اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

شش عدد از مورد انتظارترین بازی‌های بلاکچینی

بررسی و معرفی چند عدد از جالب‌ترین بازی‌های بلاک‌چینی که به تازگی منتشر شده و یا در مراحل پایانی توسعه قرار دارند

بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و مواردی که از رمزارزها به عنوان پول درون بازی استفاده می‌کنند هرروز نسبت به قبل پیشرفته‌تر و بهتر می‌شوند، و به نظر می‌رسد که موج بعدی بازی‌های بلاک‌چینی قرار است تحولی در این حوزه ایجاد کنند. ما پیش از این نیز شاهد تاثیرگذاری فناوری بلاک‌چین در بازی‌های ویدئویی بوده‌ایم، روند تأثیرگذاری که منجر به تجربیات بی‌نظیری برای کاربران می‌شد؛ مانند مالکیت توکن‌های رمزارزی که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانستند کالاهای فیزیکی‌ خریداری کرده و یا به خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال درون بازی بپردازند. با این حال به نظر می‌رسد که آینده‌ی بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر رمزارزها و فناوری بلاک‌چین، از این هم روشن‌تر است. در حال حاضر بسیاری از بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در مرحله‌ی توسعه قرار دارند و وعده یک تجربه‌ی جدید را به کاربران می‌دهند. در ادامه قصد داریم شش بازی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را معرفی کنیم که در فضای رمزارزی سروصدای زیادی به پا کرده و احتمالاً تجربه‌ی آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

skyweaver

اسکای‌ویور(SkyWeaver)

اولین بازی توسعه یافته توسط تیم Horizon Blockchain Games یک بازی کارتی با نام اسکای‌ویور خواهد بود، که با سرمایه‌گذاری و فشار‌های اکسیس اوهانیان(Alexis Ohanian) بنیانگذار و مدیر اجرایی پلت‌فرم رددیت(Reddit) پایه‌گذاری شده است. این بازی همانند نمونه‌های مشابه موجود در بازار، به کاربران اجازه می‌دهد که با جمع‌آوری دسته‌ کارت‌های مختلف به مبارزه با یکدیگر بپردازند.

البته در این بازی که مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده، به جای فروش بسته‌های تقویت کننده و یا دریافت کارت‌های تصادفی در ازای پیروزی، کاربران می‌توانند با استفاده از رابط کاربری گنجانده شده در بازی، اقدام به خرید و فروش کارت‌های مورد نظر خود نمایند. بازی اسکای‌ویور را می‌توان با استفاده از تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و مرورگرهای اینترنتی انجام داد. این بازی فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی نسخه‌ی کامل آن مشخص نشده است.


the sandbox بازی‌های بلاک‌چینی

سندباکس(The Sandbox)

بازی سندباکس ابتدا کار خود را در سال ۲۰۱۲ و به عنوان یک بازی موبایلی تحسین برانگیز آغاز نمود، اما برای نسخه‌ی جدید خود که قرار است سال ۲۰۲۰ منتشر شود یک رویکرد کاملا متفاوت در پیش گرفته است. علاوه بر استفاده از فناوری بلاک‌چین، اکنون این بازی از حالت دو بعدی خارج شده و کاربران می‌توانند آن را به صورت سه بعدی(3D) انجام داد.

بازی مکعبی(Voxel) سندباکس به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از منابع موجود به خلق اشیاء، محیط‌ها و تجربیات بی‌نظیر پرداخته و آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بخش خرید و فروش این بازی هم بر بستر فناوری بلاک‌چین توسعه یافته تا کاربران بتوانند با استفاده از ارز درون بازی که شن(Sand) نام دارد، به خرید زمین‌های درون بازی و یا فروش دارایی‌های ساخته شده بپردازند.

پیش فروش زمین‌های درون این بازی طی هفته‌های آتی آغاز خواهد شد، این درحالیست که بخش جدیدی با عنوان «ساخت بازی» قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ به آن افزوده شود.

با وجود نام‌های بزرگی همچون اسکوار انیکس(Square Enix یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی جهان) و کلیتن(Klaytn) و همچنین سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلاری برای ساخت این بازی، به نظر می‌رسد که ما با یکی از بزرگ‌ترین عناوین مبتنی بر فناوری بلاک‌چین سروکار خواهیم داشت.


upland بازی‌های بلاک‌چینی

آپلند(Upland)

شما در این بازی می‌توانید بر اساس نقشه‌ی واقعی شهر‌ها، به خرید و فروش املاک پرداخته و خانه‌ی مجازی خودتان را داشته باشید. آپلند با ایده‌ی مالکیت دیجیتال بر اساس شهر‌های واقعی ساخته شده و به شما اجازه می‌دهد تا به خرید، فروش و مبادله‌ی ملک بپردازید.

بازی آپلند که در بستر بلاک‌چین EOS‌ ساخته شده و تنها بر روی تلفن‌های همراه قابل اجرا می‌باشد، چالش‌های متفاوتی را بر سر راه شما قرار می‌دهد و شما باید برای عبور از آن‌ها به خرید مجموعه‌ی خاصی از املاک و مستغلات روی آورید.  نسخه‌ی آزمایشی بازی آپلند قرار است در ماه دسامبر عرضه شده و نسخه‌ی کامل نیز همراه با ویژگی امکان تبدیل پول درون بازی به ارز فیات، اواسط سال ۲۰۲۰ منتشر شود.


Blankos بازی‌های بلاک‌چینی

جشن بلاک بلانکوس(Blankos Block Party)

این بازی که از ترکیب ایده‌ی دو بازی محبوب LittleBigPlanet و homage ساخته شده، در واقع یکی از پروژه‌های جذاب تیم توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای مایتیکال گیمز(Mythical Games) به شمار می‌آید. این تیم توسعه‌دهنده‌ که از افراد سرشناسی تشکیل شده(افرادی که سابقا در شرکت‌های بزرگی همچون اکتیویژن فعال بوده‌اند)، تا به امروز برای بازی بلاک‌چینی خود بیش از ۳۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

کاربران می‌توانند در بزای بلانکوس بلاک پارتی شخصیت‌های مختص به خود را ایجاد کرده و برای سایر بازیکنان یک دنیای جدید را به اشتراک بگذارند تا آن‌ها هم بتوانند در خلق تجربه‌ی کاربری تازه‌ی او شریک باشند. تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی آزمایشی این بازی سال ۲۰۲۰ عنوان شده است.


Neon District بازی‌های بلاک‌چینی

منطقه‌ی نئون(Neon District)

بازی «منطقه‌ی نئون» که در سبک نقش‌آفرینی سایبرپانک توسعه یافته، قرار است در تاریخ ۲۷ام ژانویه به صورت رایگان(Free-to-Play) عرضه شود. منطقه‌ی نئون مکانیزم‌های مختلفی از جمله مبارزات نوبتی، سفارشی‌سازی شخصیت، پازل‌های متفاوت، جمع‌آوری کارت‌های درون بازی و عناصر و همچنین یک داستان روایی تک نفره را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته تیم سازنده‌ی این بازی که بلوکید گیمز(Blockade Games) نام دارد، هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با داستان این بازی منتشر نکرده است.

تک‌تک لوازم موجود در بازی از جمله سلاح‌ها، لباس‌ها و حتی مدل‌ موی شخصیت شما به صورت توکن‌های قابل انتقال عرضه شده‌ و شما می‌توانید از طریق بازار مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم گنجانده شده در بازی به خرید و فروش آن‌ها بپردازید. منطقه‌ی نئون به صورت فصل‌های متوالی عرضه خواهد شد که اولین آن برای ماه دسامبر و فصل دوم نیز برای اواسط سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده‌اند.


Hash Rush بازی‌های بلاک‌چینی

یورش هش(Hash Rush)

بازی هش‌راش به صورت بازی برای کسب درآمد(Play to Earn) عرضه خواهد شد. کاربران در این بازی باید یک مقر اصلی ساخته و سعی کنند تا مستعمرات و کریستال‌های خود را در برابر حملات مختلف محافظت کنند.

یورش هش که به سبک استراتژی توسعه یافته است، به کاربران اجازه می‌دهد تا با پشت سر گذاشتن مراحل خاص در نظر گرفته شده و همچنین به وسیله‌ی «رگه‌های رمزارز(Crypto Veins)» موجود در دنیای بازی به استخراج کریستال توکنیزه شده پرداخته و در صورت تمایل آن را به فروش برسانند.

هسته‌ی بازی هش راش با استفاده از بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و قرار است که تنها برای رایانه‌های شخصی عرضه شود. در حال حاضر نسخه‌ی آلفا هش راش منتشر شده و کاربران می‌توانند برای حضور در دنیای بازی ثبت نام کنند، گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه‌ی کامل بازی اعلام نشده است.

نظر شما در رابطه با بازی‌های معرفی شده در این مقاله چیست؟ آیا بازی‌های دیگری را می‌شناسید که در آن‌ها از فناوری بلاک‌چین استفاده شده باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Decrypt

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا