اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ران کارپوویچ: بین بانک‌ها و رمزارزها بیشتر همکاری وجود دارد تا رقابت

یکی از مدیران بانک بزرگ JPMorgan Chase اظهار داشت که فعالان صنعت رمزارزی در نهایت باید از بانک‌ها به منظور انتقال دارایی‌های خود استفاده کنند

نکات برگزیده مطلب
  • رون کارپوویچ(Ron Karpovich)، مدیر کل روش‌های تجارت الکترونیک در JPMorgan Chase، باحضور در برنامه‌ی Squawk Box اعلام کرد که در حوزه‌ی پرداخت‌های الکترونیکی فضای همکاری میان موسسات مالی و فعالان انقلابی حوزه‌ی رمزارزی حکم فرماست و فضای رقابتی به نسبت کمتری وجود دارد.

رون کارپوویچ مدیر کل روش‌های تجارت الکترونیک JPMorgan Chase(شرکت خدمات مالی و فعال در حوزه‌ی بانکی) با حضور در برنامه‌ی Squawk Box شبکه‌ی CNBC و در پاسخ به سوال مجری این برنامه از فرآیند آمادگی شرکت JPMorgan برای رقابت با حوزه‌ی متحول کننده‌ی رمزارزی که خدمات مشابهی را با کارمزد‌های پایین‌تری نسبت به بانک‌ها پیشنهاد می‌کند، اظهار داشت:

(نوآوران حوزه‌ی رمزارزی) در نهایت برای انتقال دارایی‌های خود از بانک‌ها استفاده می‌کنند. به‌جای رقابت در این حوزه، فضای همکاری حکم فرماست. حوزه‌ی پرداخت هیچ‌گاه در حاشیه رشد نمی‌کند، هیچ‌کسی مایل نیست که برای انجام پرداخت‌های خود هزینه‌ای بپردازد. این یکی از سخت‌ترین بخش‌های این فرآیند است. شما در ظرفیت فروش منابع محدودی را در اختیار دارید، بنابراین به بازیگران بسیار کارآمد و قدرتمندی نیاز خواهید داشت. Ron Karpovich

بنابراین کارپوویچ سطح بالایی از «یکپارچگی در فضای پرداخت» را به عنوان یک الزام اولیه در بهره‌وری انجام پرداخت‌ها اعلام کرد.

وی در ادامه اظهار داشت در حالی که بلاکچین می‌تواند صنعت پرداخت را متحول کند، با توسعه‌ی این نوآوری به عنوان تکنولوژی پشتیبان که بهره‌وری در هزینه و زمان را در ارائه‌ی خدمات به همراه دارد، ممکن است کاربران لزوما در آینده این تغییرات را مشاهده نکنند.

کارپوویچ ارائه‌ی رمزارز JPM Coin توسط JPMorgan Chase را نشانه‌ی تغییر رویکرد بانک‌ها نسبت به حوزه‌ی رمزارزی نمی‌داند. جیمی دیمون(Jamie Dimon)  مدیرعامل Jp Morgan در گذشته بر علیه بیت‌کوین(BTC) اظهار داشت:

من فکر می‌کنم میان معاملات رمزارزی که همیشه و در مکان‌های مختلفی در حال انجام است با استفاده از این تکنولوژی برای توسعه‌ی زیرساخت‌های پرداخت تفاوت وجود دارد. ما این تکنولوژی را به عنوان روشی برای انجام سریع‌تر و ارزانتر فرآیند‌ها در نظر می‌گیریم. بنابراین من از این دیدگاه فکر می‌کنم که بی‌اعتمادی در مفهوم تکنولوژی بلاکچین قابل مشاهده است. Jamie Dimon

کارپوویچ در راستای نوآوری JPMorgan Chase، با اشاره به پلتفرم بلاکچینی خصوصی این بانک با نام Quorum و شبکه‌ی اطلاعات درون بانکی بر پایه‌ی Quorum، بانک‌ها را بازیگران بزرگی در فضای رمزارزی در نظر می‌گیرد.

رمزارز JPM Coin به همراه پیشرفت‌های این حوزه شرایط مساعد‌تری را برای صنعت رمزارزی ایجاد می‌کنند. دیگران با انتقاد از ساختار شبکه‌ی اختصاصی و بسته‌ی JPM Coin ادعا می‌کنند که این رمزارز موجب گسستگی دائمی در حوزه‌ی مالی خواهد شد.

نظر شما در رابطه با اظهارات مدیر کل روش‌های تجارت الکترونیک JPMorgan Chase چیست؟ آیا فضای همکاری میان بانک‌ها و فعالان حوزه‌ی رمزارزی وجود دارد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا