اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شرکت‌های پشتیبان Libra در حال خروج از این پروژه هستند

حداقل سه شرکت پشتیبان رمزارز Libra به دلیل سختگیری نهاد‌های قانون‌گذاری قصد دارند از این پروژه خارج شوند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارش نشریه‌ی Financial Times، حداقل سه پشتیبان پروژه‌ی بحث برانگیز رمزارزی فیسبوک با نام Libra پس از واکنش دلسرد کننده‌ی نهادهای قانون‌گذاری و دولت‌های جهان، دیگر به پشتیبانی خود از این پروژه‌ی جهانی ادامه نخواهند داد.

با وجود آن‌که 1.7 میلیارد نفر در سراسر جهان از دسترسی به خدمات بانکی محروم هستند، Libra با برنامه‌ی بزرگ ارائه‌ی خدمات بانکی در حوزه‌ی رمزارزی شکل گرفت. فیسبوک با دارا بودن 2.6 میلیارد کاربر در سراسر جهان پتانسیل بالایی را برای توسعه‌ی یک رمزارز جهانی به نمایش می‌گذارد. 27 عضو سرمایه‌گذار(شرکت‌های پشتیبان Libra) با شناخت پتانسیل آن به این سازمان غیر انتفاعی سود‌آور پیوستند.

با این وجود، ترکیبی از اختلاف نظر‌ها پیرامون سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و اقدامات سختگیرانه توسط بسیاری از قانون‌گذاران جهان موانعی را در توسعه‌ی پروژه ایجاد کرده است.

قانون‌گذاران شرکت‌های پشتیبان Libra را دلسرد کرده‌اند

حداقل سه شرکت از 27 شرکت پشتیبانی کننده از رمزارز Libra، با توجه به سختگیری قانون‌گذاری و سیاست‌های دولتی قصد دارند از پروژه Libra فیسبوک جدا شوند.

یک عضو انجمن Libra اظهار داشت:

من فکر می‌کنم برای شرکایی که قصد دارند به‌صورت سازگار با نهاد قانون‌گذاری رفتار کنند، پشتیبانی از Libra دشوار خواهد بود. Libra Association Member

راه‌اندازی Libra با موانع متعددی مواجه است

هنگامی که فیسبوک در ماه آوریل راه‌اندازی پروژه‌ی Libra را اعلام کرد، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن امیدوار شدند. بر اساس برنامه‌ی زمان‌بندی، زمان راه‌اندازی رمزارز Libra در سال 2020 تعیین شده است. با این وجود، به دلیل نگرانی نهاد‌های قانون‌گذاری در سراسر جهان، ارائه‌ی Libra در سایه‌ی ابهام قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها، فیسبوک اعلام کرده است که Libra به شدت مورد بررسی دقیق بانک‌ها، قانون‌گذاران و شرکت‌های تحقیقاتی قرار گرفته است. انتظار می‌رود بررسی‌ها همچنان ادامه یابد و حتی از نظر ابعاد گسترده‌تر گردد.

اخیرا، گروه شش نفره از قانون‌گذاران آمریکایی به سرپرستی مکسین واترز(Maxine Waters)، اعلام کردند که به منظور بحث پیرامون پروژه‌ی Libra در روزهای آینده از دفتر مرکزی این انجمن در سوییس بازدید خواهند کرد.

 آیا فیسبوک می‌تواند با عبور از موانع رمزارز Libra را در سال آینده راه‌اندازی کند؟ آیا خروج شرکت‌های پشتیبان Libra همچنان ادامه خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coingape
دکمه بازگشت به بالا