اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

توماس لی: کاربرد دلار آمریکا به عنوان روش پرداخت تنها یک درصد است!

مشاور ارشد شرکت فانداسترات گلوبال با حضور در یک برنامه‌ی پادکست به دیدگاه‌های نادرست منتقدان مبنی بر جعلی بودن حجم عظیمی از تراکنش‌های بیت کوین پاسخ داد

نکات برگزیده مطلب
  • منتقدان ادعا می‌کنند که به دلیل رواج عملکرد بیت کوین به عنوان روش سرمایه‌گذاری، نمی‌توان این دارایی را به عنوان یک روش پرداخت در نظر گرفت. توماس لی(Thomas Lee)، در مخالفت با این دیدگاه اعلام کرد که عملکرد دلار آمریکا در سرمایه‌گذاری بسیار پرکاربرد‌تر از به‌کارگیری آن به عنوان یک روش پرداخت است. وی همچنین اعلام کرد که بیت کوین دارای ارزش ذاتی است.

کاربرد بیت کوین به عنوان روش پرداخت

توماس لی عضو هیئت مدیره و رئیس بخش تحقیقات شرکت Fundstrat اخیرا در برنامه‌ی پادکست شرکت سرمایه‌گذاری Castle Island Venture حضور یافت. وی در این برنامه ادعا کرد که تنها بخش کوچکی از دلار به منظور خرید و فروش کالا و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش بزرگی از این ارز به منظور سرمایه‌گذاری در دیگر دارایی‌ها استفاده می‌شود. وی نتیجه‌گیری می‌کند که انتقاد از بیت کوین در این رابطه منصفانه نیست.

برای هر یک دلاری که به منظور خرید کالا و یا خدمات استفاده می‌شود، 95 دلار به منظور سرمایه‌گذاری در دیگر دارایی‌ها به کار گرفته می‌شود. Thomas Lee

بنابراین، بر اساس منطق توماس لی تنها یک درصد از دلار‌های آمریکا در سیستم پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعلاوه، لی اظهار داشت که اساسا هر ارزی به منظور جمع‌آوری دارایی و تلاش برای کسب ثروت از دیگر دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیر اجرایی Fundstrat توضیح داد، حتی رمزارزهای پایدار همانند لیبرا تنها به عنوان ابزار پرداخت مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. هدف اصلی استفاده از رمزارزهای پایدار، سرمایه‌گذاری در دیگر دارایی‌ها است.

تفکر سرمایه‌گذاری در بازار‌های سنتی همانند املاک و مستقلات، بازار بورس و اوراق بهادار و اوراق قرضه نیز مشاهده می‌شود. بنابراین انتقاد از عملکرد بیت کوین به عنوان روش سرمایه‌گذاری نادرست است.

بیت کوین دارای ارزش ذاتی است

لی در طی مصاحبه‌ی خود به مبحث ارزش ذاتی بیت کوین نیز اشاره کرد. وی با نادرست خواندن دیدگاه‌های مخالف، ادعا کرد که رمزارزها دارای ارزش ذاتی هستند.

بر اساس گزارش کوینیت، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان(UK Financial Conduct Authority)، در ماه آگوست با انتشار مقاله‌ای ادعا کرد که بیت کوین دارای ارزش ذاتی نیست و به سرمایه‌گذاران هشدار داد در مقابل این رمزارز با احتیاط رفتار کنند.

با این وجود لی اظهار داشت، با در نظر گرفتن هزینه‌ی استخراج رمزارز که توسط ماینر‌ها پرداخت می‌شود، بیت کوین دارای شبکه‌ی واقعی و ارزشمندی است. همچنین با در نظر گرفتن این حقیقت که تنها 0.5 درصد از مالکان بالقوه‌ی بیت کوین از این دارایی استفاده می‌کنند، می‌توان ادعا کرد که بیت کوین همچنان در مراحل اولیه‌ از دوران فعالیت خود قرار دارد. همزمان با گسترش استفاده از بیت کوین، یقینا ارزش این دارایی افزایش خواهد یافت.

نظر شما در رابطه با اظهارات توماس لی چیست؟ آیا عملکرد بیت کوین به عنوان روش سرمایه‌گذاری مانع به‌کارگیری این نو‌آوری به عنوان روش پرداخت می‌شود؟ در این صورت سرمایه‌گذاری بر روی دلار و دیگر دارایی‌ها را چگونه می‌توان توجیه کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا