اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

روند تغییرات قیمت بیت‌کوین حالتی نزولی به خود گرفته است

تحلیلگران معتقد‌اند که بیت‌کوین قبل از شروع مجدد به افزایش قیمت تا مرز ۸۸۰۰ دلار نیز سقوط خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه بیت‌کوین از اوایل سال جاری یک روند صعودی به خود گرفت و توانست از مرز ۱۰ هزار دلار نیز عبور کند، اما در هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که نوسان ارزش این رمزارز به شدت افزایش یافته و حتی دو مرتبه تا مرز ۹۳۰۰ دلار نیز کاهش یافته است. این درحالیست که متخصصان بازار معتقد‌اند بیت‌کوین به زودی تا مرز ۸۸۰۰ دلار یا حتی رنج قیمت بین ۸۷۰۰ تا ۸۶۰۰ دلار نیز سقوط خواهد کرد.

یک سقوط دیگر برای بیت‌کوین؟

الگوهای سقوط لحظه‌ای طی هفته‌های اخیر در نمودار تغییرات قیمت بیت‌کوین(BTC) بسیار شایع شده‌اند، و قیمت این رمزارز نیز در این دوره‌ی زمانی بین ۹ هزار دلار تا کمی پایین‌تر از ۱۰ هزار دلار در نوسان بود. طی هفته‌های گذشته قیمت بیت‌کوین پس از کاهش ۸ درصدی، دو مرتبه به رقم ۹۳۰۰ دلار سقوط کرد. این تغییرات غیرمنتظره نبودند، اما در حال حاضر قیمت فعلی بیت‌کوین به پایین‌تر از میانگین تحرکات ۵۰ و ۲۰۰ روزه در نمودار چهار ساعته رسیده است، که نشان می‌دهد روند نزولی اخیر به شدت تقویت شده است.

نمودار تغییرات ۱ ساعته‌ی بیت‌کوین و سقوط ناگهانی قیمت این رمزارز

یک کاربر توییتر و مبادله‌گر رمزارزی با نام مستعار CryptoFibonacci اخیرا نگاهی به نمودار‌های روزانه داشته و اعلام نموده که سطح پشتیبانی قیمت بیت‌کوین اکنون در محدوده‌ی رنج ۸ هزار دلار قرار دارد. وی در پست توییتری خود نوشت:

نمودار‌های ۱۰ روزه و ۲۰ روزه‌ی Ema در حاضر باعث این روند نزولی شده‌اند. نیازی نیست که در برابر آن‌ها مبارزه کنیم. نقاط حمایتی بزرگ در رنج قیمت ۸۵۰۰ تا ۸۷۰۰ دلار قرار دارد. CryptoFibonacci

مبادله‌گر دیگری با نام Bleeding Crypto نیز معتقد است که روند حرکتی بعدی بیت‌کوین به قیمتی پایین‌تر از ۹ هزار دلار خاتمه خواهد یافت. وی با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت:

با نگاهی به بیت‌کوین و دیگر شاخص‌های مربوط به آن، من فکر می‌کنم که طی روز‌های آتی با قیمت ۸۸۰۰ دلار برای این رمزارز مواجه خواهیم شد. نمی‌توان گفت که ما احتمالا شاهد پامپ و افزایش قیمت‌ کوچک نخواهیم بود، اما دیر یا زود با قیمت ۸۸۰۰ دلار مواجه خواهیم شد. Bleeding Crypto

اصلاح قیمت ۴۰ درصدی

قیمت بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته توانسته یک سطح ثابت در نقطه‌ی ۹۴۵۰ دلار را پیدا کرده و پیرامون آن نوسان کند. در حال حاضر قیمت هر واحد بیت‌کوین ۹۴۹۹ دلار می‌باشد، این بدان معناست که سقوط قیمت تا مرز ۸۳۰۰ دلار می‌تواند یک شرایط اصلاح قیمت ۴۰ درصدی محسوب شود، روندی که در گذشته چندین مرتبه رخ داده و در صورت تکرار نباید نسبت به آن نگران بود.

قیمت بیت‌کوین هفته‌ی آینده افزایش می‌یابد؟

البته برخی از کاربران صنعت رمزارزی با وجود سخنان افرادی همچون جان مک‌آفی(John McAfee) که اعلام نموده روند صعودی به زودی از سر گرفته می‌شود، نسبت به بازار رمزارزی خوش‌بین‌تر هستند. مک‌آفی اخیرا یک حرکت بزرگ و جهش قیمت ناگهانی در اواخر هفته‌ی بعد را پیش‌بینی کرده است، اما در رابطه با اینکه چه چیزی آغازگر این حرکت خواهد شد توضیحی ارائه نکرده است.

وی با انتشار یک پست توییتری در رابطه با جهش قیمت بیت‌کوین نوشت:

بیت‌کوین از طرف دولت ایالات متحده تحت فشار است و تغییرات قیمت آن نیز بازگو کننده‌ی این موضوع می‌باشد. اما دولت آمریکا هیچ قدرتی در زمینه‌ی کنترل رمزارزها ندارد. فقط تماشا کنید، هفته‌ی آینده بیت‌کوین روند افزایش قیمت ناگهانی خود را ادامه خواهد داد. John McAfee

یکی از کاتالیزور‌ها و عوامل احتمالی این روند افزایشی می‌تواند کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزور در هفته‌ی آینده باشد. این مورد می‌توان یکی از نشانه‌های کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده و احتمالا تضعیف دلار باشد که نهایتا برای قیمت بیت‌کوین و تغییرات آن خوب است. آقای تام لی(Tom Lee) تحلیل‌گر ارشد شرکت Fundstrat نیز روز گذشته توضیحاتی را ارائه کرد که موارد گفته شده هم راستا بود، اما او در ادامه افزود که اواخر هفته‌ی بعد بیت‌کوین درحالی افزایش قیمت پیدا خواهد کرد که پیش از آن روند متضادی را به خود گرفته باشد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های متخصصین و احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت بیت‌کوین پیش از شروع روند صعودی بعدی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا