اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بایننس با انتشار بیانیه‌ای به اخبار جعلی پیرامون هک اطلاعات کاربرانش واکنش نشان داد

مدیرعامل این صرافی اعلام کرد که در حال بررسی موضوع هستند و کاربران نباید تحت تاثیر اخبار جعلی مربوط قرار بگیرند

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا برخی در فضای مجازی مدعی شده‌اند که اطلاعات شخصی کاربران صرافی بایننس(Binance) به دست هکر‌ها افتاده و آن‌ها بخشی از این اطلاعات را منتشر کرده‌اند، اما صرافی مذکور با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که کاربران نباید تحت تاثیر شایعات و دروغ‌های فضای مجازی قرار گرفته و آن‌ها هم در حال پیگیری این ادعاها هستند.

هکرها در تلاش برای اخاذی از بایننس

در بیانیه‌ای که روز ۶ام آگوست منتشر شد، صرافی بزرگ بایننس(Binance) به صورت رسمی اعلام کرد که در حال پیگیری و انجام تحقیقات پیرامون ادعاهای اخیر منتشر شده در فضای مجازی است. به تازگی ادعا شده که چند هکر خواستار ۳۰۰ واحد بیت‌کوین(BTC) در ازای عدم افشای اطلاعات شخصی هک شده‌ی کاربران این صرافی، از جمله تصاویر پاسپورت آن‌ها بوده‌اند.

Binance

این تهدیدات که اکنون به طبق اعلام بایننس کامل واقعی و درست هستند، از یک گروه تلگرامی که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کاربر فعال دارد، منتشر شده است.

بایننس در بیانیه‌ی مذکور توضیح داده است که مجموعه داده‌های ادعا شده توسط هکر‌ها، در مقایسه با اطلاعات واقعی کاربران دارای «ناسازگاری» است، از جمله عدم وجود یک واترمارک یا نشان بایننس بر روی تصاویر ارسالی که نشان دهنده‌ی اصل بودن اطلاعات هستند. بنابراین همچنان نامشخص مانده که این اسناد واقعی هستند و یا به بایننس ارتباط دارند.

در این بیانیه‌ای هشدار داده شده است:

ما هنوز در حال بررسی مشروعیت و درستی این پرونده هستیم. پس از امتناء از همکاری با اخاذی‌های این کاربر، وی توزیع و ارسال داده‌ها برای رسانه‌های خبری و عموم مردم را آغاز کرده است. در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تصاویر شناخت مشتری(KYC) مورد ادعا از بایننس هک شده و بدست کسی افتاده باشند، زیرا این تصاویر حاوی واترمارک و علامت دیجیتالی ساخته شده توسط سیستم ما نیستند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم امنیتی ما در تلاش است تا تمام راه‌های منتهی به شناسایی منبع این تصاویر را دنبال کند. Binance Statement

 

چانگ‌پنگ ژائو  کمک‌های ناخواسته‌ی کاربران به این هکر‌ها را سرزنش کرد

چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس در رسانه‌های اجتماعی از کاربران خواسته تا آدرس گروه تلگرامی اشتراک‌گذاری نکرده و اطلاعات غلط براساس منابع غیررسمی را باز نشر نکنند.

وی در روز چهارشنبه با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت:

تحت تاثیر FUD(ترس، عدم اطمینان و تردید) اخبار مربوط به نشر اطلاعات KYC کاربران قرار نگیرید. ما در حال بررسی این موضوع هستیم، به زودی بروزرسانی‌هایی ارائه خواهیم کرد. Changpeng Zhao

برخی منابع از جمله خود آقای ژائو نیز اظهار داشته‌اند که داده‌های ارائه شده همان مواردی هستند که در سال ۲۰۱۸ باعث ایجاد ترس وحشت شدند، رویدادی که صرافی رمزارزی بایننس و صرافی کراکن(Kraken) درگیر آن بوده‌اند؛ همچنین سروصداهای اخیر نیز صرفا اخبار قدیمی هستند که دوباره به رسانه‌ها بازگشته‌اند.

 

سندی برای تایید این ادعاها وجود ندارد؟

در ادامه‌ی بیانیه‌ی بایننس توضیح داده شده که در رابطه با اطلاعات منتشر شده هیچ توضیحی وجود ندارد، چرا که هکرها برای اثبات گفته‌های خود همکاری نکرده‌اند و سندی برای اعتبار این ادعاها وجود ندارد. در بخش‌هایی از بیانیه‌ی مذکور آمده است:

در بررسی‌های اولیه‌ی ما بر روی تصاویر منتشر شده به صورت عمومی مشخص شد که تمام این تصاویر متعلق به فوریه‌ی ۲۰۱۸ هستند، که در آن زمان بایننس به منظور رسیدگی به حجم بالای درخواست‌ها و تقاضا برای ثبت‌نام کاربران، از یک موسسه‌ی امنیتی شخص ثالث برای انجام روند تایید پروتکل KYC کاربران کمک می‌گرفت. در حال حاضر ما در حال همکاری و بررسی این موسسه‌ی شخص ثالث هستیم تا به اطلاعات بیشتری دست یابیم. Binance Statement

بایننس در این تاریخ کوتاه حضورش در صنعت رمزارزی به طور کلی از هرگونه سازش‌های امنیتی جدی دوری جسته است. البته به غیر از یک استثنا که در اوایل سال جاری رخ داد و صرافی بایننس پس از هک شدن و از دست رفتن بیش از ۴۱ میلیون دلار رمزارز، سریعا خسارت کاربران را از جیب خودش پرداخت کرد.

نظر شما در رابطه با ادعای نشر تصاویر کاربران صرافی بایننس چیست؟ آیا واقعا اطلاعات کاربران این صرافی فاش شده است و یا هکرها قصد اخاذی به وسیله‌ی اطلاعات و تصاویر ساختگی را داشته‌اند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا