اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی QuadrigaCX هنوز به دارایی‌های کاربران دسترسی دارد

طبق تحقیقات Zerononcense این صرافی علاوه بر دسترسی به دارایی‌های کاربران، چندین تراکنش خروجی نیز انجام داده است

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی رمزارزی QuadrigaCX چندی پیش مدعی شده بود پس از مرگ آقای جرالد کاتن(Gerald Cotten) مدیرعامل و بنیانگذار این صرافی، دیگر به ۱۹۰ میلیون دلار بیت‌کوین(با نماد BTC) کاربران خود دسترسی ندارد. حالا به واسطه‌ی تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته مشخص شده است که صرافی مذکور هرگز به این مقدار رمزارز در حساب‌های خود نداشته و احتمالا ادعای عدم دسترسی نیز کذب بوده است.

نتایج تحقیقات Zerononcense

طبق نتایج بدست آمده توسط تحقیقات جدیدی که اخیرا انجام گرفته، به نظر می‌رسد که صرافی رمزارزی QuadrigaCX هرگز در حساب‌های خود ۱۹۰ میلیون دلار رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) ذخیره نداشته است. این گزارشات که در وبلاگ Zerononcense Blog منتشر شده است، در رابطه با وضعیت واقعی بیت‌کوین‌های موجود در حساب‌های صرافی QuadrigaCX می‌باشد و تمامی اظهارات رسمی این صرافی رمزارزی را رد کرده است.

QuadrigaCX

از زمان مرگ جرالد کاتن(Gerald Cotten) مدیرعامل و بنیانگذار QuadrigaCX، این صرافی رمزارزی کانادایی با مشکلات مالی فراوانی روبرو شده است.

صرافی مذکور در ماه ژانویه به واسطه‌ی انتشار نامه‌ای که توسط همسر آقای کاتن نوشته شده بود، ادعا کرد که به کیف‌پول‌های حاوی دارایی کاربران دسترسی ندارد و آقای کاتن نیز هیچ نشانه‌ای در رابطه با رمزعبور رایانه‌ی رمزنگاری شده‌ی خودش به جا نگذاشته است. طبق ادعای این صرافی، دارایی بیش از ۱۱۵ هزار کاربر با ارزشی بالغ بر ۱۹۰ میلیون دلار، در این حساب‌ها مسدود شده است.

حالا به نظر می‌رسد که محققان Zerononcense در رابطه با این موضوع نظر دیگری دارند و ادعا کرد‌اند که در کیف‌پول‌های سرد(Cold Wallet) تحت مالکیت صرافی QuadrigaCX، کمتر از ۱۳۷ میلیون دلار کانادا(معادل تقریبی ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا) رمزارز قرنطینه شده وجود دارد.

در بخش‌هایی از این گزارشات آمده است:

به نظر می‌رسد که برای صرافی QuadrigaCX هیچ کیف‌پول سرد مشخص و قابل شناسایی وجود ندارد. Zerononcense

براساس این تحقیقات، صرافی رمزارز مذکور مجموعا کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز ذخیره در اختیار داشته است.

این صرافی در حال حاضر تنها ۲۸۶ هزار دلار دارایی در اختیار دارد، در حالیکه معادل ۱۹۸ میلیون دلار رمزارز به کاربرانش بدهکار است.

در این گزارشات همچنین شواهدی مطرح شده که ادعا می‌کنند پس از مرگ آقای کاتن، یک نفر به کیف‌پول‌های این صرافی دسترسی کامل داشته است.

در ادامه‌ی گزارشات این تحقیقات آمده است:

به نظر نمی‌رسد که صرافی QuadrigaCX دسترسی به بیت‌کوین‌های خود را از دست داده باشد. لازم به ذکر است که از تاریخ ۹ام دسامبر ۲۰۱۸ به بعد و زمان اعلام شده برای مرگ آقای کاتن، از کیف‌پول‌های تحت مالکیت این صرافی چندین تراکنش خروجی انجام شده است. Zerononcense

سوءظن‌های بیشتری نیز پیرامون QuadrigaCX وجود دارد و گفته شده که این صرافی با استفاده از سپرده‌ی مشتریان خود اقدام به پرداخت تعهدات و سود دیگر مشتریان می‌کند.

در این گزارشات با مقایسه‌ی روش‌های برداشت وجه صرافی QuadrigaCX با صرافی‌های بزرگ دیگری همچون Coinbase، Bittrex و بایننس، نشان داده شده که «نقل و انتقال و استفاده از رمزارز بیت‌کوین برای رفع تقاضای مشتری بسیار غیرقابل قبول است و برای هر صرافی قانونی این کار می‌تواند بسیار ناکارآمد باشد».

صرافی QuadrigaCX قبل از این نیز در نوامبر ۲۰۱۸ با مشکلات قانونی زیادی روبرو شده بود. در آن زمان یک بانک کانادایی اقدام به مسدودسازی ۱۹/۶ میلیون دلار از سرمایه‌های این صرافی در یک حساب بانکی کرده‌ بود و قاضی پرونده نیز با اشاره به عدم توانایی تعیین مالکان این دارایی‌ها، به نفع این بانک رای داد.

تحقیقات Zerononcense نشان می‌دهد که حداقل یکی از تراکنش‌هایی که این صرافی برای تکمیل درخواست برداشت وجه در نوامبر ۲۰۱۸ انجام داده، به واسطه‌ی استفاده از دارایی دیگر کاربران بوده است.

محققان با اشاره به اینکه تنها از تراکنش‌های ۱۰۰درصد تایید شده‌ی این صرافی برای تحقیقات در مورد دارایی‌های صرافی QuadrigaCX استفاده کرده‌اند، اظهار نموده‌اند که این یافته‌ها ممکن است کاملا دقیق نبود و نباید به عنوان حقایقی صریح در نظر گرفته شوند.

در زمان نگارش این مقاله، صرافی QuadrigaCX هنوز به پرسش و درخواست مطبوعات پاسخی نداده است.

نظر شما در رابطه با نتایج بدست آمده از این تحقیقات چیست؟ آیا صرافی مذکور به دارایی کاربران خود دسترسی کامل دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا