است.

حضور اعضای جدید و افزایش تعداد گره‌های تایید کننده به یکصد عدد از هدف بلند مدت لیبرا است. اجرای گره‌ی تایید کننده مهارتی است که می‌توان آموزش داد و در نتیجه تایید کننده‌های بیشتری به این کنسرسیوم جذب خواهند شد. این پروژه قصد دارد در آینده جامعه‌ی گره‌های تایید کننده را گردهم آورد.

نظر شما در رابطه با موضوعات مورد تمرکز در نقشه‌ی راه دوم لیبرا چیست؟ آیا با گذشت زمان مشارکت در پروژه‌ی لیبرا نیز افزایش خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا