اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

تنها ۳۰ درصد از شهروندان آمریکا از پشت‌پرده‌ی دلار اطلاع دارند

این در حالیست که طبق گزارشات منتشر شده بدهی ملی آمریکا به بیش ۲۳ تریلیون دلار، یعنی بیش از یک میلیون دلار به ازای هر یک بیت کوین رسیده است!

در حالی که اغلب شهروندان آمریکایی از آگاهی کافی در رابطه با دلار آمریکا برخوردار نیستند و گمان می‌کنند که این ارز همچنان توسط طلا پشتیبانی می‌شود. سطح بدهی ایالات متحده‌ی آمریکا با گذشت به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد و هم اکنون به بیش از ۲۳ تریلیون دلار رسیده است.

سطح بدهی ایالات متحده‌ی آمریکا

بر اساس داده‌های وب‌سایت U.S Debt Clock، بدهی ایالات متحده‌ی آمریکا هم‌اکنون به بیش از 23 تریلیون دلار رسیده است. در حقیقت بدهی ایالات متحده‌ی آمریکا به ازای هر شهروند این کشور 69,724 دلار است، همچنین میزان بدهی به ازای تولید ناخالص ملی آمریکا 106.65 درصد محاسبه شده است.

یکی از طرفداران بیت کوین با نام کاربری Rhythm در توییتر بدهی ایالات متحده‌ی آمریکا را دلیل خرید بیت کوین عنوان کرد:

بدهی ملی ایالات متحده‌ی آمریکا به 23 تریلیون دلار رسیده است. هم‌اکنون 23,000,000,000,000 دلیل برای خرید بیت کوین وجود دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری بلژیکی Bee Capital در این راستا اعلام کرد:

بدهی ایالات متحده‌ی آمریکا به بیش از 1,000,000 دلار به ازای هر یک بیت کوین رسیده است.

دلار آمریکا توسط طلا پشتیبانی نمی‌شود

مکس کایزر(Max Keiser)، مجری شبکه‌ی خبری RT و یکی از طرفداران بیت‌کوین(BTC) در مصاحبه‌ی اخیر خود با خبرگزاری Hackernoon اظهار داشت که بانک‌های مرکزی در موفقیت بیت کوین نقش دارند. وی تاثیر سیاست پولی بانک فدرال رزرو آمریکا بر قیمت بیت کوین را به عنوان مثالی در این زمینه ارائه کرد.

با این وجود، اغلب انسان‌ها از حقایق مرتبط با دلار آمریکا آگاهی ندارند. شرکت Gauge که در حوزه‌ی ارزهای دیجیتالی فعالیت دارد، سطح آگاهی شهروندان آمریکایی از دلار آمریکا را مورد مطالعه‌ قرار داده است.

دلار آمریکا تنها تا سال 1971 توسط طلا پشتیبانی ‌شده است، واقعیتی که کم اهمیت به‌نظر می‌رسد و اغلب انسان‌ها از آن آگاهی ندارند. بخش بزرگی از افراد شرکت کننده در این مطالعه همچنان گمان می‌کنند که دلار ایالات متحده‌ی آمریکا همچنان توسط طلا پشتیبانی می‌شود. در حالی که این استاندارد در بیش از 40 سال گذشته متوقف شده است.

تا پیش از سال 1971 دلار آمریکا همانند تمامی ارزهای بزرگ جهان توسط ذخایر طلا پشتیبانی می‌شد ولی این استاندارد توسط ریچارد نیکسون(سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا) نادیده گرفته شد. پس از جنگ جهانی دوم، دلار آمریکا به ارز غالب و «ذخیره‌‌ی» ارزی جهان تبدیل شد. به منظور پشتیبانی از گسترش استفاده از این ارز، استاندارد پشتیبانی دلار توسط طلا نادیده گرفته شد. در نتیجه، دلار آمریکا به یک ارز فیات تبدیل شد که تنها توسط دولت آمریکا پشتیبانی می‌شود(حقیقتی که بسیاری از شهروندان آمریکایی از آن آگاهی ندارند).

نتیجه‌ی نظرسنجی

نتیجه‌ی مطالعه‌ی Gauge نشان می‌دهد که 29 درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند که دلار آمریکا توسط طلا پشتیبانی می‌شود، 7 درصد اعلام کردند که دلار آمریکا توسط هیچ چیزی پشتیبانی نمی‌شود، 4 درصد نفت را انتخاب کردند و 5 درصد نیز معتقدند که دلار آمریکا توسط اوراق قرضه پشتیبانی می‌شود. تنها 30 درصد پاسخ صحیح(پشتیبانی دولت آمریکا از دلار) را انتخاب کردند و 23 درصد از شرکت‌کنندگان نیز اعلام کردند که در این رابطه اطمینان ندارند.

نتیجه‌ی این نظرسنجی ضعف سیستم اطلاع رسانی و آموزش ایالات متحده‌ی آمریکا را نشان می‌دهد، همچنین نشان داد که بسیاری از شهروندان آمریکایی به افزایش دانش خود در بخش اقتصاد علاقه‌مند نیستند.

ضعف آگاهی عمومی در رابطه با دلار آمریکا

مارکو استرنگ(Marco Streng)، مدیرعامل Genesis Group اظهار داشت که شهروندان آمریکایی در رابطه با سیستم مالی کشورشان از آگاهی کافی برخوردار نیستند، زیرا بر خلاف شهروندان سایر کشور‌ها دلایل کمتری برای نگرانی در این کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: «من معتقدم که بر خلاف کشور‌هایی همانند آرژانتین و یا ونزوئلا، دلار آمریکا در زندگی شهروندان آمریکایی عملکرد مناسبی داشته است. مردم آمریکا ضرورتی برای نگرانی در رابطه با نوسانات ارز و یا کنترل شدید سرمایه را احساس نمی‌کنند. آن‌ها در زندگی روزمره خود بسیار مشغول هستند و فرصتی برای مطالعه در زمینه‌ی فلسفه‌ی پول و تحولات آینده‌‌‌ی پول در اختیار ندارند.»

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در رابطه با احتمال جایگزینی کامل دلار آمریکا توسط پول دیجیتالی همانند بیت کوین به عنوان ابزار مبادلات مورد پرسش قرار گرفتند. 76 درصد از شرکت‌کنندگان به این سوال پاسخ منفی دادند.

استرنگ پاسخ شرکت کنندگان را قابل درک ارزیابی کرد و اظهار داشت:

با گذشت زمان مردم در برابر این تکنولوژی احساس راحتی خواهند کرد دقیقا همانند کارت‌های اعتباری که با گذشت زمان، هم اکنون در خرید‌های آنلاین به‌طور گسترده‌ای استفاده‌ می‌شوند. Marco Streng

اظهارات نادرست منتقدان بیت کوین

در حالی که منتقدان بیت کوین سعی می‌کنند این تکنولوژی نوظهور را مورد بحث و بررسی دقیق قرار دهند، به ضعف‌های گسترده‌ی ارزهای فیات توجه نمی‌کنند. بر اساس گزارش کوینیت، توماس لی(Thomas Lee)؛ مشاور ارشد شرکت فانداسترات گلوبال با حضور در یک برنامه‌ی پادکست سعی کرد به دیدگاه نادرست منتقدان بیت کوین در زمینه‌ی کاربرد این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت پاسخ دهد.

در حالی که دلار آمریکا توسط دولت‌ آمریکا پشتیبانی می‌شود، بیت کوین توسط یک شبکه‌ی غیر متمرکز و قدرتمندی که از ماینر‌های سراسر جهان تشکیل شده است، پشتیبانی می‌شود. تمرکز زدایی، شفافیت، سهولت در انتقال دارایی‌ها، امنیت بالا و دیگر ویژگی‌هایی که این تکنولوژی پیشنهاد می‌کند، موجب برتری بیت کوین نسبت به دلار آمریکا و دیگر روش‌های سنتی مبادلات مالی می‌شود.

نظر شما در رابطه با افزایش سطح بدهی ایالات متحده‌ی آمریکا به‌طور پیوسته چیست؟ آیا نا‌آگاهی عمومی مانع گسترش استفاده از بیت کوین و دیگر رمزارزها به طور گسترده است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
منبع
CointelegraphCoinspeaker
دکمه بازگشت به بالا