اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فیس‌بوک چندین توکن وابسته به ارز فیات عرضه خواهد کرد

این توکن‌های جدید در کنار پروژه‌ی لیبرا توسعه یافته و به ارزهایی همچون دلار و یورو وابسته خواهند بود

نکات برگزیده مطلب
  • پس از مشکلات به وجود آمده در رابطه با پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک لیبرا(Libra) و واکنش منفی دولت‌ها و مقامات قانونی سراسر جهان نسبت به این پروژه، شرکت فیس‌بوک تصمیم گرفت تا تغییرات اساسی در برنامه‌های آتی خود اتخاذ کرده و به گونه‌ی دیگری به حوزه‌ی رمزارزها وارد شود. حال این شرکت تصمیم گرفته تا علاوه بر پروژه‌ی رمزارز لیبرا، چندین توکن جدید وابسته به ارزهای فیات نیز عرضه کند.

توکن‌های جدید فیس‌بوک

شرکت فیس‌بوک از زمان رونمایی و اعلام برنامه‌ریزی‌های مربوط به پروژه‌ی رمزارزی خود یعنی لیبرا(Libra)، با مقامات و قانون‌گذاران دولت آمریکا به مشکل اساسی برخورده است. زمانی که این غول رسانه‌های اجتماعی از پروژه‌ی لیبرا پرده‌برداری کرد، احتمالاً انتظار این حجم از پاسخ منفی و موضع‌گیری‌های سختگیرانه نسبت به آن را نداشته است.

بسیاری از موسسات مالی و قانونی نسبت به قدرت کنترل نشده‌ی شرکت فیس‌بوک و تاثیر احتمالی این حجم از قدرت بر نحوه‌ی استفاده از پول نگران هستند. دولت‌های مختلف هم نگران حاکمیت پولی خود بوده و فکر می‌کنند که صدور رمزارز لیبرا می‌تواند به این حاکمیت پایان دهد. علاوه بر این، دولت آمریکا اعلام نموده که نمی‌توان به شرکت فیس‌بوک برای عرضه‌ی چنین پروژه‌ی وسیع و بزرگی اعتماد کرد.

شرکت فیس‌بو‌ک نیز پس از مشکلات پیش آمده در رابطه با این پروژه و نحوه‌ی برخورد موسسات و مقامات قانونی با آن، حال تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی در برنامه‌های آتی خود گرفته است.

تغییر اساسی در برنامه‌های مربوط به لیبرا

پس از یک دوره‌ی طولانی سکوت، شرکت فیس‌بوک اخیراً برنامه‌های بعدی مرتبط با پیشبرد پروژه‌ی لیبرا را منتشر کرده است. براساس گزارشاتی که به تازگی در رابطه با پروژه‌ی لیبرا منتشر شده است، به نظر می‌رسد که فیس‌بوک قصد دارد با ایجاد تغییرات کلی در برنامه‌های مرتبط با حوزه‌ی رمزارزها و ارائه‌ی پیشنهادات جدید به نوعی از دولت‌های سراسر جهان دلجویی کند.

این غول رسانه‌های اجتماعی اعلام نموده که قصد دارد چندین توکن دیجیتال مختلف ایجاد کند، توکن‌هایی که هر کدام به عنوان یک رمزارز پایدار مستقل عمل می‌کنند. این توکن‌های جدید به چند ارز فیات وابسته خواهند بود، از جمله دلار آمریکا و یورو.

در گزارش فوق‌الذکر آمده است که سه فرد ناشناس که با برنامه‌های داخلی فیس‌بو‌ک آشنا هستند، تایید کرده‌اند که کیف‌پول رمزارز کالیبرا(Calibra) نیز همچنان به کار خود ادامه داده و از این توکن‌های جدید نیز پشتیبانی خواهد کرد.

شایان ذکر است که شرکت فیس‌بوک در ابتدا کیف‌پول رمزارز کالیبرا را تنها برای پشتیبانی از رمزارز لیبرا ایجاد کرده بود، با این حال، قرار است این کیف‌پول از تمامی توکن‌های عرضه شده توسط فیس‌بوک پشتیبانی کند. این بدان معناست که کاربران کیف‌پول کالیبرا می‌توانند به صورت مستقیم به تمام توکن‌های عرضه شده توسط شرکت فیس‌بوک دسترسی کامل داشته باشند. البته فیس‌بوک در رابطه با تعداد توکن‌های در دست توسعه هیچ جزئیاتی منتشر نکرده است.

پیش از این قرار بود کیف‌پول کالیبرا در ماه ژوئن در دسترس عموم قرار بگیرد، با این حال شرکت فیس‌بو‌ک روند عرضه‌ی آن را تا ماه اکتبر به تعویق انداخت. کاملا محتمل است که فیس‌بوک در همین چهارچوب زمانی و نزدیک به عرضه‌ی کیف‌پول کالیبرا، توکن‌های جدید خود را معرفی و عرضه نماید.

پروژه‌ی لیبرا متوقف نشده است

گزارشات اولیه مربوط به توکن‌های جدید فیس‌بوک حاکی از آن بود که این شرکت پروژه‌ی رمزارزی لیبرا را کاملا متوقف کرده است. با این حال، این اطلاعات نادرست می‌باشد.

در یک بروزرسانی که در رابطه با تصمیمات جدید فیس‌بوک منتشر شده بود، مشخص شد که شرکت فیس‌بو‌ک هیچ طرح و برنامه‌ای برای متوقف ساختن روند توسعه‌ی لیبرا ندارد. این شرکت رسانه‌های اجتماعی در نظر دارد تا در کنار توکن‌های جدید خود روند توسعه‌ی لیبرا را هم ادامه دهد. یکی از سخنگویان شرکت فیس‌بوک در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود این مطلب را تایید نموده و اعلام کرده است:

گزارشاتی که نشان می‌دهند که فیس‌بوک قصد ندارد در کیف‌پول کالیبرا از رمزارز لیبرا پشتیبانی کند، کاملا نادرست هستند. فیس‌بو‌ک نسبت به این پروژه کاملا متعهد است.

یک روند رو به جلو

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این اقدامات شرکت فیس‌بو‌ک برای آرام کردن دولت‌هایی که نسبت به این شرکت و پروژه‌ی لیبرا موضع‌گیری‌های سختگیرانه‌ای کرده‌اند، کافی است یا خیر.

نظر شما در رابطه با برنامه‌های آتی شرکت فیس‌بوک چیست؟ آیا فیس‌بوک می‌تواند با عرضه‌ی چندین توکن جدید باعث تصویب و تنظیم رمزارز لیبرا شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا