اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

محققان بیتمکس: در مسیر مقیاس‌پذیری بیت کوین، رشد ناگهانی بعید به نظر می‌رسد

محققان بخش تحقیقاتی صرافی بیتمکس اعلام کرده‌اند که برای شروع پذیرش همگانی، نباید منتظر رشد ناگهانی بیت کوین در بحث مقیاس پذیری باشیم چون شبکه‌ی این رمزارز به مرور زمان و به آهستگی رشد خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • محققان کمپانی BitMEX Research زیر مجموعه‌ی صرافی بیت‌مِکس(BitMEX) اخیرا اعلام نموده‌اند که در حال حاضر هیچ فناوری باعث پیشرفت و افزایش ناگهانی مقیاس‌پذیری بیت کوین(BTC) نخواهد شد. به گفته‌ی آن‌ها روند رشد بیت کوین باید به آرامی و با استفاده از ابزار‌هایی همچون شبکه‌ی صاعقه شکل بگیرد.

رشد بیت کوین آهسته خواهد بود

کمپانی BitMEX Research که بخش تحقیقاتی صرافی رمزارزی بیت‌مکس(BitMEX) محسوب می‌شود، اخیرا پیش‌بینی نموده که ابزار‌هایی همچون شبکه‌ی صاعقه(Lightning Network) باعث تغییر و تحول ناگهانی در بیت کوین نخواهند شد.

بیت‌مکس

در بخش‌هایی از مقاله‌ی تحقیقاتی BitMEX Research که روز ۶ام اکتبر منتشر شده است، توضیح داده شده:

بعید است که بیت کوین بتواند یک پیشرفت تکنولوژیکی ناگهانی داشته باشد که امکان مقیاس‌پذیری و حفظ حریم خصوصی کاربران را برای آن فراهم آورد. در عوض، ممکن است بیت کوین به آرامی و طی سال‌های متمادی بهبود یابد. بروزرسانی‌ها و ارتقاء‌های جداگانه نه تنها می‌توانند به طور مستقل سودمند واقع شوند، بلکه می‌توانند به عنوان مکمل یکدیگر عمل کنند. BitMEX Research

البته این دیدگاه با عقاید و دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران و مفسران صنعت رمزارزی در تضاد است، افرادی که امیدوارند افزایش ناگهانی علاقه به بیت کوین(BTC) منجر به تولید محصولات و خدمات جدید شود.

برخی دیگر فکر می‌کنند که پیشرفت در گزینه‌های مختلف بیت کوین، به ویژه شبکه‌ی صاعقه، باعث خواهد شد که مصرف‌کنندگان عادی نیز امکان دسترسی به آن را پیدا کنند.

لازم به ذکر است که شبکه‌ی صاعقه در حال حاضر چیزی حدود ۳۵ هزار کانال برای استفاده‌ی عمومی در اختیار دارد.

 در این مقاله‌ی بیت‌مکس علاوه بر شبکه‌ی صاعقه به فناوری‌های دیگری از جمله Segregated Witness یا SegWit، و همچنین امضاهای Schnorr پرداخته شده است. به گفته‌ی تحلیل‌گران بیت‌مکس، تمام این فناوری‌ها باید در کنار هم فعالیت داشته باشند تا در نهایت به تقویت شبکه‌ی بیت کوین منجر شوند. به گفته‌ی آن‌ها در صورتی که چنین چیزی محقق شود، به «افزایش مقیاس‌پذیری و حفظ حریم خصوصی» خواهیم رسید.

 

اصرار برای افزایش میزان استفاده از شبکه‌ی صاعقه

آقای سامسون ماو(Samson Mow) مسئول بخش فناوری‌های Blockstream اواخر هفته‌ی جاری در مصاحبه‌‌ی تلویزیونی خود نسبت به آینده‌ی شبکه‌ی صاعقه ابراز امیدواری کرده است، با این حال وی اعلام نموده که تاثیر این فناوری تنها در صورتی نمایان خواهد شد که کاربران نیز در راستای گسترش آن تلاش کنند.

وی در این مصاحبه اظهار داشت:

شبکه‌ی صاعقه باید به صورت طبیعی رشد کند، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم آن را به صورت مصنوعی رشد دهیم. مردم باید کانال‌های جدید را باز کنند، از بیت کوین استفاده کرده و با دیگر گره‌ها ارتباط برقرار کنند. Samson Mow

وی همچنین افزود «ما در حال حاضر خیلی بهتر از منحنی رشد و تقاضا برای استفاده از شبکه‌ی صاعقه عمل کرده‌ایم».

نظر شما در رابطه با گزارشات بخش تحقیقاتی صرافی بیت‌مکس چیست؟ آیا راهکاری برای رشد و مقیاس‌پذیری سریع‌تر در شبکه‌ی بیت کوین وجود ندارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا