اخبار و مقالاتمقاله

پنج نکته‌ای که برای شروع معاملات رمزارزی باید به آن‌ها توجه داشت

نکاتی که رعایت آن‌ها در آغاز معاملات رمزارزی می‌تواند از زیان سرمایه‌گذاران جلوگیری کند

«نوسانات زیاد» به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار رمزارزی به‌شمار می‌آید. برخلاف دیگر دارایی‌های رایج، دارایی‌های دیجیتالی مختلف برای نوسان در یک دوره‌ی کوتاه شناخته می‌شوند. در این مقاله نکته‌هایی ارائه می‌شود که با رعایت آن‌ها می‌توان از مزایای متفاوت بازار رمزارزی بهره برد.

نوسانات از دیدگاه برخی به عنوان یک ویژگی منفی در نظر گرفته می‌شود اما معامله‌گران حرفه‌ای می‌دانند که این ویژگی می‌تواند بسیار سودآور باشد. معاملات رمزارزی می‌تواند بسیار پرریسک ارزیابی شود. با این وجود، در صورتی که به درستی انجام شود، می‌تواند سود‌آوری داشته باشد.

1- پیش از سرمایه‌گذاری تحقیق و بررسی کنید

اولین نکته محدوده‌ی گسترده‌ای داشته و تمامی سرمایه‌گذاری‌های شما و از جمله رمزارزها را در بر می‌گیرد. پیش از آغاز معاملات دارایی‌های دیجیتالی باید در مورد آن تحقیق و مطالعه کنید.

مستنداتی که در زمینه‌ی رمزارزها در دسترس قرار دارد را بررسی کنید. در زمینه‌ی اهداف این پروژه و ارتباط آن‌ها با شرایط کنونی و آینده‌ی بازار بیاموزید. اطمینان حاصل کنید که بر روی دارایی پایدار سرمایه‌گذاری می‌کنید و سرمایه‌گذاری شما در کوتاه مدت و بلند مدت پیشرفت خواهد کرد.

اعضای تیم توسعه دهنده‌ی هر پروژه را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که فهرست اعضا واقعی است و این اعضا دارای تجربه‌ی مرتبط هستند. صدها پروژه وجود دارد که توسط هویت‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و کلاهبرداری هستند.

تحقیق و بررسی اولین گامی است که پیش از خرید یک رمزارز خاص و سرمایه‌گذاری در این حوزه باید انجام شود.

2- سود‌آوری در شرایط بازار نزولی

تصور اشتباه رایج این است که شما تنها در شرایط بازار صعودی می‌توانید کسب سود کنید. این تصور اشتباه است. مکانیسم‌های معاملاتی متفاوتی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند در هنگام کاهش قیمت رمزارزها نیز پول به‌دست آورید.

به عنوان مثال، هنگامی که فکر می‌کنید قیمت‌ها کاهش می‌یابند، شما می‌توانید بیت‌کوین خود را به فروش رسانده و در قیمت‌های پایین آن را مجددا خریداری کنید. برخی پلتفرم‌های معاملاتی حاشیه‌ای این امکان را ایجاد می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید از روند‌های منفی نیز کسب سود کنید.

در حقیقت، فروش و بازخرید در قیمت‌های پایین به استراتژی معاملاتی تنوع بخشیده و سود‌آوری شما را به حداکثر می‌رساند. این موضوع تفاوت میان معامله‌گران حرفه‌ای و کسانی که از این امکان اطلاع ندارند را نشان می‌دهد.

3- مدیریت ریسک

اگر می‌خواهید به یک معامله‌گر حرفه‌ای رمزارزی تبدیل شوید باید دیدگاه وسیع‌تری داشته باشید. نباید در جستجوی رالی صعودی بعدی باقی بمانید، بلکه باید از مزایای حرکت‌های کوچکتر بازار استفاده کنید که به‌طور منظم موجب سودآوری شما خواهد شد.

ریسک خود را از طریق ایجاد سبد(سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های متفاوت) مدیریت کنید. به دلیل ریسک نسبی بالا، تنها بخش کوچکی از سبد خود را به بازار‌های با نقد‌شوندگی کم اختصاص دهید.

سرمایه‌گذاری خود را در محدوده‌ای که قادر به سرمایه‌گذاری هستید، حفظ کنید؛ یعنی سرمایه‌گذاری نباید بر اساس کل منابع مالی شما انجام شود. اطمینان حاصل کنید که معاملات شما با استراتژی عنوان شده سازگار است و در معاملات از احساسات پیروزی نکنید.

4– ترس

ترس از دست دادن سرمایه(FOMO) یکی از رایج‌ترین پدیده‌ها در جامعه‌ی رمزارزی است. این عبارت شرایطی را توصیف می‌کند که در آن ارزش یک رمزارز به‌طور ناگهانی افزایش می‌یابد و مردم معمولا برای استفاده از فرصت کسب سود برای خرید فریفته می‎شوند.

 با این وجود، در شرایط اشاره شده شناسایی زیان پدیده‌ی عجیبی نیست. ادامه‌ی روند افزایش قیمت‌ها امکان‌پذیر است اما باید تصمیمات سرمایه‌گذاری را بر اساس عوامل قدرتمند اتخاذ کنید و از تصمیم‌گیری با توجه به افزایش سریع قیمت‌ها و احساسات خودداری کنید.

بنابراین، مقاومت در برابر FOMO  در سرمایه‌گذاری‌ها اهمیت بالایی دارد. اطمینان حاصل نمایید که سرمایه‌گذاری‌ بر مبنای اصول قدرتمندی قرار دارد و از پیروی رفتار جمعی خودداری کنید.

5- از احساسات پیروی نکنید

در معاملات رمزارزی احساسات شخصی را کنار بگذارید. تصمیمات شما باید بر اساس واقعیت‌ها انجام شود. ممکن است اصطلاح «احساساتم به من می‌گوید چه کنم» را شنیده باشید، البته در برخی موارد ممکن است احساسات شما صحیح باشد، اما اگر بخواهید سود‌آوری پایداری داشته باشد، باید دیدگاه اشاره شده را کنار بگذارید.

نکات اشاره شده را در معاملات رمزارزی به یاد داشته باشید. البته، ملاحظات ضروری بیشتری نیز وجود دارند. اما سعی کنید در هنگام آغاز معاملات رمزارزی نکات عنوان شده را به یاد داشته باشید.

آیا شما در معاملات رمزارزی از اصول عنوان شده پیروی می‌کنید؟ ضرورت رعایت این نکات در آغاز معاملات رمزارزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Livebitcoinnews
دکمه بازگشت به بالا