اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

معرفی پنج بازی نو‌آورانه که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند

بازی‌هایی که با استفاده از بلاکچین امکانات جدیدی از جمله امکان خرید و فروش و مبادله‌ی آیتم‌های ارزشمند و منحصر بفرد درون بازی را برای گیمر‌ها بوجود آورده‌اند

تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها امروزه در دنیای بازی‌های دیجیتالی مورد توجه استدیوهای بازی‌سازی و بسیاری از ناشران بازی‌های کامپیوتری قرار گرفته است. به‌کارگیری بلاکچین و رمزارزها تنها به استفاده از بیت کوین به منظور خرید آیتم‌های درون بازی محدود نمی‌شود بلکه این تکنولوژی‌ها با ارائه‌ی یک بستر امن و غیر قابل تقلب راه جدیدی برای ساخت بازی‌های کامپیوتری به این صنعت معرفی کرده است. در این مقاله پنج بازی معرفی می‌شوند که در ساخت آن‌ها از تکنولوژی بلاکچین استفاده شده است.

استفاده از تکنولوژی بلاکچین در ساخت بازی

توسعه‌دهندگان از بلاکچین به منظور ایجاد یک نظام اقتصادی درون بازی استفاده می‌کنند، در این شرایط آیتم‌های کم‌یاب بسیار با ارزش هستند و گیمر‌ها می‌توانند با استفاده از دارایی‌های دیجیتالی خرید، فروش و مبادله‌ی آیتم‌ها را انجام دهند.

بر اساس گزارش کوینیت، استودیوی ساخت بازی Ubisoft در حال توسعه‌ی بازی‌های مبتنی بر فن‌آوری بلاک‌چین است. همچنین، آتاری نیز نسخه‌ی بلاکچین دو بازی RollerCoaster Tycoon Touch و Goon Squad در آینده منتشر خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان قابلیت‌های تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها را برای سازندگان بازی‌های دیجیتالی آشکار کرده‌اند و امروزه بازی‌هایی با استفاده از این تکنولوژی نوظهور منتشر شده‌اند. در این مقاله پنج بازی بلاکچینی معرفی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

1– خدایان آزاد(Gods Unchained)

پس از آن‌که شرکت بلیزارد(Blizzard) حساب کاربری گیمر حرفه‌ای بازی Hearthstone را به دلیل طرفداری از اعتراضات هنگ‌کنگ مسدود کرد، سازندگان بازی Gods Unchained تصمیم به حمایت از این گیمر گرفتند. از آنجایی که بازی Gods Unchained مشابه Hearthstone است، این اقدام یک بازاریابی هوشمندانه‌ برای یک شرکت استارت‌آپ نوظهور ارزیابی می‌شود.

این بازی که برای پلتفرم‌های کامپیوتر‌های شخصی و مک منتشر شده است بسیار مشابه Hearthstone و دیگر بازی‌های موجود در این حوزه طراحی شده است. در این بازی‌ها گیمر و حریف وی به نوبت کارت‌هایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد ارائه می‌کنند تا در نهایت یکدیگر را شکست دهند.

اما بازی Gods Unchained از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند، گیمر‌ها به‌طور دائم مالک کارت‌های منحصر بفردی هستند که در طول بازی به‌دست می‌آورند. گیمر‌ها قادر هستند این کارت‌ها را خریداری کرده یا به فروش برسانند، همچنین می‌توانند کارت‌ها را با یکدیگر مبادله کنند. برخی از کارت‌های درون بازی بسیار کم‌یاب هستند به‌طوری که یکی از کارت‌های بازی Gods Unchained در ازای 146.3 اتر(ETH) معادل تقریبا 26 هزار دلار به فروش رسیده است. بازی Gods Unchained هم‌اکنون به صورت نسخه‌ی آزمایشی بتا در دسترس است و با توجه به انتشار نسخه‌ی کامل بازی در آینده و برگزاری لیگ قهرمانی بازی‌های دیجیتالی، تاکنون عملکرد بسیار مناسبی داشته است.

2- فراتر از خلاء(Beyond the Void)

بازی Beyond the Void متعلق به استودیوی بازی‌سازی B2Expand، یک محیط ترکیبی از فضای نبرد‌های آنلاین چند نفره(MOBA) و استراتژی بی‌درنگ(RTS) است. با این وجود، برخلاف بازی‌های محبوب در سبک نبرد‌های آنلاین چند نفره، همانند League of Legends و Dota 2 این بازی در محیط فضا انجام می‌شود. در نتیجه رویکرد مبارزه‌ی یک به یک در بازی وجود ندارد.

در این بازی گیمر پیش از مواجهه با دشمنانی که در بخش دیگری از فضای نقشه در حال آغاز بازی هستند، سفینه‌ی فضایی و مهارت‌های خود را انتخاب می‌کند. در طول بازی گیمرها با هدف شکست دادن رقبا به تبادل آتش و انجام مانور‌های نظامی پرداخته و منابع را غارت و سیارات را فتح می‌کنند. سیستم بلاکچینی بازی Beyond the Void، امکان مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی را برای گیمر‌ها امکان‌پذیر می‌کند. همچنین امکان استفاده از این آیتم‌ها در بازی‌های چند‌نفره‌ی موجود در پلتفرم Nexarium وجود دارد.

با این وجود، در حالی که یک‌سال از انتشار بازی سپری شده است، B2Expand بر روی توسعه‌ی بازی بلاکچینی دیگری با عنوان «Light Trail Rush» متمرکز شده است و هیچ‌گونه بروزرسانی برای این بازی ارائه نکرده است.

3- بچه‌گربه‌های رمزارزی(CryptoKitties)

کریپتوکیتیز یکی از پیشگامان بازی‌های بلاکچینی محسوب می‌شود. این بازی توانست توجه سازندگان بازی‌های دیجیتالی را به پتانسیل استفاده از فن‌آوری بلاکچین در ساخت بازی‌های دیجیتالی جلب کند. در این بازی گیمر به منظور خریداری گربه‌های زیبا و کارتونی که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند، از رمزارز اتر(ETH) استفاده می‌کند. سپس گربه‌ها را پرورش می‌دهد تا صفات ژنتیکی را به نسل بعدی منتقل کنند و در نتیجه گربه‌های جدیدی را ایجاد کنند. همانند دیگر بازی‌ها، گیمر‌ها مالک این گربه‌ها محسوب می‌شوند و می‌توانند آن‌ها را به فروش برسانند.

محیط بازی کریپتوکیتیز بسیار ساده است، اما پرورش و غذا دادن به گربه‌ها به منظور تولید بچه‌گربه‌های خاص دارای رویکرد اعتیادآوری است. خرید گربه‌ها و غذا در این بازی دارای هزینه است، در نتیجه، ممکن است اعتیاد به این بازی کیف‌پول رمزارزی کاربران را خالی کند.

4– قهرمانان رمزنگاری شده(My Crypto Heroes)

جک ریپر(Jack the Ripper)، ماری آنتوینت(Marie Antoinette) و بابانوئل(Santa Claus) برخی از قهرمان‌های قابل جمع‌آوری در بازی My Crypto Heroes هستند. این بازی طیف گسترده‌ای از چهره‌های تاریخی و کاراکتر‌های افسانه‌ای را در یک بازی نقش‌آفرینی ارائه می‌کند.

در این بازی گیمر‌ها می‌توانند تیم قهرمانان خود را ایجاد کرده و آن‌ها را روانه‌ی صحنه‌ی نبرد کنند. مهارت‌ قهرمان‌ها در طول بازی افزایش می‌یابد، همچنین امکان خرید و مبادله‌ی قهرمان‌ها با ارز GUM(کاربران می‌توانند این ارز را با استفاده از تتر خریداری کنند) وجود دارد. استایل هُنری  و ترکیب غیرعادی قهرمان‌ها سرگرمی جالبی را ایجاد می‌کند.

5- طلسم‌های آفرینش(Spells of Genesis)

بازی طلسم‌های آفرینش یک بازی نقش‌آفرینی خیالی است که برای تلفن‌های همراه ساخته شده است، اگرچه نسخه‌های این بازی برای کامپیوتر‌های شخصی، سیستم عامل مک(Mac)، سیستم عامل آی‌او‌اس(iOS) و اندروید در دسترس است. گیمر‌ها در بازی طلسم‌های آفرینش سعی می‌کنند پیش از آن‌که دیگر دشمنان شانسی برای حمله داشته باشند، آن‌ها را نابود کنند. اگرچه حملات با کارت‌های قهرمان گیمر انجام می‌شود، داستان بازی به‌طور خطی و ساده پیش نمی‌رود.

بازی طلسم‌های آفرینش بر بستر بلاکچین اجرا می‌شود و گیمر‌ها می‌توانند به خرید و فروش و یا مبادله‌ی کارت‌های قهرمان بپردازند. به‌طور کلی، بازی طلسم‌های آفرینش را می‌توان به عنوان یک بازی سرگرم کننده توصیف کرد.

استفاده از تکنولوژی بلاکچین در ساخت بازی‌های دیجیتالی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا استفاده از این تکنولوژی در صنعت ساخت بازی گسترش خواهد یافت؟ آیا این تکنولوژی نوظهور در بازی‌های پر مخاطب به‌طور گسترده استفاده خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

منبع
Decrypt
دکمه بازگشت به بالا