اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

آیا بیت‌کوین واقعا نسبت به دخالت دولت‌ها مصونیت دارد؟

سیف‌الدین آموس، یکی از فعالین حوزه‌ی بیت‌کوین با اشاره به ظرفیت و توانایی‌های این رمزارز اظهار داشت که مطمئن نیست بیت‌کوین قابلیت ایستادگی در مقابل دولت‌ها را داشته باشد

نکات برگزیده مطلب
  • سیف‌الدین آموس(Saifedean Ammous)، نویسنده‌ی کتاب «استاندارد بیت‌کوین(The Bitcoin Standard)» در هفته‌ی جاری به رسانه‌های جریان اصلی هشدار داد که بیت‌کوین در مقابل تهدید مداخله‌ی دولت‌ها کاملا مصون نیست. وی با معتقد است که بیت‌کوین در مقایسه با طلا و ارزهای ملی کشورها، شانس بسیار بیشتری برای مقابله با تمرکز دارد.

آموس: قیمت بیت‌کوین 18 میلیون درصد افزایش می‌یابد

آموس(Ammous)، که با عنوان یکی از بزرگترین طرفداران فعال بیت‌کوین شناخته می‌شود، در گفتگو با مجله‌ی آلمانی Boerse Online اظهار داشت: «با وجود این‌که بیت‌کوین از نظر فنی غیرقابل توقف است، همچنان با دشمنانی مواجه است.»

هنگامی که از وی در زمینه‌ی «پتانسیل تاثیرات استفاده‌ی دولت‌ها از بیت‌کوین» سوال شد، وی پاسخ داد: «ما دقیقا نمی‌توانیم بگوییم که بیت‌کوین در مقابل تاثیرات دولت‌ها محافظت می‌شود.»

با این وجود، بیت‌کوین در یک مسیر جهانی گرفته است که ممنوعیت کامل آن توسط دولت‌ها را دشوار می‌سازد. Saifedean Ammous

وی در طی یک تبادل نظر کوتاه استدلال‌های مکرری را برای موفقیت بیت‌کوین در آینده‌ عنوان کرد. کمیاب بودن بیت‌کوین، ناتوانی دیگران در دستکاری بیت‌کوین در مقایسه با ارز فیات و همچنین نیاز به این رمزارز ناشی از سیاست غیر مسئولانه‌ی دولت‌ها در مقابل ارزهای رایج، از دلایل عنوان شده هستند. وی خاطر نشان کرد که بیت‌کوین(BTC) به‌طور موفقیت‌آمیزی برای سرمایه‌گذاران اثبات شده است.

بیت‌کوین در طی مدت ده سال، 18 میلیون درصد افزایش قیمت داشته است. هیچ رمزارز و یا دارایی دیگری موفق به تکرار این موفقیت نشده است.

بیت‌کوین و منتقدان طلای دیجیتالی

پیتر شیف(Peter Schiff)، معامله‌گر حرفه‌ای طلا که به آرامی به بیت‌کوین و حوزه‌ی رمزارزها علاقه‌مند گردید. وی هنوز معتقد است که بیت‌کوین هرگز نمی‌تواند نسبت به طلا ویژگی‌های بهتری را ارائه کند.

آموس در یک مناظره و در پاسخ‌ به شیف گفت: «دولت‌ها همچنان اکثریت طلا را کنترل می‌کنند، دولت‌ها قادر هستند با فروش و وام دادن بر بازار طلا تاثیر بگذارند… دولت‌ها مالکیت بخش بزرگی از طلای جهان را به دست دارند(به صورت ذخایر ملی).»

وی همچنین با اشاره به بحث امنیت بیت‌کوین در بلند مدت اظهار داشت که ساختار غیر متمرکز بیت‌کوین را نمی‌توان به عنوان تضمین کاملی برای امنیت این رمزارز در نظر گرفت.

وی در شبکه‌ی اجتماعی خود نوشت: «من فکر می‌کنم در بدترین حالت بیت‌کوین می‌تواند از هزاران تراکنش انتقال بانکی پشتیبانی کند، توانایی بیت‌کوین هزاران برابر ظرفیت سیستم دلار و یا طلا در قرن گذشته است.»

بنابراین شانس بسیار بیشتری برای مقابله با تمرکز دارد. هر چند نمی‌توانم این موضوع را به شما قول بدهم! Saifedean Ammous

پیش‌بینی‌های آموس در مقایسه با برخی مطالعات دیگری که در این حوزه صورت گرفته، محافظه‌کارانه‌تر به‌نظر می‌رسد.

شرکت نرم‌افزاری DataLight با انتشار گزارشی در ماه آوریل ادعا کرد که بیت‌کوین تا سال 2028 و در سطح مصرف کننده بر رقبایی همانند ویزا(Visa) و یا مستر کارت(MasterCard) غلبه خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با اظهارات سیف‌الدین آموس چیست؟ آیا بیت‌کوین در مقابل نفوذ و تاثیرات دولت‌ها مصونیت کامل دارد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا