اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دیدار با قانون‌گذاران و مقامات رسمی سوئیس باعث رفع نگرانی‌های مربوط به پروژه‌ی رمزارزی فیس‌بوک نشد

رئیس کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که همچنان نسبت به لیبرا و پیامد‌های مرتبط با عرضه‌ی آن نگران است

نکات برگزیده مطلب
  • هفته‌ی گذشته گروهی متشکل از شش عضو کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری خانم ماکسین واترز(Maxine Waters) با مقامات رسمی کشور سوئیس و برخی از قانون‌گذاران این کشور دیدار کردند تا در رابطه با پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک با نام لیبرا(Libra) صحبت کرده و نگرانی‌های پیرامون آن را برطرف کنند. حال پس از گذشت مدت کوتاهی، خانم واترز با انتشار بیانیه‌ای در روز یک‌شنبه توضیح داد که گرچه این دیدار‌ها باعث شده تا وضعیت کنونی و پیچیدگی‌های پروژه‌ی مذکور بهتر درک شوند، اما نگرانی‌های مربوط به عرضه‌ی جهانی لیبرا و تاثیرات احتمالی آن بر روی سیستم مالی جهان همچنان پا برجاست.

نگرانی‌ها همچنان پابرجاست

گروهی متشکل از شش عضو کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا هفته‌ی گذشته به رهبری خانم ماکسین واترز(Maxine Waters) با مقامات رسمی سوئیس از جمله دبیرخانه‌ی دولتی امور مالی بین‌المللی(SIF)، نماینده‌ی کمیسیون حفاظت از داده‌ها و اطلاعات فدرال(FDPIC)، سازمان نظارت بر بازار‌های مالی(FINMA) و همچنین برخی از قانون‌گذاران این کشور ملاقات داشتند تا در رابطه با برنامه‌های شرکت فیس‌بوک و عرضه‌ی رمزارز بومی آن‌ها یعنی لیبرا(Libra) صحبت کنند.

فیس‌بوک Facebook

ماکسین واترز رئیس کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده روز یک‌شنبه اعلام کرد که پس از دیدار با مقامات سوئیس(که مقر اصلی بنیاد لیبرا در آن واقع شده است) همچنان نسبت به ارز دیجیتال بومی این شرکت و پیامد‌های احتمالی مربوط به آن نگران است.

این نماینده‌ی کنگره در بیانیه‌ای که روز یک‌شنبه منتشر کرده اعلام نموده که دیدار با قانون‌گذاران و مقامات رسمی سوئیس باعث نشده که شک و تردید‌های او نسبت به پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک از بین برود و «این اجازه داده شود که یک شرکت بزرگ مرتبط با فناوری بتواند یک ارز جهانی جایگزین با کنترل خصوصی را ایجاد کند».

 

بیانیه‌ی رئیس کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان

وی در این بیانیه مذکور اعلام نموده که:

گرچه این جلسات به درک وضعیت، پیچیدگی‌ها و بزرگی پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک کمک‌های شایانی کرده است، اما من مشتاق هستم که نمایندگی کنگره در رابطه با این موضوع را ادامه دهم و مسائلی همچون پولشویی و سایر مواردی که در چهارچوب صلاحیت این کمیته قرار می‌گیرد را همچنان مورد بررسی قرار دهم. Maxine Waters

پس از آنکه شرکت فیس‌بوک به عنوان غول رسانه‌های اجتماعی جهان در ماه ژوئن با اعلام عرضه‌ی یک رمزارز بومی در سال ۲۰۲۰ باعث شوکه شدن تنظیم کنندگان و قانون‌گذاران آمریکا شد، تصمیم گرفت که مقامات واشنگتن را به سمت خود جلب کند. با این حال، سیاست‌گذاران و ناظرین صنعت مالی در داخل و خارج از آمریکا نسبت به تاثیر گسترده‌ی پذیرش رمزارز بومی فیس‌بوک توسط ۲/۳۸ میلیارد کاربر فعال این شرکت در سیستم مالی جهان، ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظر شما در رابطه با بیانیه‌ی کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا چیست؟ چرا عرضه‌ی رمزارز بومی شرکت فیس‌بوک باعث شوکه شدن قانون‌گذاران شده و آن‌ها همواره نسبت به تاثیر گسترده‌ی آن بر روی اقتصاد جهان ابراز نگرانی می‌کنند؟ آیا رمزارز بومی یک شرکت بزرگ می‌تواند اقتصاد جهان را به سادگی به هم بریزد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CoindeskVancouversun

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا