اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

مقایسه‌ی بازدهی سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ دلاری بر روی طلا و بیت‌کوین

سرمایه‌گذاری هزار دلاری در بازه‌ی زمانی پنج ساله بر روی بیت‌کوین بازدهی ۱۴،۴۶۳ دلاری به همراه داشته است

نکات برگزیده مطلب
  • بیت‌کوین اغلب با عنوان «طلای دیجیتالی» نیز شناخته می‌شود، در حقیقت به دلیل محدودیت عرضه و عملکرد آن در گذشته، این رمزارز می‌تواند به عنوان روشی برای حفظ ارزش دارایی‌ها مطرح شود. در این مقاله بیت‌کوین و طلا را از نظر کمیابی و سود‌آوری با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

بازدهی سالیانه طلا و بیت‌کوین در مقایسه با یکدیگر

درصورتی که فرض کنیم در آغاز سال 1000 دلار بر روی طلا سرمایه‌گذاری انجام شده است، سرمایه‌گذار 110 دلار سود کسب کرده است. سرمایه‌گذاری مشابه بر روی بیت‌کوین بیش از 1640 دلار سود برای سرمایه‌گذار به همراه خواهد داشت. مقایسه‌ی نمودار بازدهی طلا و بیت‌کوین این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

مقایسه بازدهی طلا و بیت‌کوین

طلا برای حفظ ارزش دارایی و حفاظت در برابر نوسانات شناخته شده است. با این وجود، رمزارزهای بزرگی همانند بیت‌کوین، اتریوم و ریپل حداقل برای پنج سال گذشته به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری هوشمندانه اثبات شده‌اند.

بر اساس اظهارات یک کاربر توئیتر با نام @CryptoHandelaar، سرمایه‌گذاری هزار دلاری بر روی بیت‌کوین در جولای 2014 تا ابتدای جولای 2019 بازدهی 14,463 دلاری به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر با سرمایه‌گذاری 1000 دلار بر روی طلا در همین شرایط، سود 41 دلاری به همراه خواهد داشت.

دو ماه پس از ژانویه‌ی 2018، بدترین نقطه‌ی خرید برای هولدر‌های بیت‌کوین محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری 1000 دلاری در این بازه‌ی زمانی، بازدهی منفی به همراه خواهد داشت.

مهم‌ترین ویژگی طلا حفظ ارزش دارایی است، زیرا در فریم زمانی بلند به سختی نوسان می‌کند.

نوسانات طلا و بیت‌کوین در طول زمان

با این وجود، طلا نیز نمی‌تواند سرمایه‌گذاران خود را از تورم محافظت کند. سودآوری 41 دلاری طلا به ازای سرمایه‌گذاری 1000 دلاری کاهش قدرت خرید را نشان می‌دهد. قدرت خرید دلار آمریکا از سال 2014 تا کنون 8 درصد کاهش یافته است.

بیت‌کوین از طلا کمیاب‌تر است!

چشم‌انداز آینده نشان می‌دهد که بیت‌کوین بازهدی بالاتری را برای سرمایه‌گذاران تضمین می‌کند. زیرا کمیاب بودن بیت‌کوین محدود شده است، در حالی که تولید طلا هرساله افزایش می‌یابد.

تولید طلا در ده سال گذشته افزایش یافته است. تولید بیت‌کوین در 9 سال گذشته کاهش یافته است. کدام‌یک به‌طور واقعی کمیاب است؟

درحالی که افزایش تولید طلا به‌طور قابل توجه بر نسبت تولید بر تقاضا تاثیر نمی‌گذارد، طلا هم‌اکنون به‌طور فزاینده‌ای در دسترس قرار دارد.

نکته‌ی نگران کننده نسبت به این فلز گرانبها، کشف منابع عظیمی از طلا است که می‌تواند به‌طور چشمگیری ارزش آن را کاهش دهد.

برای مثال؛ Sun در ماه گذشته گزارش کرد که ناسا قصد دارد به سیارکی دست پیدا کند که دارای مقادیر عظیمی طلا و دیگر فلزات است و می‌تواند هر شهروند بر روی کره زمین را میلیاردر کند. از طرف دیگر هیچ سیارک و یا بیگانه‌ای نمی‌تواند محدودیت عرضه‌ی بیت‌کوین را تغییر دهد.

مکس کایزر(Max Keiser)، طرفدار بیت‌کوین در ابتدای ماه جاری اعلام کرد که افزایش بدهی جهانی، جریان سرمایه را در مقایسه با روش‌های حفظ ارزش دارایی‌های سنتی همانند طلا، بیشتر به سوی رمزارزهای بزرگ سوق خواهد داد.

نظر شما در رابطه با سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزهای بزرگ همانند بیت‌کوین در مقایسه با طلا چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا