اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

جاستین سان از راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی BTFS در آینده‌ای نزدیک خبر داد

وی همچنین اعلام کرد که BTFS(پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز بیت تورنت) با موفقیت در کلاینت BitTorrent ادغام شده است

نکات برگزیده مطلب
  • جاستین سان(Justin Sun) بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی ترون(Tron) با انتشار یک پست توییتری در روز ۱ام اکتبر ۲۰۱۹ از راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی BTFS در آینده‌ای نزدیک و همچنین ادغام موفقیت‌آمیز این اکوسیستم در کلاینت BitTorrent خبر داد.

شبکه‌ی اصلی BTFS به زودی راه‌اندازی می‌شود

پیش از این در ماه جولای، بنیاد ترون(Tron) از راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی سیستم فایل BitTorrent یا BTFS خبر داده بود. در آن زمان شبکه‌ی آزمایشی مذکور تنها برای بلاک‌چین ترون در دسترس قرار داشت، اما بنیاد ترون به جامعه‌ی رمزارزی اطمینان داد که دسترسی اکوسیستم توکن BTT به آن در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر خواهد شد.

در یک بروزرسانی که اخیرا توسط جاستین سان(Justin Sun) مدیرعامل ترون در رابطه با این موضوع منتشر شده است، وی اعلام کرد که به زودی شاهد راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی BTFS و همچنین ادغام BTFS در BTT خواهیم بود.

پست توییتری جاستین سان

در بخش‌هایی از این پست توییتری آمده است:

یک قدم بزرگ به جلو برداشته شد. BTFS با موفقیت در کلاینت BitTorrent ادغام شد. اهداف مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به صورت کامل محقق شد! در سال آینده نیز BTT به صورت کامل در اکوسیستم غیرمتمرکز BitTorrent ادغام می‌شود. آیا آماده‌ی پذیرش یک انقلاب هستید؟ Justin Sun

اعلامیه‌ی آقای سان پس از مدت کوتاهی توسط یک پست وبلاگی از طرف بنیاد ترون رسما تایید شد. در این پست رسمی ادعا شده که BTFS چندین مزیت چشم‌گیر از جمله قیمت پایین، قابلیت اطمینان، عدم تمرکز بهتر به دلیل خدمات انعطاف‌پذیر و همچنین مکانیزم تشویقی پیشرفته‌تری را به همراه خواهد داشت.

BTFS در واقع اولین سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر است که برای استفاده توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز در نظر گرفته شده است.

براساس پست مذکور، راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی با تمرکز بر دو ویژگی مهم صورت گرفته است، که شامل حذف پرونده‌ها و فهرست‌ها می‌باشد. این رویه با کاربران اجازه خواهد داد تا از طریق خط فرمان(Command Line) به راحتی فایل‌های ذخیره شده بر روی گره‌های محلی را حذف کنند. در بخش‌هایی از این پست رسمی آمده است:

دومین ویژگی مهم شبکه‌ی اصلی به کاربران اجازه می‌دهد تا یک کلید خصوصی ترون یا همان ۱۲ عبارت BIP39 را وارد کرده(Import)، و یا برای راه‌اندازی گره‌های BTFS به روشی مطمئن‌تر و ساده‌تر یک عبارت اصلی(Seed Phrase) تولید کنند. پس از آن، کاربران می‌توانند به آپلود، جابجایی و دانلود فایل‌های مورد نظر خود بپردازند. Tron Post

هدف از راه‌اندازی BTFS چیست؟

علاوه بر این، بروزرسانی‌های اخیر به عنوان بخشی از اهداف BTFS برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و اولین سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر در جهان شکل گرفته‌اند. گفته شده که بیش از ۳ هزار گره‌ی جدید BTFS در کلاینت BTT مستقر شده است.

در ادامه، بنیان ترون همچنین از برنامه‌های خود برای آینده‌ی نزدیک خبر داد و اعلام کرد که چند پیشرفت و توسعه‌ی قابل توجه برای سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است. این بنیاد در نظر دارد تا با تمرکز بر هدف «گسترش جامعه‌ی BTFS»، یک ابزار جامع، یک شتاب دهنده برای BTFS و همچنین چندین نرم‌افزار‌ غیرمتمرکز BTFS راه‌اندازی کند.

برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ نیز این بنیاد در نظر دارد تا در کنار راه‌اندازی نسخه‌ی ادغام شده‌ی BitTorrent، از توکن‌های ادغام شده‌ی BTT رونمایی کند.

نظر شما در رابطه با راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی BTFS و تاثیرات احتمالی آن بر بلاک‌چین ترون چیست؟ آیا BTFS می‌تواند در راستای ساده‌سازی و هموارتر شدن روند ایجاد نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز به توسعه‌دهندگان کمک کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ambcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا