اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پس از مرگ چه به سر بیت کوین‌هایمان خواهد آمد؟

پروتکل امنیتی جدید استارت‌آپ رمزارزی کاسا با هدف پاسخ به مشکلات و مسائل پیرامون وراثت بیت کوین راه‌اندازی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • استارت‌آپ رمزارزی کاسا(CASA) با انتشار یک پست رسمی وبلاگی در روز ۲۱ام اکتبر از یک پروتکل امنیتی جدید و کمک‌رسان با نام «عهد‌نامه‌ی کاسا» یا «Casa Covenant» رونمایی کرد که هدف آن بررسی و رفع مشکلات و مسائل پیرامون وراثت در بیت کوین(BTC) می‌باشد.

وراثت بیت کوین!

استارت‌آپ رمزارزی کاسا(Casa) که در شهر نیویورک مستقر است، یک پروتکل امنیتی جدید و کمک‌رسان راه‌اندازی کرده است که هدف آن پاسخ به سوالات و مسائل مربوط به وراثت بیت کوین(BTC) خواهد بود. این سرویس جدید که «عهد‌نامه‌ی کاسا» نامیده شده، روز ۲۱ام اکتبر و طی یک پست رسمی وبلاگی رونمایی شده است.

کاسا Casa

پس از مرگ چه بر سر بیت کوین‌های من خواهد آمد؟

کاسا با اشاره با سه موضع‌گیری مشترک بین کاربران، به سوالات و مشکلات مربوط به وراثت بیت کوین به عنوان نوعی دارایی، پاسخ داده است. طبق اعلام این استارت‌آپ رمزارزی موضع‌گیری‌های احتمالی کاربران نسبت به این مورد یکی از موارد ذیل خواهد بود:

  • اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنند.
  • تصمیم به واگذاری کلید خصوصی و سایر داده‌های لازم به یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک می‌کنند.
  • از یک متولی شخص ثالث(وکیل و یا صندوق‌های نگهداری رمزارز) برای مدیریت این مسئله استفاده می‌کنند.

هر سه نوع موضع‌گیری ذکر شده خطرات مشهود خود را دارند. مورد اول باعث می‌شود که در صورت مرگ مالک بیت کوین، رمزارزهای وی برای همیشه غیرقابل دسترس شوند؛ درحالیکه در موارد دوم و سوم مشکلات امنیتی از جمله سرقت و اعتماد طرفین مورد بحث قرار می‌گیرند.

این یک فرایند قانونی است

کاسا استدلال می‌کند که حتی برنامه‌ها و طرح‌های بازیابی اجتماعی نیز در برابر خطاهای کوچک آسیب‌پذیر هستند، و این آسیب‌پذیری باعث به خطر افتادن ارث و میراث مردم می‌شود. به همین جهت، این راه‌حل جدید مطابق با طرح‌ریزی‌های فعلی و سیستم قانونی موجود در ایالات متحده، رویکردی فنی و خدماتی نسبت به این موضوع اتخاذ می‌کند.

در بخش‌هایی از پست وبلاگی کا‌سا آمده است:

بهترین راه این است که یک وکیل همراه با اسناد لازم برای قانونی‌سازی روند وراثت، برای حفاظت از کلید خصوصی مشتری از روش چند امضاء یا Multisig به شکل یک کیف‌پول سخت‌افزاری استفاده کند.Casa

از نظر فنی، برای این موضوع یک پروتکل اختصاصی مجهز به فناوری Multisig طراحی شده است، که علاوه بر «سپر محافظتی ۳ از ۵ کلید» کاسا، کلید ۶ام را هم به عنوان یک گزینه‌ی اختیاری اضافه کرده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، این شرکت در حال راه‌اندازی خدماتی است که شامل دسترسی به یک وکیل متخصص، کمک در زمینه‌ی فراهم آوردن مقدمات لازم و همچنین پشتیبانی مداوم و آموزش در رابطه با امنیت و خدمات نگهداری قابل دسترسی برای مالکان و همینطور وارث است.

اعتمادسازی

کاسا همچنین به این موضوع اشاره کرده که برای کاربران جامعه‌ی رمزارزی که استقلال و خودگردانی را به شدت عزیز می‌شمارند، ذات و اساس وراثت موجب ناراحتی شده و اساسا غیرقابل قبول است:

درحالیکه ما به حضور شخص ثالث قابل اعتماد در بیت کوین علاقه نداریم(حتی اعضای خانواده هم شخص ثالث محسوب می‌شوند)، اما مجبور هستیم برای اجرای درخواست‌های خود به آن‌ها اعتماد کنیم. Casa

با این وجود کا‌سا استدلال می‌کند که این مسئله تنها با تعریف یک فرایند فنی، حقوقی و امنیتی دقیق که می‌تواند تا حدودی روند اعتمادسازی را تسهیل کند، حل خواهد شد.

طبق گزارشات تیم کوینیت، چندی قبل مدیرعامل صرافی رمزارزی QuadrigaCX از دنیا رفت و این حادثه باعث شد تا دارایی‌ کاربران که ارزشی بالغ بر ۱۹۰ میلیون دلار داشت، غیرقابل دسترس شده و از بین برود. این رویداد ۱۹۰ میلیون دلاری باعث ورشکستگی صرافی مذکور و ضررهای مالی جبران‌ناپذیر برای کاربران شد.

نظر شما در رابطه با این پروتکل جدید چیست؟ آیا مسائل و مشکلات مربوط به وراثت رمزارزها به واسطه‌ی این خدمات جدید کاسا برطرف خواهند شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا